504 | alarmlichten schakelaar.. waarom zo apart?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 | alarmlichten schakelaar.. waarom zo apart?

Berichtdoor Jerroen » 30 nov 2004, 21:51

Ik snap het niet.
Het dashboard van de 504 is in één woord: superstrak 8)

Glad afgewerkt geen rare uitsteeksels niet te veel toeters en bellen gewoon: simpel en mooi.

Maar waarom is mijn alarmslichten schakelaar er dan zo los bij aan gemonteerd? Nu is hij precies onder de ruitenwisser- en achteruitverwarmingschakelaar geschroefd, onderaan het dashboard. Echt iets wat eigenlijk niet in het geheel past.

Waarom gewoon niet naast die 2 schakelaars, is toch veel mooier? Nu kan het niet meer want er is geen ruimte voor een extra schakelaar aangezien er maar 2 kunnen zitten.

Gewoon vergeten bij ontwerp?
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Steven » 01 dec 2004, 08:57

Waarschijnlijk heb je een oudere 504, bij de onze van 1974 is dit ook zo... ik heb er ooit ene afgebroken uit 1978 en bij deze zaten er wel drie schakelaars. ik dacht dus ook al om die schakelaar te verzetten en het plastiek montageplaatje uit die 78'er te gebruiken, maar dat past niet.
De enige plaats die ik nog zie om die schakelaar te zetten is in de plastiek bak rond de handrem, samen met de schakelaar van de mistlamp, want die ga ik daar ook zetten. Bij de jongere modellen is dit trouwens ook voorzien dat je daar twee extra schakelaars kunt plaatsten.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Jerroen » 16 dec 2004, 22:53

Ik heb inderdaad zo'n oude 504.. maar waarom hebben ze het niet meegenomen met het dashboard?
Zat het orgineel niet in de auto :?:
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor wowo » 17 dec 2004, 10:58

Jerroen schreef:Ik heb inderdaad zo'n oude 504.. maar waarom hebben ze het niet meegenomen met het dashboard?
Zat het orgineel niet in de auto :?:


In mijn 504 uit '71 zat alarmlicht er niet standaard in, was ook zo'n later ingebouwde puist.

/w
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Plek schakelaars

Berichtdoor Executive » 25 okt 2005, 03:55

Voor mensen die extra schakelaars willen monteren de volgende tip: Als je geen gaten in dashboard erbij wilt maken, of als je een vroeg model hebt zonder middenconsole waar schakelaars in kunnen, kijk dan eens aan de linkerkant van het stuur half onder het dashboard. Waar de plastic-padded rand ophoudt zie je dan in het metaal nog 2 uitsparingen/gaten zitten, waar zo de standaard schakelaars ingeschoven kunnen worden !!
-- Joost
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Re: Plek schakelaars

Berichtdoor Steven » 25 okt 2005, 08:06

Executive schreef:Voor mensen die extra schakelaars willen monteren de volgende tip: Als je geen gaten in dashboard erbij wilt maken, of als je een vroeg model hebt zonder middenconsole waar schakelaars in kunnen, kijk dan eens aan de linkerkant van het stuur half onder het dashboard. Waar de plastic-padded rand ophoudt zie je dan in het metaal nog 2 uitsparingen/gaten zitten, waar zo de standaard schakelaars ingeschoven kunnen worden !!
-- Joost


helemaal juist Joost, in onze 504 familiale zitten daar onder het dashboard ook de schakelaars van de alarmlichten en mistlamp, nadeel is wel dat je niet ziet wanneer je mistlamp brandt doordat het lampje op de schakelaar niet zichtbaar is.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten