Leuke draad over j7 op Autoweekforum

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Leuke draad over j7 op Autoweekforum

Berichtdoor Mark » 10 jan 2005, 19:59

op Autoweekforum:

@Gilletti: nog bedankt voor de reclame daar!

http://autonieuws.autotrader.nl/forum/r ... 95&t=21166

Inderdaad, altijd binnen gestald geweest :twisted:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Gilletti » 10 jan 2005, 21:37

Het broertje (of zusje?) van Jeetje.

Mijn reclame heeft helaas weinig reacties opgeleverd.... :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 10 jan 2005, 22:40

Die bus ziet er bekend uit. Volgens mij is die van iemand geweest die lid is geweest van de PKV en heb ik deze bus een keer tijdens een meeting gezien....

Ik heb effe gezocht, maar hier staat ie volgens mij niet tussen:
Afbeelding

En ook hier niet...:
Afbeelding

De voorlaatste is trouwens Jeetje (herkenbaar aan z'n Bullbar).

Vooral die caravan-klapdeur en die kleurencombinatie komen me verrekte bekend voor....
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 10 jan 2005, 23:20

wij zijn op onze zoektocht toenvallig ook een j7 met die kleuren combi tegen gekomen met een caravan klapdeur er in maar het is niet de zelfde, die was we in betere staat maar ook niet geweldig.

Leuk die foto's van al die campers, kan er overigens niet een hoekje op het j7 forum komen waar mensen gewoon foto's kunnen laten zien? ik vind het zo leuk om andere j7's te zien en te kijken wat er allemaal op zit en zo...

nog een vraagje over de bovenstaande foto...

naast jeetje staat op de foto een j7 met een zonnen klep boven de voorruit, dat vind ik dus echt heel gaaf, weet iemand of die nog gemaakt worden of heeft iemand er toevallig 1 te koop (zal we niet maar wie niet vraagt wie niet wint)

Groetjes Bob
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 10 jan 2005, 23:27

Je bedoelt zo'n ding als op deze J9?
Afbeelding
(maar dan passend voor een J7; dus onder het 'afdakje'?)

Die worden volgens mij niet meer gemaakt. Je ziet ze soms wel nog zitten op een slopertje in Zuid-Frankrijk...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor L'Animal » 10 jan 2005, 23:46

Mooie foto's. Dat is vast op het festival in Meddo 2003 geweest. Na die mooie rondrit achter Winterswijk de Heimat in.
Het doet ook wel aan de tijd denken dat ik zelf een J7 had...(mijmer, mijmer, mijmer)
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 11 jan 2005, 00:28

Ja, dat klopt!

Deze foto's heb ik even van de site van Peugje 'geleend' en ze zijn inderdaad tijdens de meeting in Meddo gemaakt in 2003.

Was jij daar ook?

Staat je auto wellicht hiertussen? (leuke line-up, hè?):
Afbeelding

Of hiertussen?
Afbeelding

Staan er überhaupt medeforummers tussen?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jon » 11 jan 2005, 10:12

Hoewel Meddo vlakbij is, ben ik er niet geweest. Ben er wel een aantal keren geweest, maar volgens mij niet in 2003. Er staat altijd mooi spul daar. 15 minuutjes met de auto en ik ben er :) Misschien volgende keer?

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor deVreugd » 11 jan 2005, 20:14

Wat gaaf zeg, om met zo'n volledig afgetrapte wagen op weg te gaan, haha! Nou durf ik deze zomer ook wel met m'n 404 op pad te gaan...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

meddo

Berichtdoor L'Animal » 11 jan 2005, 22:02

Jeetje schreef:Ja, dat klopt!

Deze foto's heb ik even van de site van Peugje 'geleend' en ze zijn inderdaad tijdens de meeting in Meddo gemaakt in 2003.

Was jij daar ook..


Mijn auto staast er niet bij, ik was laat en had alleen helemaal achteraan nog een plekje. Heb wel meegereden in de puzzelrit. Dat was een kunst op zich als je bestuurder en navigator tegelijk bent terwijl je de route en foto's van de omgeving moet herkennen!

Nog wel gesproken met een J7 eigenaar die mij duidelijk probeerde te maken dat je met een GPS leuk op pad kan om te "djieo kesjen". Toen begreep ik er maar weinig van maar ik heb intussen begrepen dat het een soort schatzoeken is.

Mijn oude J7 stond er in elk geval niet bij. Zal ook wel op de sloop terecht gekomen zijn vrees ik. Misschien is alleen de omgekeerde badkuip van 6m lang die als dak diende nog niet vergaan?
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 12 jan 2005, 01:37

Nog wel gesproken met een J7 eigenaar die mij duidelijk probeerde te maken dat je met een GPS leuk op pad kan om te "djieo kesjen". Toen begreep ik er maar weinig van maar ik heb intussen begrepen dat het een soort schatzoeken is.


Hé... Dat was waarschijnlijk ik of Anton (van Peugje) want wij zijn beiden J7 rijders én Geocachers. We hebben de puzzelrit zelfs even 'verlaten' om samen op zoek te gaan naar een nabij gelegen 'schat'...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor L'Animal » 12 jan 2005, 21:34

Jeetje schreef:
Nog wel gesproken met een J7 eigenaar.... ..


Hé... Dat was waarschijnlijk ik of Anton (van Peugje) want wij zijn beiden J7 rijders én Geocachers. We hebben de puzzelrit zelfs even 'verlaten' om samen op zoek te gaan naar een nabij gelegen 'schat'...


Als ik zo op de site van Peugje kijk dan hebben wij met elkaar gesproken. Het cremekleurige busje, korte broek en dito kapsel. Je gaf een rondleiding door de J7 en vertelde dat dit een oude ambulance was geweest. Hierdoor een sterke motor en andere remmen als ik het me goed herrinner. Klopt dat?
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 12 jan 2005, 21:50

Bijna goed...

Onze vorige J7 (die nu bij een boer in de schuur staat als donorvoertuig) was inderdaad een ambulance met een zwaardere motor en trommelremmen rondom. Dat is/was een J7E uit 1969.

Ons huidige busje is een standaard J7 1600 uit 1977 met aan de voorzijde schijfremmen. Dat remt wel goed, maar we hebben nog niet gemerkt dat deze remmen beter remmen dan de trommels van ons vorige busje...

We hebben de bullbar van ons vorige busje op ons huidige busje gezet en ik heb nog het een en ander overgezet.

Het kan zijn dat ik het destijds over ons oude busje heb gehad, want toen hadden we nét besloten dat ons lievelingetje niet meer te repareren/restaureren was en hadden we nét Jeetje gekocht.

Ik heb inderdaad kort haar. Anton (van Peugje) heeft iets langer en vooral meer haar... :wink:

Je hebt dus waarschijnlijk met mij gesproken inderdaad!

In Meddo had onze camper nog het oude interieur. Dat is er inmiddels helemaal uitgesloopt en compleet vernieuwd!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor L'Animal » 12 jan 2005, 22:01

Ok, je verhaal over geo cachen had wel mijn interesse gewekt. Na wat speurwerk leek het me handig een Garmin 60CS aan te schaffen. Een routeplanner voor in de auto, een hoogtemap voor op de MTB en speciale functies voor Geo Caching. Alleen denk ik dat ik een loep nodig heb om hem in de auto te kunnen lezen tijdens het rijden. Alleen rijdend lijkt me dat niet handig. Of wel?
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 12 jan 2005, 22:23

Daar heb je dan weer een co-piloot voor nodig en dat is m'n vriendin :wink: .

We hebben inmiddels 95 caches gevonden. De eerste century komt in zicht!

Wij geocachen met een Garmin E-trex Legend en als ik de cache heb ingevoerd, zoek ik op m'n pda de dichtbijzijnde straat. Daar navigeren we dan op onze pda naartoe. We parkeren vervolgens onze auto en gaan te voet verder met de Legend...

Gemak dient de mens, nietwaar?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 12 jan 2005, 22:45

Jeetje schreef:We hebben inmiddels 95 caches gevonden. De eerste century komt in zicht!

Wij geocachen met een Garmin E-trex Legend en als ik de cache heb ingevoerd, zoek ik op m'n pda de dichtbijzijnde straat. Daar navigeren we dan op onze pda naartoe. We parkeren vervolgens onze auto en gaan te voet verder met de Legend...

Gemak dient de mens, nietwaar?


Snap het totaal niet meer. Wat is geocachen nou en wanneer heb je dan een cache gevonden? :?:
Sorry, ik haak af...... :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 12 jan 2005, 22:55

Kijk maar eens op www.geocaching.nl .
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 13 jan 2005, 22:22

Ondanks al die plaatsbepalingsapparatuur, raken we zo behoorlijk off topic :twisted:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 14 jan 2005, 15:06

Da's waar...

Maar wat kun je nog meer over dit onderwerp plaatsen wat on-topic is en een toegevoegde waarde heeft???
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 13 jun 2005, 21:35

Jeetje schreef:Maar wat kun je nog meer over dit onderwerp plaatsen wat on-topic is en een toegevoegde waarde heeft???

Da's ook weer waar :wink:. Dat geo-cachen zal wel aan populariteit winnen denk, met al die TomTommetjes en aanverwanten.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten