.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

.

Berichtdoor Nikilauda504 » 22 nov 2004, 08:53

.
Laatst bijgewerkt door Nikilauda504 op 06 jan 2014, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor kch » 25 nov 2004, 21:57

Mooi die 504 GLD en die Pick up trouwens ook.

Als je het hebt over comfortabeler rijden in de GLD vergeleken met de pick up dan zeg ik ja, dat klopt. Ik heb beide auto's ook gehad en inderdaad, zo'n 504 GLD loopt erg fijn en zelfs iets fijner dan de pickup met 5 bak.

Maar als je dan in een 604 SRD turbo stapt, dan is dat ook weer even iets anders. De turbo maakt de auto zoveel vlotter vooral bij lage toerentallen, hij is veel stiller en sneller dan de 504 GLD.
Het brandstofverbruik is ongeveer gelijk maar de tank veel groter.
Ook de ruimte in de 604 draagt bij tot een zeer comfortabel rijden, evenals de stuurbekrachtiging, de pneumatische centrale deurvergendeling, het electrische schuifdak en ramen en al laatste natuurlijk de perfecte standaard gemonteerde cruise control!
Ook de remmen zijn veel beter dan in een 504, met achter schijven zoals bij de ti. Kortom, vroeger een niet echt veel verkochte auto maar daarom niet minder interessant om nu te koesteren.

Voor een leuk verhaal van een duitse liefhebber kijk op http://www.luxusdiesel.de
Met diverse vergelijkingen zelfs met moderne auto's!

Coert

604 SRD turbo - 604 GTI - 404 - 505 V6 :)
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

.

Berichtdoor Nikilauda504 » 26 nov 2004, 12:18

.
Laatst bijgewerkt door Nikilauda504 op 06 jan 2014, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor kch » 26 nov 2004, 22:51

Dat is toch ook wel jammer van die mooie 504 pickup.

Toch zou je eens met een 604 turbo diesel moeten rijden, ik vrees namelijk dat de conversies die jij voor ogen hebt niet zal leiden tot een fijner rijdende auto dan een originele auto. Ik heb zelf ooit een 404 diesel van een 70 pk 2,3 L 504 blok voorzien. Het liep allemaal goed en heb er in korte tijd 70.000 km mee gereden, maar toch loopt een originele beter. Het geheel is gewoon beter op elkaar afgestemd.
Ik zou het nu dus niet meer doen, maar ja, dat is persoonlijk.

De ombouw van een 504 GLD naar turbo diesel kom je trouwens in de USA veel tegen. Terwijl ze toch niet harder mogen dan 110 kmh.
kch
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 27 aug 2004, 20:14
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor 404 » 28 nov 2004, 19:43

Mooi project, man! Doe je dat allemaal zelf?
Enne...doe je die 2300 uit de GLD dan weg? Dan heb ik wel interesse om hem in mijn 404 te zetten. Als hij nog goed is tenminste.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

2,3 motor

Berichtdoor Nikilauda504 » 29 nov 2004, 09:08

.
Laatst bijgewerkt door Nikilauda504 op 06 jan 2014, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor 404 » 29 nov 2004, 17:22

Prima, ik heb geen haast, ik stuur je wel even een PB.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Re: 2,3 motor

Berichtdoor wowo » 29 nov 2004, 20:19

Frank van Gestel schreef:504 Pick-up GRD 1992.


Frank,

Waar komt die pick-up eigenlijk vandaan? Waren ze in '92 nog te koop in Europa?
Prachtig ding trouwens (maar ik ben een zeikerd dus..ik zou de spiegels vervangen voor chromen!)

Groet, Wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten