van klapdeuren naar schuifdeuren

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

van klapdeuren naar schuifdeuren

Berichtdoor Bob & Hester » 02 dec 2004, 14:24

hoi, ik heb een hele leuke j7 te koop gezien maar die heeft klapdeuren en ik vind die schuifdeuren aan de voorkant juist zo leuk, is het eigenlik mogelijk om daar weer schuifdeuren van te maken???

groetjes Bob
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 02 dec 2004, 15:17

Kan wel, maar dat is een behoorlijke klus....

De bestaande deuren kun je in ieder geval niet gebruiken. Je zult schuifdeuren op de kop moeten tikken (vanwege de geleiding, de sloten zitten anders, de deurgrepen op een andere plek etcetera, etcetera).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 08 dec 2004, 20:55

hmmm, Het lijkt er toch op dat het een j7 gaat worden met klapdeuren, ik weet dat die schuifdeuren niet makkelijk te vinden zijn maar ik wilde daar dan op mijn gemak naar gaan zoeken, wat moet er precies gebeuren om die deuren om te bouwen? en welke onderdelen heb ik daar voor nodig buiten de deuren om? ik heb nu even geen j7 schuifdeuren versie om er naast te kunnen zetten bij de hand.....

Ik hoor maandag 13 december of ik inderdaad de nieuwe eigenaar word van een verhoogde j7 met klapdeuren en een frietkraam aan de achterkant

groetjes Bob en ik hou jullie op de hoogte of ik ook een trotse j7 bezitter word
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 08 dec 2004, 21:15

Je mag natuurlijk altijd even komen kijken en vergelijken als je van plan bent om de klapdeuren om te bouwen tot schuifdeuren! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 08 dec 2004, 22:12

Komen we zeker doen zodra we de camper hebben, kan je die van ons ook gelijk zien, ik ben overigens erg weg van de koeie vanger die je voor op jeetje hebt gezet / zit. Is dat zelf bouw of is die zo gemaakt?

groetjes Bob
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 08 dec 2004, 22:55

Ja, wij vinden die koeienvanger ook helemaal top. Het geeft de J7 een robuuste uitstraling en past (naar onze mening) goed bij de vormgeving. Hij is -zou je kunnen zeggen- best 'esthetisch verantwoord'.

Die koeievanger stamt nog uit de tijd dat onze vorige J7 (Q-Bus) dienst deed als ambulance in Friesland. Daar hebben ze deze koeienvanger er al in 1976 opgeschroefd. De nota zit nog bij het pakket met papieren dat we destijds (inmiddels alweer 11 jaar geleden) bij onze vorige camper erbij kregen. Die koeienvanger is -dus- zelfs ouder dan Jeetje!!!

Dat pakket met papieren is trouwens best leuk! Zo zit er het importbewijs van de RDW bij waarop staat dat de betreffende J7 is goedgekeurd voor 6 personen waarvan 2 op brancard, zitten er alle keuringsrapportjes bij van de periode dat ie als ambulance dienst heeft gedaan, etcetera, etcetera, etcetera...

Van Jeetje hebben we -helaas- niet zo'n uitgebreide historie, maar ach... Dat hoeft ook niet! Wij zijn heel blij met Jeetje en ik hoop dat jullie net zo trots zullen zijn op jullie (toekomstige) J7 als wij met de onze!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 08 dec 2004, 22:55

Jeetje zou zeggen:

Jeetje_by_JT schreef:http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopi ... ht=bullbar

Ik maak grotendeels gebruik van de onderdelen die uit het interieur van ons vorig campertje komen (zoals handgreepjes, scharniertjes, waterpomp, omvormer, etcetera). Ook heb ik de originele bull-bar van ons vorige campertje overgezet op Jeetje (de originele bumper heb ik natuurlijk bewaard). Ik vind dat die bull-bar het busje een stoere uitstraling geeft en er goed bij past. Deze bullbar zat al sinds 1971 op het vorige campertje (dus bijna sinds 'nieuw') en is dus zelfs ouder dan ons huidige busje...


Telepatie!! :D
Correct me if I'm wrong!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 08 dec 2004, 23:02

Zo zie je maar: je kunt 't mis hebben! :(

Ik ging er altijd vanuit dat de bullbar er in 1971 op gezet was (ik meende me dat uit de papieren te herinneren). Toen ik het stukje over ons Jeetje moest schrijven voor Peugeot Expo betekende dat natuurlijk dat er alleen juiste info in mocht/kon staan. Ik ben toen in de papieren van ons vorige busje gedoken om een en ander te verifiëren en ik heb de nota van de bullbar tussen de papieren van ons vorige busje gevonden... Die blijkt er -dus- in 1976 opgeschroefd te zijn en niet in 1971 zoals ik abusievelijk eerder heb vermeld... :oops:

I stand corrected! :wink:

Hoe dan ook: de bullbar is ouder dan Jeetje... :lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 08 dec 2004, 23:05

Nou dan is de gemiddelde leeftijd van jeetje weer een stukje hoger geworden. Of jonger? :P
Ach jeetje is zo jong als hij/ zij zich voelt.
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor JT » 08 dec 2004, 23:12

jesse schreef:hij/ zij zich voelt.

Mijn dochter had een 9,8 voor Frans :lol:
De enige fout die ze maakte: Le voiture
Ik onterf ze..... :D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jesse » 08 dec 2004, 23:17

Dat heeft ze dan niet goed geleerd.
Misschien toch nog wat meer tijd met de naaste doorbrengen?
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 09 dec 2004, 01:16

Ik had een 9,8 voor mijn Frans tijdens het eindexamen VWO (atheneum). Ik was daar best trots op! 8)

Als dat de enige fout is die ze maakt, c.q. gemaakt heeft, vind ik dat nog alleszins meevallen! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 09 dec 2004, 09:09

Mijn vrouw moppert over mijn le/la en die/der/das gebruik....
Zeker, later op de avond, wordt de controle daarover bij mij wat minder.
Maar: ik kan me verstaanbaar maken ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 09 dec 2004, 10:02

Je me debrouille aussi (of zoiets).

Dat is toch ook het belangrijkste; dat je je kunt redden! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten