Mijn (ex-) 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Mijn (ex-) 205

Berichtdoor E-504-C » 20 mei 2004, 20:48

Hallo allemaal,

Even een vraagje om te kijken hoe andere fans erover denken.
Ik heb mijn 205 verkocht in februari en 'mis' hem eigenlijk wel een beetje. De auto was 18 jaar oud en was een 1.4 GT, 80 pk (5-drs), redelijk pittig dus. Maar degene aan wie ik m verkocht gaat m volgende maand waarschijnlijk weg doen. Denken jullie dat t verstandig is om m weer terug te kopen?

Groetjes Eduard.
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor jeroen » 20 mei 2004, 23:57

hihi Ik heb meerdere malen auto's die vroeger van mij zijn geweest teruggekocht. een zelfs na 10 jaar de ander na 7 jaar was heel leuk!
jeroen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 13 apr 2004, 18:22

sleutelen

Berichtdoor E-504-C » 22 mei 2004, 23:31

Hier ben ik nog even,

waarschijnlijk gaat mijn buurmeisje de auto dus niet laten keuren (eind juli) en dan gaat ze hem weer wegdoen, ze vond t toch wat duur achteraf en bovendien wordt het betaald parkeren bij haar in de straat.

Ik zou de auto dus wel weer terug willen, maar misschien niet om mee te rijden. Pas over een tijdje weer. Ik zou de auto dan op eigen grond kunnen zetten, op het garagepad, maar dat is ook niet zo handig. Heeft iemand een opslagplaats waar nog makkelijk een 205 bij kan?

Dan nog een andere vraag. Ik wil de auto eigenlijk wel hier en daar wat herstellen. vooral motorisch heeft de auto de laatste 2 jaar weinig onderhoud gehad en zou een keer goed moeten worden afgesteld. Carburateurs schoonmaken, en/of reviseren. enz enz.

Is er iemand handig hiermee? Iemand zin om op zaterdagen te sleutelen met een peugeot fan? Ik ben dus absoluut niet handig wat motoren betreft, en om m nou naar de dealer te brengen vind ik wat duur. Ik wil deze auto dus eigenlijk als klusauto gebruiken, en over een paar jaar zie je ze waarschijnlijk niet meer en ik vind t leuk om dan iets origineels te hebben.

Iemand tips, suggesties. Enthousiasme is welkom en misschien kan iemand me hiermee helpen.

Groetjes Eduard.
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Malle Pietje » 23 sep 2004, 15:07

wel een tip is een Haynes kopen en dan op je dooie akkertje kijken wat je wilt repareren enhoe dat moet. Haynes legt alles duidelijk en stap voor stap uit, dus als je een heeel klein beetje technisch bent, dan lukt het je makkelijk! Eingelijk heb je bij sleutelen aan auto's maar 1 ding nodig, en das lef hebben. Gewoon doen, kijken waar het schip strand.
Succes!
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Jasperina » 23 sep 2004, 16:17

Haynes a.k.a Book of Lies...... :?
Avatar gebruiker
Jasperina
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 27 aug 2004, 11:16
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Malle Pietje » 13 okt 2004, 13:38

Haynes a.k.a Book of Lies......

Meen je dat?Ik vind het wel een praktisch boek eigenlijk! Heeft me tot nu toe aardig wat geholpen bij de 205jes en mijn eigen bx. wat vind je er niet goed aan dan?
Avatar gebruiker
Malle Pietje
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 23 sep 2004, 13:48
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Le Franx » 13 okt 2004, 14:26

Gewoon doen 'die 205' E306. Die kans krijg je niet meer als ie ergens anders heen gaat. Wat dat sleutelen betreft, dat heeft toch geen haast dus dat kun je in je eigen tempo doen.....

Leuke kans...!
Audi 80: 'Een sterk nummer' (oeps sorry)
Le Franx
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 30 maart 2004, 15:55
Woonplaats: DB

Berichtdoor Jasperina » 13 okt 2004, 16:27

Lee smaar eens engelse fora...die spugen op dat boek. Er staan idd goeie dongen in hoor, maar weinig, en net waaar je plaatje bij nodg hebt staat er neit in en details vergeten en als je t uitmekaar hebt staat er: om in elkaar te zetten werken van achter naar voor ...tja....
Avatar gebruiker
Jasperina
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 27 aug 2004, 11:16
Woonplaats: Groningen

werkplaatshandboek

Berichtdoor peukie205 » 14 okt 2004, 21:50

Voor de 205 is er toch ook een Olyslager/Kluwer vraagbaak in het hollandsch ???

Haynes is wel aardig hoor......maar niet echt voor leken. Als je handig bent heb je er wel wat aan...........

Zelf ben ik autodidact op 205 gebied....nooit een boekje van gehad. Zo moeilijk is een 205 nou ook weer niet. Voor het ontluchten van het koelsysteem ben ik de mist in gegaan; bleek gewoon in het Peugeot instructie-boekje te staan..........ach ja....

Groeten,
Tom.

P.S. Heb nog altijd spijt van het verkopen van mijn niet-verneukte 205 GTI 1900.......heb er net de kosten mee terugverdiend toen...... Kom nog maar eens aan een niet verbeunde GTI.......maar ja.....had toen geld nodig voor een volgend projekt. Wil er nog wel eens eentje kopen......
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten