Ons Jeetje (de opvolger van q-bus)

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ons Jeetje (de opvolger van q-bus)

Berichtdoor Jeetje » 09 jul 2004, 20:40

Even voorstellen:

Wij zijn verstokte J7 liefhebbers en dit is ons campertje 'Jeetje':

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij gaan al bijna 12 jaar met een Peugeot J7-camper op vakantie. :wink:

We hebben onze eerste J7 (een J7E uit 1969, 92-39-UE) zo'n twaalf jaar geleden gekocht en daar zijn we vaak mee op vakantie gegaan. :lol:


Dit was ons vorige campertje:
(op dezelfde plaats gefotografeerd als Jeetje, maar dan 3 jaar geleden)
Afbeelding

Het vorige busje (dat we liefkozend q-bus -spreek uit als kwiebus- hadden genoemd) reed fantastisch en was prachtig ingericht. Het was een voormalige ambulance uit Friesland en was volledig gedocumenteerd (alle keuringsbewijsjes zaten erbij en zelfs een het invoerdocument waarop door de RDW was vermeld dat 't busje geschikt was voor 6 personen waarvan 2 op brancard). Het plaatwerk van dit busje was echter al behoorlijk slecht toen we het kochten. Na 10 jaar trouwe dienst was schuren, plamuren, lassen en kilo's polyester niet meer voldoende en hebben we dit busje, van een donorcodicil voorzien, bij een boer de schuur ingerold en zijn we op zoek gegaan naar zijn opvolger....

En die vonden we!

'Jeetje' is sinds vorig jaar ons nieuwe campertje. Deze J7 (1976, 61-22-XB) verkeert in uitzonderlijk goede staat en is nog grotendeels voorzien van de originele lak. Ik heb nog geen roest van noemenswaardige omvang kunnen ontdekken en dat is toch wel bijzonder. Het motortje ziet eruit als nieuw en loopt fantastisch. Alle (fabrieks)stickers en plaatjes zitten er nog op (zowel op de motor alsook op de carrosserie).

Alleen het interieur was nogal knullig in elkaar geschroefd. Een huiskamerkast was tot camperinterieur gemodificeerd en een aanrechtblad van de Gamma deed dienst als keukenblokje....
De camper was wel voorzien van een elektrisch bedienbare luifel (luxe!!!).

Ik heb afgelopen winter Jeetje helemaal leeggesloopt en ik ben nu bezig met het opnieuw inbouwen ervan. Op de foto's kun je de spanten zien in het interieur als je goed kijkt. Deze foto's zijn dan ook gemaakt van Jeetje met een volledig gestript interieur!

Ik maak grotendeels gebruik van de onderdelen die uit het interieur van ons vorig campertje komen (zoals handgreepjes, scharniertjes, waterpomp, omvormer, etcetera). Ook heb ik de originele bull-bar van ons vorige campertje overgezet op Jeetje (de originele bumper heb ik natuurlijk bewaard). Ik vind dat die bull-bar het busje een stoere uitstraling geeft en er goed bij past. Deze bullbar zat al sinds 1971 op het vorige campertje (dus bijna sinds 'nieuw') en is dus zelfs ouder dan ons huidige busje...

Als alles volgens plan verloopt, kunnen we er 7 augustus aanstaande mee op vakantie!!!!

Kent iemand dit busje trouwens? Weet iemand wellicht van wie dit campertje is geweest (wij hebben 'm namelijk voor een heel zacht prijsje bij een camper-dealer vandaan gehaald die ermee in zijn maag zat: "Wat moet je nou met zo'n ouwe Franse kar?" waren geloof ik zijn letterlijke woorden. Hij kon niet begrijpen dat iemand aan zo'n busje verknocht kon zijn/raken).
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 10 jul 2004, 00:20, in totaal 1 keer bewerkt.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Ons Jeetje (de opvolger van q-bus)

Berichtdoor Mark » 09 jul 2004, 23:22

Jeetje schreef:Kent iemand dit busje trouwens? Weet iemand wellicht van wie dit campertje is geweest (wij hebben 'm namelijk voor een heel zacht prijsje bij een camper-dealer vandaan gehaald die ermee in zijn maag zat: "Wat moet je nou met zo'n ouwe Franse kar?" waren geloof ik zijn letterlijke woorden. Hij kon niet begrijpen dat iemand aan zo'n busje verknocht kon zijn/raken).

Heel klein kansje, maar toch, deze al geprobeerd: www.xauto.nl
Anders iemand van PKV contacten (ken jij 'm Jos?), wie weet een oude bekende.

Hij is prachtig hoor!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor jos overvliet » 16 jul 2004, 11:58

helaas is dit busje bij mij niet bekent,maar wat ik kan zien van dit busje is zij nog ontzettend gaaf ,daar moet je dus zunnig op zijn want zulke gave busjes zijn zeldzaam aan het worden, en de aantallen j7 lopen drastisch terrug ,ik heb gisteren nog een verlengde voor slooprijp moeten verklaaren omdat de linker wielophanging ,de onderste triangel dus,kompleet van de carrosserie los gescheurd is op een dusdanige wijze dat dit niet meer gelast kan worden ,roes enzovoort.ikwens je er dan ook veel plezier ermee groetjens jos....
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 16 jul 2004, 12:29

Dat is jammer... We hadden best wat meer over ons busje willen weten.

De vorige eigenaar was in ieder geval een meneer Hustinx uit -ik dacht- Haarlem. Kennelijk was hij ook lid van de PKV aangezien er in de camper een blaadje van de PKV lag én het onderdelenboek en werkplaatsboek (volgens mij ook uitgaven van de PKV). Door deze papieren zijn wij in aanraking gekomen met de PKV en wij hebben ons dan ook direct lid gemaakt.

We zijn inmiddels al bij een paar door de PKV georganiseerde meetings geweest. Dat was hartstikke leuk....

Ons campertje 'Jeetje' was -toen we het kochten- overigens waar nu de zandbruine band loopt, voorzien van alle kleuren van de regenboog. 'Jeetje' heette toen dan ook 'Rainbow Warrior'.

Doet het bovenstaande een belletje rinkelen?

Bij iemand?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 16 jul 2004, 14:33

een green peace bus ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 16 jul 2004, 14:43

Nee... Een 'strijdmakker'! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 16 jul 2004, 21:09

Dat was een grapje.... :oops:

We doen bijna alles met ons 'Jeetje'. Tijdens vakanties zijn we onafscheidelijk en hij brengt ons overal naartoe (en laat ons nooit in de steek). Dát is wat je een 'strijdmakker' noemt (n.a.v. het 'warrior'-deel uit zijn vorige naam).

Nadat wij ons bussie hebben gekocht, heb ik die kleurenexplosie over de zijkant in een originele Peugeot-kleur overschilderd (en heb de velgen daarbij meegenomen) en hebben wij 'm omgedoopt van 'Rainbow Warrior' naar 'Jeetje'...

Met Green Peace heeft/had Jeetje nooit iets te maken, voor zover wij weten...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 16 jul 2004, 22:00

ja!!! met deze achternaam kon ik wat doen in combinatie met het kenteken. Frank en Thea wonen in Alkmaar en zijn lid van de pkv geweest van 03-03-1999 tot eind 2002 hierna komen zij niet meer op de ledenlijst voor. je zou aan rob bakker (de secretaris van de pkv)kunnen vragen of er een opzeg reden bekend is ,jij bent tenslotte ook lid van de pkv . ik hoop dat je hier wat mee kunt doen ,en welicht tot ziens op een pkv treffen,wij rijden een j9 verlengt verhoogd 2500 diesel met als naam ROBZNOUWE en die naam klopt ook want het is de ouwe bus van rob bakker .groetjens jos.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Gilletti » 17 jul 2004, 01:23

Toch wel een geinig busje die J7.

Maar wat betekent PKV? Peugeot Kampeerauto Vereniging o.i.d.? :?:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mark » 18 jul 2004, 00:41

Gilletti schreef:Toch wel een geinig busje die J7.

Maar wat betekent PKV? Peugeot Kampeerauto Vereniging o.i.d.? :?:

Bijna: Peugeot Kampeerauto Vriendenkring, oorspronkelijk ontstaan rond J7 later met andere types, tot aan de allernieuwste.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor jos overvliet » 21 jul 2004, 23:35

de P.K.V. is oorspronkenlijk een afsplitsing van de N.K.C of wel de NEDERLANDSE KAMPEERAUTO CLUB, ca 22jaar geleden opgericht ,de pkv dus.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 22 sep 2004, 12:29

Een update:

Jeetje is net opnieuw getaxeerd en de taxateur/expert (zelf in het bezit van een Renault Estafette) was erg onder de indruk van de kwaliteit van Jeetje; zowel van de carrosserie, de techniek en het interieur...

Hij heeft de waarde van ons busje getaxeerd op € 9.000,00.

Dat is naar mijn bescheiden mening niet gek voor een busje uit 1976!

We zijn trots op Jeetje en hij staat nu zelf ook te glimmen van trots. En terecht!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ton406coupe3.0V6 » 25 jan 2005, 13:44

Leuk trouwens dat stukje over jullie J7 in dat Peugeottijdschrift dat onlangs verschenen is.
Nothing beats an original!!!
Avatar gebruiker
Ton406coupe3.0V6
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 jan 2005, 12:21
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Jeetje » 25 jan 2005, 14:24

Dank! Wij vonden het ook wel leuk om ons busje én verhaal in de Peugeot Expo aan te treffen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 25 sep 2005, 18:31

Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron