klokje 404 weer op gang brengen na loskoppelen accu

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

klokje 404 weer op gang brengen na loskoppelen accu

Berichtdoor leffe 404 » 21 dec 2004, 19:09

Wie weet hoe dat werkt ? In de vraagbaak staat wel beschreven dat dat moet, maar niet hoe. Wie zou dat weten ????
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Re: klokje 404 weer op gang brengen na loskoppelen accu

Berichtdoor Niek020 » 21 dec 2004, 19:35

leffe 404 schreef:Wie weet hoe dat werkt ? In de vraagbaak staat wel beschreven dat dat moet, maar niet hoe. Wie zou dat weten ????


ik druk de knop van de klok(404,64,geen ronde klokken!!) een paar keer in,dan gaat ie meestal wel lopen,maar hij moet wel even op"toeren"komen.......tenminste bij mijn klokje.
Bij mijn 404 uit '73(wel ronde klokken) gaat ie vanzelf al lopen zodra ik de accu aansluit!,
Maar kan je de knop ook een paar keer indrukken,dan activeer je ook de klok!
succes ermee
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor deVreugd » 21 dec 2004, 20:59

ik druk de knop van de klok(404,64,geen ronde klokken!!) een paar keer in


Welk knopje is dat en waar zittie? :?:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Niek020 » 21 dec 2004, 22:16

deVreugd schreef:
ik druk de knop van de klok(404,64,geen ronde klokken!!) een paar keer in


Welk knopje is dat en waar zittie? :?:



Je hebt boven het stuur,2 chroomgekleurde knoppen.
De meest rechtse is van de klok.Als je die indrukt en vasthoudt dan kan je de klok gelijk zetten ,door de knop te draaien,dit betreft het dashboard van de 1e types 404.door op deze knop te drukken,een paar keer,gaat de klok lopen,je hoort dan de klok tikken,dit betreft de oude types)
(let op dat je zekering niet doorgeslagen is,anders schiet het niet op!
Bij de latere types met ronde klokken zitten er op de klok een zwart"staafje"daarmee zet je de klok gelijk mee...Via de secondewijzer kan je zien of de klok wil lopen!!
zie verder PB
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 15 maart 2006, 15:32

Bij mij is het de linker knop en niet de rechter (dus de knop die het verst van de klok zit). Ik heb het dan over het oude dash (1962; met bandteller)...

Moet je dat klokje opdraaien??? Is dat -dus- geen elektrisch klokje???
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 15 maart 2006, 22:22

de linker knop bedient het klokje via een buisje achterlangs, ik heb dat zelf gezien met demonteren van het dashboard.

Indrukken brengt niets.

Meerdere keren indrukken ? of opdraaien ???
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Kees » 25 maart 2006, 22:05

Als je het knopje indrukt kun je de tijd instellen. Door te drukken beweeg je ook het klokje een beetje waardoor de onrust als het goed is wat heen en weer beweegt. Dit moet ervoor zorgen dat de onrust verder op gang komt. Bij de oude types zit er een soort sleepcontact in dat stroom door een spoeltje stuurt dat een magneet op de onrust wegduwt. Het contact wordt dan weer verbroken, de onrust beweegt terug en de cyclus herhaalt zich. Als het sleepcontact versleten is wil de onrust niet meer op gang komen of houdt er snel weer mee op. Latere types hebben een contactloos systeem, veel beter, maar als het vuil is gaat het klokje ook stil staan.
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten