Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Jeetje schreef:Is deze startmotor anders dan van een 1600 cc benzineuitvoering?
Daar heb ik nog een praktisch nieuwe van liggen (slechts 2 maanden gemonteerd geweest).
Rob schreef:Volgens mij heb ik een hele nieuwe liggen van een diesel.
Even checken welk type het is?
govegan schreef:Rob schreef:Volgens mij heb ik een hele nieuwe liggen van een diesel.
Even checken welk type het is?
op het eerste gezicht lijkt hij er wel op, ik zal vanavond de plaatjes eens naast de mijne houden (startmotor ligt thuis)
wat voor nummer heeft de jouwe op het grote zwarte huis staan?
Rob schreef:
govegan schreef:Jeetje schreef:Is deze startmotor anders dan van een 1600 cc benzineuitvoering?
Daar heb ik nog een praktisch nieuwe van liggen (slechts 2 maanden gemonteerd geweest).
Als die al past, ben ik bang dat die aan de te zwakke kant zal zijn.
maar toch bedankt.
GoodOldDiesel schreef:Ja dat benzine en diesel anders is kan ik je zeggen uit praktijk.
Uit nood heb ik destijds een benzine startmotor op een 1.8 diesel van een 205 gezet.
Koud ging het goed, maar als je even de motor uitzette was die warm niet te starten.
Dat was dan in het portier duwen, op gang, inspringen, koppeling intrappen, zijn 3 zetten sleutel om en tegelijk koppeling laten schieten. Zo hielp je de startmotor.
Maar nu hoe kan dat die warm niet wil, maar koud cq afgekoeld wel?
Nou mijn verklaring die ik kan bedenken is; Dat de thermostaat nog openstaat waardoor die het koelwater een heel end rond moet pompen bij het starten, als die gesloten is, is het circuit maar klein.
Harrie schreef:GoodOldDiesel schreef:Ja dat benzine en diesel anders is kan ik je zeggen uit praktijk.
Uit nood heb ik destijds een benzine startmotor op een 1.8 diesel van een 205 gezet.
Koud ging het goed, maar als je even de motor uitzette was die warm niet te starten.
Dat was dan in het portier duwen, op gang, inspringen, koppeling intrappen, zijn 3 zetten sleutel om en tegelijk koppeling laten schieten. Zo hielp je de startmotor.
Maar nu hoe kan dat die warm niet wil, maar koud cq afgekoeld wel?
Nou mijn verklaring die ik kan bedenken is; Dat de thermostaat nog openstaat waardoor die het koelwater een heel end rond moet pompen bij het starten, als die gesloten is, is het circuit maar klein.
niet starten en niet aanslaan zijn 2 verschillende dingen !
Het koelwatercircuit heeft geen enkele invloed op de startmotor.
grt, Harrie
Keer terug naar Onderdelen Gevraagd
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten