Rij je door of staat ie op stal?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rij je door of staat ie op stal?

Berichtdoor Gilletti » 11 nov 2004, 17:53

OK, om de stilte een beetje te doorbreken een lekker algemene vraag.
Ik ben ik benieuwd hoe je Peugeot de winter door gaan komen.

Staat ie gestald, al dan niet keurig afgedekt onder een hoes of rij je gewoon door?
Ook als het straks stormt/regent/hagelt/sneeuwt en er pekel ligt?

Ik verwacht dus een hoop reacties, aangezien alle forumverslaafden eindelijk weer een topic hebben om wat op te antwoorden.... :wink:

Mijn antwoord:
Gilletti is een echte mooi weer rijder. Ik wil het mijn 404 niet aandoen om met echt slecht weer naar buiten te moeten. Na een korte algemene poetsbeurt staat ze nu onder een jurkje te wachten op mooier weer.

In de tussentijd moet ik nog wel wat klusjes doen, dus ik zal haar geen maanden alleen laten. De AccuMate gaat erop, maar als het weer het even toelaat probeer ik wel een ritje te maken.

De 205 heb ik gestald staan bij een kennis. Moet even wachten tot mijn garage af is (februari, ik heb er echt zin in! :) ) en dan kan ik ook daaraan met het prutsen beginnen. Misschien dat ik hem verkoop als ie weer helemaal af is.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor PEUG_FAN » 11 nov 2004, 18:22

laat ik dan de eerste maar zijn :D
mijn (bijna en onder gewaarderde) klassieker (106) rijd gewoon de winter door :roll:
Avatar gebruiker
PEUG_FAN
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 15 mei 2004, 20:25
Woonplaats: WOERDEN

Doorrijden

Berichtdoor PaPeus » 11 nov 2004, 18:55

Op mijn 304 cabrio heb ik een zaterdag de hardtop er weer opgezet!
Ik rijd er de winter gewoon mee door. Niet dat ik zoveel rijdt maar het is mijn dagelijkse auto, als er pekel ligt rijdt ik er zo min mogelijk mee!
Als het weer voorjaar wordt gaat hij in de kantelbrug en wordt weer schoongemaakt en nagekeken.Mijn Triumph Spitfire gaat wel de stalling in want dat is geen auto om in de winter mee te rijden.

Gr : Papeus.
Peugeot 306 cabrio 1998
Fiat Spider 2000 1979
Avatar gebruiker
PaPeus
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 06 mei 2004, 22:35
Woonplaats: Maasdijk (Westland)

Berichtdoor Maarten Deen » 11 nov 2004, 19:29

Mijn 404 komt ook niet buiten als het regent/sneeuwt/hagelt (neerslagt :D ) of als het gevroren heeft.
Uiteraard word je er wel eens door overvallen (vooral door regen) en vorig jaar ben ik er de week voor kerst mee naar Nijmegen gereden. Jawel, op de terugweg rij ik dus een strooiwagen achterop. Met pijn in het hart ben ik er toch maar zo snel mogelijk voorbij gegaan. Twee dagen later groene spikkeltjes op het chroom. :evil:
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor 404 » 11 nov 2004, 20:40

Als mijn auto af is rij ik alle seizoenen, met pekel is het zaak de onderkant en de wielkasten heel regelmatig (na elke rit door de pekel :wink: )met hogedruk schoon te spuiten, maar het is wel te doen, ook de tectyllaag in de gaten houden, dan kun je dit lang volhouden.
@Maarten: Meteen afspuiten die troep, dan heb je geen probleem!
@Giletti: Dan heb je eindelijk een 205 cabrio en het seizoen begint en dan ga je hem verkopen??? Cabrio rijden is geweldig, zeker in GTI-uitvoering!
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Frank 205 » 11 nov 2004, 20:48

Om de 205 Rg cabrio in de winter wat te ontzien heb ik er nog een 205 bij gekocht maar dat is dus de rallye geworden en het is eigenlijk net zo zonde om die van de winter te misbruiken. Misschien een derde 205je???? :D .

Nu kan ik het ook geregeld niet laten om de cabrio mee te nemen op een zonnige winterdag. Dak los, kachel aan, heerlijk!!!!

Nu heb ik voor de winter wel beide auto's op winterbanden (michelin Alpin) staan. Laat de sneeuw maar komen.
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor jon » 11 nov 2004, 20:57

Bij mij is het andersom: ik hoop dat ik weer kan rijden voor de winter.... :?

Hij staat nu al 2 maanden stil zo'n beetje. Al die projecten die ietsje uitlopen... Als de stuurbekrachtiging eerst maar klaar is, dan kan hij gekeurd worden.

Verder liggen er al winterbanden op, dus dat moet goed gaan. Verder misschien de rubbers van de deuren wat invetten en verder, ach hij start altijd wel eigenlijk. Ik heb het voorgloeirelais vervangen omdat die wel 's weigert. En dan kan het lang duren voor hij start...

Maar ja, hij is ook nog niet zo oud als de gemiddelde Peugeot hier he.

Groet, Jon.
Laatst bijgewerkt door jon op 11 nov 2004, 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Hans » 11 nov 2004, 20:58

normaal zet ik hem in de winter binnen,maar nu staat hij buiten in de rege :( n
ben nog bezig met een winterstalling,het is onze 3e auto dus er mee rijden doe ik zo wie zo niet bij slecht weer :wink: ,dus mocht ik geen stalling kunnen vinden blijft hij buiten staan en mischien rijd ik er wel mee dan als een keertje de zon schijnt :D
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Jeetje » 11 nov 2004, 22:27

Jeetje staat op dit moment in de stalling, maar ik heb me voorgenomen om 'm dit jaar zo nu en dan -als het goed weer is én droog- eens te halen en er een lekker stuk mee te gaan toeren. Dan blijft alles lekker soepel en gaat niet vastzitten...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor deVreugd » 11 nov 2004, 22:33

In principe ben ik van plan om gewoon met mijn 404 door te rijden in de winter, ik heb hem namelijk niet voor woon-werkverkeer nodig o.i.d. en als ik'm niet gebruik staat 'ie veilig in de garage. Maarrr: dan moet 'ie deze maand wel door de apk komen! En zo niet, nou, dan gebruiken we de winter om de problemen op te (laten) lossen! En gelukkig heb ik ook nog mijn trouwe volvo 440 tot mijn beschikking, dus zonder vervoer zit ik sowieso niet.
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Niek020 » 11 nov 2004, 23:06

de Groene 404 staat in mijn garage in het centrum.Als ik hem nodig hebt(dat is niet vaak,) haal ik hem uit de garage,weer of geen weer(geen pekel,gladde wegen,hoor)net zoals mijn vader dat 37 jaar deed,en nu ik al 3 jaar!
Tuurlijk koester ik de 404,net zoals mijn vader dat gedaan hebt,maar het blijft wel een"vervoersmiddel"Gelukkig is de 404 zo'n 1 1/2 jaar geleden opnieuw overgespoten en goed getectyleerd
De holle gedeeltes(loopt schuin naar binnen)boven de achterwielen(plaatwerk begint meestal boven de wielen te roesten) is helemaal volgespoten met tectyl,dus dat roest niet meer!Ik heb me laten vertellen dat daar vocht inkomt,condenseert(of zoiets) en dat in het plaatwerk vreet)dit ter info.
Groetjes Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Mark » 11 nov 2004, 23:34

Stilstand is achteruitgang. Doorrijden in de winter trouwens ook :shock: Toch doe ik dat deze winter wel. Beste dapper voor een 204. Maar geen zout natuurlijk!!! Als de auto buiten staat, is het veel beter er regelmatig flink mee te rijden, want dan droogt ie nog heel behoorlijk. Onverwarmd binnen stallen is ook niet ideaal, een vochtige auto wordt dan never droog en roest rustig verder. En gaat er vanalles vastzitten. De ideale stalling heb ik nog niet gevonden, dwz tegen een beetje aanvaardbare prijs (da's in de Randstad ook niet eenvoudig, iemand misschien een tip???).
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor 205GRIFFE » 12 nov 2004, 18:26

Mijn Griffe staat het hele jaar door gewoon buiten.
Ik heb namelijk geen garage, helaas. :roll:

Op zich onderhoud ik mijn Griffe normaal al zeer goed, maar in de winter verdient ie nog wat meer aandacht. In verhouding gebruik ik de Griffe in de winter wel altijd veel minder. De Griffe is ondertussen voorzien van een extra beschermend huidje (lees: in de was gezet).

Ja, en als ik dan toch moet rijden met pekel toestanden, na de rit alles zo snel mogelijk goed schoonmaken en afspoelen etc. Want op dat zout zit ik dus echt niet te wachten namelijk, de rest maakt verder wat minder uit vind ik. De rubber e.d. goed in de gaten houden is wel raadzaam.

En in mijn geval misschien wat extra lang goed warmrijden, want ik merk echt wel goed dat de olie met lage temperaturen duidelijk stugger is. :(
Ook de oliedruk is wat hoger bij de koude start, dus rustig beginnen met een rit. :wink:

Grt. Martijn
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Wanzl » 16 nov 2004, 23:16

Tja, mijn 205 cabrio is verkocht dus ik heb geen idee hoe die de winter door komt. Mijn 203 blijft in ieder geval binnen. Niet alleen vanwege de winter maar natuurlijk ook omdat ie niet eens verzekerd is!
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 252
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor JT » 16 nov 2004, 23:27

Doorrijden! Maar niet als er iets uit de hemel valt (of dreigt te vallen) of als er troep op de weg ligt....
In de winter dus waarschijnlijk wat kleinere ritjes....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Steven » 17 nov 2004, 10:46

Meestal binnenblijven, tenzij er in het week-end eens mooi (vries)weer is en er geen pekel op we weg ligt, zullen we wel eens een toertje rijden
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor L'Animal » 18 nov 2004, 23:37

Het eerste jaar ging de 504 de garage in toen de vorst inviel. Alles aan de kant en stapelen maar. Niet ideaal. Wel kon ik de kop en waterpomp rustig aan reviseren. De volgende jaren stond hij in de winter op de oprit. Het aantal fietsen-skelters-steps-bolderkarren etc. was zo gegroeid dat hij er niet meer in kon.
Dus bij de eerste pekel staat de 504 op de oprit en ga ik in de buurt de 205 opzoeken die ik in het voorjaar ergens geparkeerd heb. Starthulp erbij en lopen. Alles een beetje stroef in het begin maar na de eerste 500km loopt die weer als een tiet.
En als die dan in december door de keuring komt, dan gaat het volgend jaar weer zo.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Binnen!!!!

Berichtdoor Evert G.D » 19 nov 2004, 22:32

Mijn 403 en 504 staan sinds begin november op stal, rond die tijd begint 't altijd te kriebelen om ze voor de pekeltijd naar binnen te krijgen. Pekel betekent binnen & stilstaan. Een doodenkele keer heb ik 's winters gereden, op een mooie dag als er geen pekel lag, maar die dagen zijn schaars. De enige keer dat 'k me kan herinneren is 02.02.02, toen Prins WA zijn Maxima kuste, startte de motor van mijn 504 en heb 'k een prachtige rit gemaakt op een pekelloze, stralende winterdag!! :P :D

De 205 cabrio (1988) staat bij m'n garagist, wat puntjes nakijken, o.a. de licht slippende koppeling. Was m'n plan die als reserve-auto te gebruiken, maar ook die gaat bij terugkomst de stalling in, kan d'r nog net bij gepropt worden.
De 1986 205 GE is (helaas) onder de hoede van m'n ex gebleven. :cry: Die zal er de winter wel mee doorrijden. :cry: :cry: Zonde van dat autootje. :evil: 'k Zal d'r voorstellen een Japanner voor d'r te kopen... :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor 304 coupé » 22 nov 2004, 01:51

de 203 is met een flanellen pyamaatje aan en op blokken aan de wintersslaap begonnen,maar hij moet wel een paar keer gewekt worden voor een paar kleine herstellingen zoals een nieuwe deurklink en het knopje van de verwarming.De 304 coupé moet nog even wachten met slapen want ik ga hieraan wat modificaties aanbrengen zoals het maken en plaatsen van een rolkooi+het vervangen van de uitlaat door een mooie DEVIL die ik in frankrijk op een beurs gekocht had van de zomer.Ik zou hem graag in het midden van de wagen laten uitkomen dus moet het reservewiel een andere plaats krijgen. :wink:
304 coupé
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 25 sep 2004, 21:05
Woonplaats: tongeren belgie

Rij je door of staat ie op stal

Berichtdoor Pininfarina504 » 25 nov 2004, 10:50

Doorrijden zou ik zeggen zolang de voorraad strekt, beetje afhankelijk van het type/model en de staat v/d auto.
Ikzelf verkeer natuurlijk wel in de luxe positie, dat ik zowel auto's voor dagelijks vevoer, als voor mooi weer heb.
Voor mooi weer heb ik een 504 coupe,404 Aut(al drie jaar muisstil) en een 604.
Met mijn eigen gebruiks auto's i.d.g. twee 504 diesels en een 504 GL Automaat rijdt ik het hele jaar door, als er gepekeld is spuit ik de auto's naderhand wel schoon, met name de onderkant en de binnenkanten van de achterspatborden verdient aanbeveling.Een goed getectyleerde keiharde auto blijft bij dagelijks gebruik zo is mijn ervaring een jaar of drie a vier mooi en dan komen de eerste blaasjes.Een niet getectyleerde harde auto blijft bij dagelijks gebruik een jaar of twee mooi en dan komen meestal ook de eerste blaasjes.
Dan is het natuurlijk wel zo dat naarmate je meer rijdt er door de bank genomen meer gebruiksspoortjes onstaan.
Ikzelf rijdt ongeveer 70 a 80.000km per jaar in de "werkauto's", pak na een jaar of twee tot drie meestal weer een andere.
Heb in principe genoeg reserve tot het einde der dagen, dus voorlopig kan ik voorruit.
Moet nog wel vermelden dat ik een onderscheid dien te maken tussen enerzijds de jonkies(205/305 etc) en anderzijds de sedans en breaks(204,304,404,504) en tenslotte de coupe's de cabriolets(modellen 204/304/404/504) en de 604's, deze laatste types zijn toch veel roestgevoeliger. Pickup laat ik even buiten beschouwing, zijn toch meer werkpaarden als luxepaarden.
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 26 nov 2004, 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Jerroen » 25 nov 2004, 22:29

Ik heb em nog niet zo lang en aangezien er nogal wat plekken zijn die wat aandacht nodig hebben probeer ik bij nattigheid niet met de 504 te rijden.

Is het echter mooi weer en het kan, dan doe ik het ook :D Want ook met het winterweer moet je van de auto kunnen genieten. Wel goed schoon houden natuurlijk :)
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor deVreugd » 25 nov 2004, 23:04

Ik had me heel stoer voorgenomen om er zoveel mogelijk in te rijden, maar ik heb mezelf er toch op betrapt dat ik bij regen e.d. toch denk: "hmm, dat wil ik mijn oude baasje toch niet aandoen!" Dus gas ik in mijn trouwe saaie, saaie, saaie volvo rond. Bovendien staat de 404 nu toch bij de garage voor een opknapbeurtje om alsnog door de apk te komen...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

104 SL werkt door (werkplaats?)

Berichtdoor AMPlas » 03 dec 2004, 10:50

Tsja ik zou mijn 104 SL met liefde een warme droge winter bezorgen, maar ja het is mn enige auto, dus werken zal die! het is wel spijtig, want er zitten al heel veel roestplekken op, echt overal begint het er door te komen, dus wordt wel zaak er wat aan te gaan doen. Over een tijdje als er weer geld is maar weer een 205 kopen, voor het dagelijkse gedoe.

Als er iemand nog een stalling in de aanbieding heeft of ook zoekt in de regio Den Haag laat het even weten, twee staan sterker dan een..!! zou graag een droog plekje hebben om een beetje te sleutelen.

groet

AMPLAS
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 03 dec 2004, 17:11

Donderdag, verdorie, perfect weer, geen tijd. Ik had zin in het weeknd...
Vandaag hebben ze zout gestrooid.
Kans dat het vanavond regent en morgen weer alles schoon en droog is, is minimaal.
:?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor 404 » 03 dec 2004, 18:38

Goudenleeuw schreef:De ideale stalling heb ik nog niet gevonden, dwz tegen een beetje aanvaardbare prijs (da's in de Randstad ook niet eenvoudig, iemand misschien een tip???).

Even in de gouden gids kijken bij caravans-stalling. Er zijn er heel wat die ook auto's stallen.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Volgende

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten