Hoe achterste boxen installeren?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hoe achterste boxen installeren?

Berichtdoor nuvolari » 30 jul 2004, 12:56

Hallo, ik ben bezig met mijn 205 te voorzien van een nieuwe audio-installatie.
Ik wil nu ook boxen vanachteren (in de c-stijl) steken, maar dat gaat niet zo van een leien dakje. Het gat waar de speaker inmoet wordt deels afgedekt door een stuk plastiek die aan de zijkant van de koffer hangt.
Ik heb al zitten kijken om het eraf te doen, wat deels lukte.
Echter, er zijn nog twee schroeven die ik absoluut niet kan losmaken (degene waar de hendel voor de achterleuning te vergrendelen aan vastzit). Daaraan zitten namelijk 2 ronde vijzen aan vast, die er wellicht op 'geschoten' zijn.
De boxen die ik gebruik (pioneer 13cm diameter) zijn zeker niet te groot voor het gat. Ik heb ook al geprobeerd om ze door de opening van het roostertje te krijgen, maar daarvoor zijn ze blijkbaar iets te dik.
Is er hier iemand die hiermee ervaring mee heeft, en me kan helpen om de boxen alsnog in de c-stijl te krijgen.
Indien het echt niet lukt, zal ik kijken voor boxen in de hoedenplank, maar dit is wel als laatste oplossing (ik moet dan immer nieuwe boxen kopen :evil: )

groeten en alvast bedankt
nuvolari
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 jul 2004, 12:46

Berichtdoor MRPhone » 30 jul 2004, 23:25

Het is helaas zo goed als niet mogelijk om een paar passende speakers te vinden die daarin passen. De ruimte daarvoor is gewoon te beperkt. Je zult toch echt ze in de hoedenplank moeten maken.
MRPhone
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 jul 2004, 17:02
Woonplaats: Bruchterveld

Berichtdoor nuvolari » 01 aug 2004, 19:52

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik deze week eens zal uitkijken voor andere boxen. Het vreemde is wel dat ik op de pioneer website ( http://www.pioneer-eur.com/files/SFYC/index5765.html) enkele boxen gevonden heb die wel in de c-stijl passen??
Nochtans hebben die dezelfde diameter als degene die ik hier nog liggen heb.
Enfin, kdenk dat ik maar eens een paar gaten in mijn hoedenplank zal maken zeker :)

grts
nuvolari
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 jul 2004, 12:46

Berichtdoor E-504-C » 08 aug 2004, 21:51

Hallo,

Ik heb nog wel een tip voor je. Heb inmiddels mn 205 niet meer, maar heb afgelopen herfst toen ik m nog had achterin speakers erin gezet die ik nog over had. Er zat zelfs al bedrading voor! En dat voor een 205 uit 1986! Maar dat was dan ook wel een gt. Maar goed, een 5-deurs, weet niet of jij dat ook hebt....

Ik deed t als volgt:

rubber loshalen rond achterklep en achterbak (groot, rond) dan de schuifklemmetjes van plastic waar de hoedenplank op rust losschroeven en dan kan je als t goed is die zijkanten waar de speakers achter moeten (zien eruit als luchtroosters, bij mij dan tenminste!) Als je speakers neemt van 13 centimeter doorsnede moeten ze in iedergeval passen, moet je ff meten!

Wel ff goed kijken of er verder geen schroeven meer vastzitten, anders trek je alles kapot en krijg je t niet meer vast!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en dat je nog niet je hoedenplank aan diggelen hebt gezaagd, vind ik altijd slordig eruit zien....

Kijk maar, succes.

Groetjes,

Eduard.
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Gerard2 » 28 nov 2004, 17:09

Vandaag heb ik mijn autoradio uit het dashboard gehaald, en het bleek dat bij mijn 205 ook bedrading voor 4 speakers aanwezig is. Mijn 205 is geen luxe versie (1.8D 1998). De 'ventilatieroosters' in de c-stijl heb ik ook al eens verwijderd door twee schroeven los te draaien. Je moet vervolgens de roosters verwijderen met milde kracht. Binnenkort ga ik twee nieuwe boxen kopen. De beschreven Pioneer boxen zijn te koop bij de Makro voor 25 euro.

Mijn luidspreker rechts voor werkt soms niet. Als ik door een flinke kuil rijd (prins Clausplein) of het volume verder open draai, doet de box het opeens weer (ook als ik het volume vervolgens weer terugdraai). Betekent dit dat de speaker kapot is of is er iets met de bedrading?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor jon » 29 nov 2004, 10:41

Vaak is dat de bedrading. Controleer de stekkertjes maar een keer.
Ik had ook speakers in de c-stijl, maar heb daar toen zelf draden voor moeten trekken. Nu heb ik alleen een composetje voor en een subwoofer achterin en dat gaat prima. Het is bijna altijd wel pas te maken. Zo heb ik een 16,5 cm woofer in m'n portier gezet.
Afbeelding

Het wegwerken van de kist en de versterkers achterin is echter wel lastig zonder achterbank.

De hoedenplank is op zich een betere plaats voor de speakers qua klankkast. Het is alleen wel zonde van de hoedenplank.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Gerard2 » 29 nov 2004, 23:14

jon schreef:Vaak is dat de bedrading. Controleer de stekkertjes maar een keer.


Bedankt voor de tip, dit weekeinde bij daglicht de speaker maar eens verwijderen en controleren.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor 205GRIFFE » 29 nov 2004, 23:33

@Jon
Waar komt dat deurpaneel origineel uit vandaan?
Peugeot 405???
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor jon » 29 nov 2004, 23:49

Nope, is origineel. Zelfde bekleding als te stoelen. Deurpanelen zijn binnenkort te koop trouwens ;) Ik heb nu een setje zonder slingergaten.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten