kan een 504 ti op gas ?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

kan een 504 ti op gas ?

Berichtdoor joos » 17 apr 2004, 00:22

heeft iemand ervaring om een 504 ti injection op gas te laten lopen ? ik hoor mensen zeggen dat je problemen krijgt met de injectiepomp
Avatar gebruiker
joos
 

Re: kan een 504 ti op gas ?

Berichtdoor Mark » 17 apr 2004, 11:56

joos schreef:heeft iemand ervaring om een 504 ti injection op gas te laten lopen ? ik hoor mensen zeggen dat je problemen krijgt met de injectiepomp


Als je 't overweegt zou ik zeker zoeken naar een goeie LPG-specialist, zoals www.gms.nl
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor leffe 404 » 18 apr 2004, 13:49

ja dat klopt want normaal pomp die benzine, nu komt ie droog te staan omda ie geen benzine verpompt. Je kan volgens mij dan beter een carburateurmotor pakken.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor 404 » 18 apr 2004, 20:09

Ik denk dat je veel problemen voorkomt door regelmatig grotere stukken op benzine te rijden. Een andere, op LPG aangepaste kop met carburateur er in zetten is ook een oplossing, die meteen zorgt voor een goede verdeling van het gas. De kop moet je altijd aanpassen!
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

504 op LPG, weg ermee

Berichtdoor Martijn » 04 mei 2004, 13:39

Kort en bondig : een TI gaat niet goed op gas. Je krijgt geheid problemen met het injectiesysteem dat doelloos en ongesmeerd ronddraait. Binnen de club al veel ellende hiermee gezien. Trouwens, (dit geld voor elke 504) op LPG verniel je je cylinderkop ook. Let maar eens op : continue kleppen stellen totdat de verstelmogelijkheid ophoudt! Maar meestal is de kop voor die tijd al gescheurd....

En, laten we wel zijn : gas is om op te koken!

Groeten
Martijn
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 504 op LPG, weg ermee

Berichtdoor Mark » 04 mei 2004, 18:19

Martijn schreef:Kort en bondig : een TI gaat niet goed op gas. Je krijgt geheid problemen met het injectiesysteem dat doelloos en ongesmeerd ronddraait. Binnen de club al veel ellende hiermee gezien. Trouwens, (dit geld voor elke 504) op LPG verniel je je cylinderkop ook. Let maar eens op : continue kleppen stellen totdat de verstelmogelijkheid ophoudt! Maar meestal is de kop voor die tijd al gescheurd....

En, laten we wel zijn : gas is om op te koken!

Groeten
Martijn

Injectiesysteem: eens, geen aanrader. Maar een carburatiemotor met aangepaste kop (geharde klepzittingen of -zetels) is een prima oplossing, voor portemonnaie en milieu.

En gas is wel degelijk om op te rijden, tenminste mijn Volvo's doen dat probleemloos (en zonder wat voor revisie dan ook) meer dan 400.000 km. Lopen er zelfs mooier op dan peut: betere koude start (gas=gas en koude benzine niet en geen uitspoeleffect van benzine) stiller, rustiger en maar een beetje powerverlies.

Overigens de J7 loopt gewoon op benzine, (nog) niet de moeite waard op LPG, voor die paar-duizend km pj.

Groeten, Mark
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Re: 504 op LPG, weg ermee

Berichtdoor 404 » 04 mei 2004, 19:00

Martijn schreef:Trouwens, (dit geld voor elke 504) op LPG verniel je je cylinderkop ook. Let maar eens op : continue kleppen stellen totdat de verstelmogelijkheid ophoudt! Maar meestal is de kop voor die tijd al gescheurd....

En, laten we wel zijn : gas is om op te koken!

Groeten
Martijn

Martijn, had je mijn bericht over het aanpassen van de kop niet gelezen? Het kan echt wel, hoor. Als je me niet gelooft, bel eens een revisiebedrijf.
En, laten we wel zijn: gas is om mee te rijden! Minder schadelijke uitstoot, een hoog oktaangetal, je motorolie blijf er schoner door en gaat dus langer mee en je motor gaat ook langer mee. :D
Het beetje vermogensverlies merk je in de praktijk als je normaal rijdt ook niet.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor graddus » 04 mei 2004, 23:31

Ik moet zeggen dat ik met mijn zeer rudimentaire gasinstallatie toch ook de nodige probleemloze 404 kilometertjes heb gedraaid. Nou moet ik er wel bij vertellen dat er wel een 1.8 uit een 505 aan mijn automaatje hing (dat hangen is trouwens een verhaal apart in verband met andere krukas), dus het zou kunnen dat die al harde klepzittingen had!? Trouwens nog steeds trots op het milimeterwerk dat ik indertijd geleverd heb om mijn zestig liter tank op de verhogingen van de achterveren te monteren...
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

504 op gas

Berichtdoor veen » 21 aug 2004, 22:27

een 504ti kan best op gas ik heb bij www.gebrvanorsouw.nl een gastank laten inbouwen en dan liep hij zowel op gas als benzine en als je er normaal mee rijd gaat de kop best lang mee.
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Re: kan een 504 ti op gas ?

Berichtdoor Marcel » 13 sep 2004, 14:14

joos schreef:heeft iemand ervaring om een 504 ti injection op gas te laten lopen ? ik hoor mensen zeggen dat je problemen krijgt met de injectiepomp


zie ook een ander draadje
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=552
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor 504 TI 1978 X Triton 1977 » 27 jun 2005, 17:05

ik bezit sinds korte tijd een 504 TI op gas en dat gaat volgens de vorige eigenaar nu 30.000 km probleemloos. Ik heb zelfs het idee dat de vorige eigenaar nooit op benzine reed om de injectiepomp te 'smeren'maar dat ga ik wel doen. Zijn er nog meer mensen met 504 TI LPG ervaringen?
504 TI op LPG
504 TI 1978 X Triton 1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 24 jun 2005, 12:43

Kan een 504 Ti op gas

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 jun 2005, 10:08

Rijden doen een Ti prima op gas.
Echter als je een keer op benzine moet starten, kun je een probleem krijgen.
De plunjers die in de pomp continu op en neer bewegen worden niet meer gesmeerd en gekoeld door benzine, m.a.w. de zuigertjes bewegen droog in het pompmechanisme.
Het plunjers en busjes principe is een zeer nauwkeurige passing, je kunt je denk ik wel voorstellen, dat als dit mechanisme continu droog beweegt, het wel een vast kan gaan zitten.
Er zijn trucs om de pomp kort tesluiten van het circuit en er voor te zorgen dat er toch een constante benzinestroom door de pomp vloeit.
Dus het kan lang goed gaan, echter als je moet starten of rijden op benzine, heb je toch wel een gerede kans dat het fout gaat naar verloop van tijd.
Zou niet graag op vakantie gaan met een TI-gasbak.
De klepzetels gaan er zowiezo naar verloop van tijd aan, ook bij regelmatig stellen, dus naar verloop van tijd moeten er wel geharde zetels in.
Voor de rest gaat op lpg rijden goed met een 504 als je rustig rijdt met koude motor,niet te hard rijdt en als je koelsysteem 100% functioneert.
Ps. heb al regelmatig een pomp uit elkaar geschroefd waar de plunjers van vastgelopen waren, om deze weer gangbaar te maken.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor 504 TI 1978 X Triton 1977 » 28 jun 2005, 12:50

Het plunjers en busjes principe is een zeer nauwkeurige passing, je kunt je denk ik wel voorstellen, dat als dit mechanisme continu droog beweegt, het wel een vast kan gaan zitten.


De vorige eigenaar beweert dat dit mechanisme alleen draait als er op benzine gereden wordt en zelfs wordt aangedreven door de druk van de benzineaanvoer :?

Ik heb in ieder geval harde klepzetels en de afgelopen 30.000 km viel het afstelwerk erg mee.

Kortsluiten klinkt erg handig. Draait de benzinepomp in de tank eigenlijk ook als er op LPG gereden wordt? Ik heb al en retourbenzineleiding terug naar de tank. Maar gaat de LPG niet ook door deze injectiepomp heen??

Jeroen[/quote]
504 TI op LPG
504 TI 1978 X Triton 1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 24 jun 2005, 12:43

lpg

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 jun 2005, 13:13

lpg gaat niet door de injectiepomp heen.
De plunjes bewegen altijd, is een mechanische pomp en wordt met een snaartje aangedreven,in de pomp zit weer een nokkenasjes wat de plunjers aanstuurt.
De stuwpomp achter loopt altijd, kun je evt. schakelaar tussen zetten, om pomp uit te zetten.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor L'Animal » 30 jun 2005, 11:45

Helemaal eens met Wim.
Een kennis van mij heeft voor een BMW 2002, die ook met zo'n Kugelfischer injectie is uitgerust, hetzelfde gedaan. Gewoon een cirqulatie van de benzine inbouwen zodat de pomp niet droog loopt. En idd de kop laten aanpassen voor LPG.

Marco
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Re: 504 op gas

Berichtdoor Jerroen » 10 jul 2005, 18:53

veen schreef:een 504ti kan best op gas ik heb bij www.gebrvanorsouw.nl een gastank laten inbouwen en dan liep hij zowel op gas als benzine en als je er normaal mee rijd gaat de kop best lang mee.


De 504 (geen TI) die ik heb heeft ook een LPG installatie die ingebouwd is door de gebroeders. Werkt perfect! Totdat ik het verklooid had natuurlijk :-|

Heb nu weer een nieuwe verdamper en het rijdt als een zonnetje! Gas is zeker niet enkel om op te koken want het rijdt top en het is nog schoon ook :mrgreen:
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor 504 TI 1978 X Triton 1977 » 15 jul 2005, 09:37

in mijn olieslager staat de injectie ook omschreven; volgens deze beste man wordt de injectiepomp gesmeerd door de motorolie zelf...

ik ga nog eens ever verder studeren geloof ik

groet jeroen
504 TI op LPG
504 TI 1978 X Triton 1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 24 jun 2005, 12:43

Berichtdoor Bert » 15 jul 2005, 15:28

de kugelfisher pomp word gesmeerd met atf olie
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor wouters » 15 aug 2005, 23:26

iemand heeft me vertelt (en niet de eerste de beste) dat alle peugeot motoren van na 1978 voorzien zijn van harde klepzittingen en kleppen wie kan dit bevestigen of ontkrachten? nog niemand gehoord dat bij een motor op gas de ontsteking een paar graden vroeger moet omdat gas trager ontbrandt dan worden de uitlaatkleppen ook minder heet wat minder stellen tot gevolg heeft
wouters
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 05 aug 2005, 16:32
Woonplaats: oosterhout

Berichtdoor Steven » 16 aug 2005, 08:44

d'er heeft me ook eens iemand gezegd dat je met een Peugeot (104-304-504) op loodvrij mag rijden zonder additief bij te voegen
klopt dit??
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Harde klepzittingen

Berichtdoor Pininfarina504 » 16 aug 2005, 11:34

Heeft Evert J je verteld.
De meningen zijn verdeeld, ik persoonlijk voeg nooit iets toe,blijf een blijde rijder op super 98.De temperatuur(lpg) doet meer met je niet geharde klepzetels.
wouters schreef:iemand heeft me vertelt (en niet de eerste de beste) dat alle peugeot motoren van na 1978 voorzien zijn van harde klepzittingen en kleppen wie kan dit bevestigen of ontkrachten? nog niemand gehoord dat bij een motor op gas de ontsteking een paar graden vroeger moet omdat gas trager ontbrandt dan worden de uitlaatkleppen ook minder heet wat minder stellen tot gevolg heeft
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Gas

Berichtdoor autoverhoeven » 17 aug 2005, 17:45

Een echte liefhebber van klassieke auto's rijdt niet op gas, gas is om op te koken!
Peugeot heeft de beste dieselmotoren!! Zeker ook in de oude generaties.
Het is alleen jammer dat ze allemaal als taxi in de welbekende landen.
Avatar gebruiker
autoverhoeven
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 26 nov 2004, 13:19
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Gas

Berichtdoor Pininfarina504 » 17 aug 2005, 19:27

Niet allemaal Fernand.
fernand schreef:Een echte liefhebber van klassieke auto's rijdt niet op gas, gas is om op te koken!
Peugeot heeft de beste dieselmotoren!! Zeker ook in de oude generaties.
Het is alleen jammer dat ze allemaal als taxi in de welbekende landen.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor JT » 17 aug 2005, 20:43

(Wim rijdt altijd Diesels) ...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Gas

Berichtdoor Pininfarina504 » 17 aug 2005, 21:33

Vandaag in de picture gekregen:
Peugeot 504GLD,bj 78,160000km,gris fumee,bruin leder interieur,getint glas,schuifdak,trekhaak,prachtige staat, heb de auto in Frankrijk al eerder gezien.
Heb zelf prive ook vier auto's in deze kleur waarvan 2 diesel.

fernand schreef:Een echte liefhebber van klassieke auto's rijdt niet op gas, gas is om op te koken!
Peugeot heeft de beste dieselmotoren!! Zeker ook in de oude generaties.
Het is alleen jammer dat ze allemaal als taxi in de welbekende landen.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Volgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten