Vraagbaak/Onderdelenboek J7 gezocht (kopie?)

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vraagbaak/Onderdelenboek J7 gezocht (kopie?)

Berichtdoor David » 07 dec 2004, 13:54

Goedemiddag,

Ik ben een nieuwe gebruiker van dit fantastische forum. Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot J7 camper uit 1976. Het is een droom om erin te rijden en eraan te klussen. Nou is de staat van de camper niet optimaal, hij is van binnen erg verouderd, de lak is niet mooi meer (de vorige eigenaar heeft hem met de verkeerde kleur verf bijgewerkt), maar motorisch is hij volgens mij nog prima. Het is voor mij dus een ideaal opknap-projectje. Ik ben hem dus met veel plezier aan het opknappen en hoop er komende zomer mee op vakantie te kunnen.
Nou is mijn vraag de volgende: de vorige eigenaar heeft er een (slecht leesbare) kopie van de vraagbaak/onderdelenboek van een J9 bij gedaan. Verschilt deze erg van die van een J7??? En kan ik ergens voor de zekerheid een vraagbaak van een J7 kopen, of lenen, of kopieren??? Ik ben student, dus het moet zo goedkoop mogelijk. Alvast bedankt voor de zeer gewaardeerde reacties van jullie als kenners.

M.V.G. David
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jesse » 07 dec 2004, 14:26

De j7 is bijna gelijk aan de j9.
het chassie is gelijk, de carroserie is anders. Technisch zijn de late j7 en de vroege j9 nog bijna hetzelfde. Later is er in de j9 een sterkere motor geplaatst en een 5 versnellingsbak.

Je zou even moeten uitzoeken wat voor een motor er in jouw j7 zit, waarschijnlijk is deze gelijk aan de eerste type motoren van de j9.
xm7p, xc7p benzine (of ben je in het gelukkige bezit van een diesel)

Kortom aan dat gekopieerde boek van de j9 heb je heel veel.
Ik heb ook een boek van de j7, maar deze is niet kompleet. Ik gebruik meer het boek van de j9(van de peugeot kampeervrienden club).

Groet,

Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor David » 07 dec 2004, 14:46

Het probleem is een beetje dat de kopie van het boek slecht leesbaar is en de plaatjes zo goed als zwart zijn. Ik blijf denk ik maar goed zoeken de komende tijd. Als ik er dan eentje heb, kan ik hem scannen en als pdf op een website zetten, dan hebben anderen er ook wat aan.
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jesse » 07 dec 2004, 16:52

Goed idee van die pdf. Er gaan wel veel scan uurtjes inzitten denk ik. Het is een dik boek.
Je mag wel kopieen maken uit mijn boek. Als je lid bent van de pkv kan je daar ook goedkoop zo een gekopieert boek kopen.

groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Nienke » 08 dec 2004, 03:38

Dag J7 liefhebbers!
Wat een fijn forum! Ik ben ook een nieuwe eigenaar van een oude J7 en enthousiast om eraan te sleutelen. Ik heb dus eigenlijk dezelfde vraag als David. Ik heb namelijk slechts het instructieboekje van de J7 en zou graag een vraagbaak in mijn bezit willen hebben. Laat je me even weten als het gelukt is David? Dan doe ik dat ook als mijn zoektocht slaagt. En Jesse, zou ik evt het gedeelte dat je hebt kunnen lenen om te kopieëren (woon ook in A'dam), daar zou je me enorm mee helpen. Ik hoor het wel...
Ben nog helemaal enthousiast over de vondst van dit forum! Geweldig! :D
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jesse » 08 dec 2004, 14:32

Natuurlijk Nienke,

Kom maar een keer langs dan kan je kopieren wat je wilt.
Overdag is de kantoor boekhandel in de buurt open dat is het makkelijkst denk ik.
Stuur maar een pb tje met waneer je kan.

Groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor David » 08 dec 2004, 16:09

Ik ben wezen zoeken op internet, maar het is me al wel duidelijk dat een instructieboekje van een J9 veel makkelijker te vinden is als een boekje van een J7, ik denk dat het een lange zoektocht wordt... :(
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Nienke » 08 dec 2004, 16:18

Een instructieboekje heb ik wel van de J7, daar kan ik je wel een kopie van opsturen als je interesse hebt. (Ben er trouwens ook een op internet tegengekomen, maar daar werd 50 euro voor gevraagd, mocht je interesse hebben moet je even op advertentiezoeker.nl kijken). Ik ben echter op zoek naar een vraagbaak of werkplaatshandboek.
Gr, Nienke
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 08 dec 2004, 20:25

Ik heb 2 'moderne' instructieboekjes van de J7 (bordeauxrood) en een oud exemplaar (wit boekje met blauwe J7 erop). Die zaten in ons geval gewoon bij de auto. Bovendien is er betrekkelijk gemakkelijk aan instructieboekjes te komen hoor!

Via de PKV (Peugeot Kampeerauto Vriendenkring) is trouwens (een kopie-uitgave van) het onderdelenboek én de werkplaatshandleiding te koop...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 08 dec 2004, 22:41

Nienke heeft mijn boeken vandaag opgehaald om te kopieren.
Ik kan wel wat goede j7 karma gebruiken met die koppakking, niet.

We proberen toch zoveel mogelijk j7 rijdend op de weg te houden.
:wink:
Groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Nienke » 08 dec 2004, 23:41

Ik zal een paar keer met mijn J7 door je straat rijden, misschien helpt het als hij ziet dat er een vriendje in de buurt woont... J7 karma?
Ik ben door het kopiëren heen, en kom ze morgen retourneren!
Laatst bijgewerkt door Nienke op 08 dec 2004, 23:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Nienke » 08 dec 2004, 23:43

Is er trouwens nog verschil tussen het 'oude' instructieboekje en het nieuwe? Of is het gewoon een nieuwe uitgave?
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 09 dec 2004, 01:10

Ja, het oude boekje is héél anders dan het nieuwe!

De plaatjes zijn anders, de indeling, de tekst, etcetera, etcetera, etcetera.

In het oude boekje staan alleen foto's, c.q. illustraties van J7's met het oude dashboard en bij het nieuwe boekje uiteraard alleen met het nieuwe. Zelfs de filligraintekening is anders!

Afbeelding

Ik heb de boekjes getracht te scannen, maar mijn scanner houdt vol dat het illustraties zijn en scant ze dan nogal kl*te... Ik weet niet hoe ik dat moet veranderen, maar het is wel duidelijk zichtbaar dat het bovenste instructieboekje er duidelijk anders uitziet (dat is het oude) ten opzichte van het nieuwe (het onderste).

Afbeelding

(zoek de verschillen)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 09 dec 2004, 12:45

Wouw,

Zo een instructie boekje is leuk zeg. Heb ik nog niet, wie heeft er een over? Ik wil er wel en kopen, dan wordt de verzameling toch wat meer compleet.

Groet jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 09 dec 2004, 12:59

Volgens mij heb ik 2 van die bordeaux-rode instructieboekjes. Ik moet dat even thuis checken. Als dat inderdaad het geval is, mag je er wat mij betreft eentje van overnemen... :-)

Ik laat wel effe wat van me horen. :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Nienke » 09 dec 2004, 13:00

Ja, ik heb ook interesse, voor de 'nieuwe' dan he. Heel leuk!
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Steven » 09 dec 2004, 13:02

Als ik vanavond eens heel veel zin heb zal ik eens op de zolder gaan en zien of ik geen nederlandstalige werkboek liggen heb, denk van wel. Mocht dit het geval zijn wil ik die wel kopiëren.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor jesse » 09 dec 2004, 13:02

Tof Jeetje,

Volgende week gaat de kop eraf, ik hoop het weekend erop weer te kunnen rijden.

Groet jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor David » 09 dec 2004, 13:16

Volgens mij ben ik al te laat, maar ik heb ook interesse in dat instructieboekje. Daarnaast krijg ik in de gaten dat er dus ook een soort van werkplaatshandboek/vraagbaak bestaat van de J7, dat zou natuurlijk ook wel erg handig zijn. Steven, als je iets hebt liggen, dan zou ik hem graag kopieren. Als hij niet te dik is, dan wil ik ook wel proberen hem te scannen en als pdf op een site knallen.
Laat het aub effe weten.
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jesse » 09 dec 2004, 13:20

Toch denk ik zo een 180 kantjes?
en dan nog de explodedviews?
:lol:
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor David » 09 dec 2004, 13:22

Misschien een beetje te enthousiast, maar dan is iedereen die zoekende is, wel in 1x van het probleem af. Ik denk er nog eens overna...
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Nienke » 09 dec 2004, 13:23

Ik ben iig met kopiëren een paar uurtjes bezig geweest, dus voor dat scannen kan je wel een weekendje uittrekken denk ik...
Avatar gebruiker
Nienke
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 08 dec 2004, 03:15
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor David » 09 dec 2004, 13:56

Misschien dat ik de mensen van de repro zo gek krijg om het voor me te doen...... :wink:
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Jeetje » 09 dec 2004, 14:40

Je kunt ze -dus- ook gewoon kant en klaar gekopieerd bij de PKV bestellen!

De PKV heeft een gekopieerde versie van het werkplaatshandboek én van het onderdelenboek (daar staan de bestelnummers in van alle onderdelen en dat is hartstikke handig bij het bestellen van die onderdelen bij Peugeot! Gewoon bij je dealer het nummer doorgeven en hij kan in z'n computerprogramma kijken of het betreffende onderdeel nog leverbaar is etcetera, etcetera, etcetera)
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 09 dec 2004, 14:42, in totaal 1 keer bewerkt.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 09 dec 2004, 14:42

moet je wel lid zijn, toch.
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten