305 GTX bij windkracht 10

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

305 GTX bij windkracht 10

Berichtdoor AMPlas » 10 jan 2005, 16:08

Hallo allen

waar zo'n windkracht 10 al niet goed voor is!! Ik heb mn 305 GTX nu net een week en doe dus nog iedere dag nieuwe ontdekkingen aan mn wagen. nu vond ik al dat ie wat veel lawaai maakte bij hogere snelheden (en daar is ie toch voor gemaakt?!) maar nu stond ik bij die storm van afgelopen weekend voor het stoplicht en ik waaide bijna uit mn auto! :shock: thuis snel eens kijken wat er nu aan de hand was. de deurrubbers (bovenop) van de achterportieren missen... en dan tocht het toch wat binnen bij zo'n windje. Waar kan je die het beste halen? gewoon bij de standaard garage of is dat weer speciaal?

Verder heb ik nu ook gemerkt dat ik met alle ventilatieroosters dicht nog steeds enorm veel herrie hoor van buiten. net alsof een van de ventilatieroosters niet goed sluit ofzo. heb even snel geprobeerd te kijken dit week-end, maar kon het zo gauw niet vinden. Is dit een meer bekend probleem bij andere 305 eigenaren? en zo ja waar ligt het aan en wat kun je er aan doen?

de vorige eigenaar had een of ander sport-luchtfilter gemonteerd met veel chroom en rotzooi, volgens hem trok ie dan harder. :cry: denk dat mn wagen enigzins is mishandeld door deze meneer. Mooi eruit gegooid dit week-end en weer op het originele systeem aangesloten! en rijd nog steeds meer dan goed! starten gaat nu wel wat lastiger maar dat zal wel komen omdat ie nu wat minder lucht krijgt vergeleken met dat sportfilter. even afstellen en we zijn weer helemaal de oude.

nog een vraagje voor ervaren 305 rijders: direct onder de grill zit een smalle opening met in het midden een klein verbindings-stukje. hoort daar iets van een "mini-grill" :D in te zitten of rubbers? of moet dat gewoon zo open zijn. dus tussen de bumper en de grill zeg maar.

stop maar weer eens.

groetn

AMPlas
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 10 jan 2005, 16:46

Sta hier net met mijn vader...
Wij hebben ook een 305 gehad. SRD break uit 86. Hebben we versleten tot 305000 km... (eigenlijk 315, maar 305 klinkt dan leuker ;-)
Wij proberen het ons te herinneren, en idd bij dichte ventilatieroosters was er toch redelijk wat geruis....

Dat van de grille, mijn vader heeft een plaat gemaakt om in de winter minder rijwind tegen de motor te krijgen. dus die grille ging er regelmatig af.
Er steken 2 pinnen naar beneden in de carrosserie ? Mijn vader zegt rubber, maar hij twijfelt..... nou dat helpt...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Maarten Deen » 10 jan 2005, 18:29

Voor deurrubbers van niet courante auto's kun je het beste op oldtimershows eens rondkijken (ja, dat mag ook met een 305). Carauto is een hele grote die je niet kunt missen (zeker 40 strekkende meter tafel met rubbers), maar er zijn er meer.

22-23 januari is er een oldtimerbeurs in de groenoordhallen in Leiden, misschien ligt dat in de buurt.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor lionceau » 10 jan 2005, 18:56

Tja, echt stil zal een 305 nooit worden.

Dit weekend met een 407SW 2,2l gereden, dan hoor je dus echt helmaal niets, windkracht 10 of niet. (m'n gtx heeft meer ruimte achterin :D )

Je moet voor de grap eens een blokje om zonder luchtlifter, gewoon met de open carburateur, dat klinkt cool :-) De automatische choke wil wel eens problemen geven bij "lauwe motor"dan start ie echt K..

De sleuf onder het grille hoort gewoon open te zijn, dus geen "mini grill"

Deur rubbers kun je misschien nog wel gewoon bij de dealer bestellen.

Succes!
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor JT » 10 jan 2005, 19:04

305gtx_break schreef:407SW
Hoe groter de buitenkant, hoe kleiner de binnenkant lijkt vaak wel.
Ook de 406 break had een grotere koffer dan de 407sw...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten