504 | achter laag door LPG inbouw, hoe omhoog?

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 | achter laag door LPG inbouw, hoe omhoog?

Berichtdoor Jerroen » 21 nov 2004, 21:19

Hoi,

ik heb onlangs een Peugeot 504 uit 1972 gekocht. Hij is in redelijke conditie maar er moet zoals altijd het nodige aan gedaan worden. Naast perrikelen met de remmen achter en roest heb ik ook nog het probleem dat de auto achter laag hangt.

Dit komt door gastank (80 liter) met inhoud die achter in de kofferbak is ingebouwd. De auto hangt achter zo'n 7 cm lager als wat het zou moeten zijn.

Nu heb ik begrepen dat er 2 opties zijn mbt het verhogen van de auto naar de "normale" stand:

1. steunveren
2. iets met een rubber onderin de veerschotel (weet niet precies wat)

Wat kan ik het beste doen? Ik heb begrepen dat het rubber iets van 12 euro kost en dat steunveren duurder zijn. Dus dat heeft mijn voorkeur maar krijg ik hem dan weer normaal?
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Re: 504 | achter laag door LPG inbouw, hoe omhoog?

Berichtdoor knutsul » 29 nov 2004, 23:08

1. steunveren
2. iets met een rubber onderin de veerschotel (weet niet precies wat)


Die rubbers zou ik niet kiezen, deze worden tussen de veren geklemd en geven andere spanningin in de veren.

De beste oplossing is dus hulpveren, is even een uitgave en wat werk maar wel voor een goede blijvende oplossing.

(of gas uitbouwen) :wink:
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Re: 504 | achter laag door LPG inbouw, hoe omhoog?

Berichtdoor Jerroen » 29 nov 2004, 23:57

knutsul schreef:Die rubbers zou ik niet kiezen, deze worden tussen de veren geklemd en geven andere spanningin in de veren.


Dat had ik dus ook al begrepen, vandaar hebben de steunveren dus ook al mijn voorkeur. Tis alleen zo'n werk en thuis krijg ik het niet voor elkaar ;) Maar goed, een rubber bij de aandrijfstang is ook al lek dus die zal ook ooit vervangen moeten worden. Kunnen we dat direct meenemen.

Ik zal es wat mensen polsen die mij evt hiermee kunnen helpen :)
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron