De oudste"nederlandse"404?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De oudste"nederlandse"404?

Berichtdoor Niek020 » 23 mei 2004, 16:38

Wij(mijn broers en ik hebben de 404,al 40 jaar in ons bezit.dus een orgineel kenteken uit 1964!!!
Eerst mijn Vader,nu ben ik de eigenaar.
De 404 heeft ons vanaf 1964 t/m1973 elk jaar naar Zuid-Spanje gebracht
Dan wil ik nog geeneens vertellen waar die auto allemaal gereden heeft
en,tja,hij blijft maar rijden..........
In 1975 heeft mijn vader de auto algeheel laten nakijken,omdat hij niet kon slagen voor een andere auto
Mijn Vader was tamelijk lang(1m95) en erg verknocht aan de 404.
Dus elke auto,waar hij in ging zitten was niet"goed":benen niet kwijt,stoelen niet goed,dak te laag,enz enz...(smoesjes,hij wou de 404gewoon niet kwijt)
De garage verklaarde mijn vader voor gek om een auto van 11 jaar te laten opknappen!,hij was maar (toen )600gld waard!!
Maar dat interesseerde hem niet:hij wilde zijn auto terug!!
Ondertussen was de auto nagekeken,deuren gelast,motor was al top,maar goed een extra beurt erbij,nieuwe slangen voor de ruitensproeiers(waar gaat het over??)nadat hij 1050gld betaald had,kon de auto mee.
en zo rijd hij nog steeds!
Als ik er naar wijs,start hij al!
Apk is elk jaar geen probleem!
Na het overlijden van mijn vader,heb ik alle oude papieren,aanschafbon,onderhoudsboekjee.d. en de orginele bruine peugeot-map,waar alles in zat,weer gevonden.
Toen ik voor het eerst begon te rijden,heb ik wel moeten wennen aan de stuurversnelling,pfffff!"wat een gedoe,zeg"
Als je weet dat de eerste stuurversnelling anders is dan de latere 404.
Die was namelijk logischer dan de eerste types!
Wel is de auto 2 jaar geleden overgespoten,(dat kon echt niet meer)
Dus staat hij er weer ouderwets mooi donkergroen te wezen
Maar ik heb dus een 404 met orgineel kenteken uit 1964.
Mijn vraag is eigelijk:rijden er nog meer 404's rond met nederlands kenteken van 40 jaar of ouder?
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor leffe 404 » 24 mei 2004, 00:10

Ja hoor, ik ben er zo een :-)

Ik bezit een eerste type, een vroege 1960 -er en dan ook nog een zeldzame uitvoering, de coupleu Jaeger ! er waren er destijds tussen 1960 en 1963 11.580 van gemaakt, hoeveel er over zijn is mij niet bekend. In nederland is mijn exemplaar uniek, daar is er nog maar 1 van in nederland.

Voor zover ik weet is het in ieder geval de oudste van nederland en is ook nog eens rijdbaar.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Niek020 » 24 mei 2004, 18:23

Mockenrue schreef:Volgens mij bedoelde Niek ook origineel NL kenteken ...


Inderdaad bedoelde ik de orginele kenteken van het jaar,dus geen"oldtimer"kenteken
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Niek020 » 24 mei 2004, 18:28

leffe 404 schreef:Ja hoor, ik ben er zo een :-)

Ik bezit een eerste type, een vroege 1960 -er en dan ook nog een zeldzame uitvoering, de coupleu Jaeger ! er waren er destijds tussen 1960 en 1963 11.580 van gemaakt, hoeveel er over zijn is mij niet bekend. In nederland is mijn exemplaar uniek, daar is er nog maar 1 van in nederland.

Voor zover ik weet is het in ieder geval de oudste van nederland en is ook nog eens rijdbaar.


Da's mooi zo'n 1e 404,maar waarschijnlijk heeft de auto een"oldtimer-kenteken"?
Mijn auto heeft een kenteken uit 1964,dus van het jaartal toen hij aangeschaft is!
Bedankt voor je reactie
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor leffe 404 » 24 mei 2004, 20:35

Oldtimer kenteken want de auto heeft pas in 1996 la douce France verlaten om naar NL te komen.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Freek » 26 mei 2004, 22:17

Ik had tot 2 jaar terug een (als ik het me goed herinner, maar bijna zeker) origineel nederlandse Break uit 1963! Een echt werkpaard, grijs, geen opties, maar reed als nieuw... Ik heb hem verkocht aan een jongen uit Amsterdam, misschien weet zelfs iemand nog wel of hij nog leeft....
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 26 mei 2004, 23:32

Freek schreef:Ik heb hem verkocht aan een jongen uit Amsterdam, misschien weet zelfs iemand nog wel of hij nog leeft....

Die jongen of de auto :roll: Als je het kenteken nog weet, kan je 'm eventueel ook in http://vandansik.nl/phpBB2/viewforum.php?f=35 zetten.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Re: De oudste"nederlandse"404?

Berichtdoor 404 » 30 mei 2004, 19:24

Niek020 schreef:Wij(mijn broers en ik hebben de 404,al 40 jaar in ons bezit.dus een orgineel kenteken uit 1964!!!
Eerst mijn Vader,nu ben ik de eigenaar.
De 404 heeft ons vanaf 1964 t/m1973 elk jaar naar Zuid-Spanje gebracht
Dan wil ik nog geeneens vertellen waar die auto allemaal gereden heeft
en,tja,hij blijft maar rijden..........
In 1975 heeft mijn vader de auto algeheel laten nakijken,omdat hij niet kon slagen voor een andere auto
Mijn Vader was tamelijk lang(1m95) en erg verknocht aan de 404.
Dus elke auto,waar hij in ging zitten was niet"goed":benen niet kwijt,stoelen niet goed,dak te laag,enz enz...(smoesjes,hij wou de 404gewoon niet kwijt)
De garage verklaarde mijn vader voor gek om een auto van 11 jaar te laten opknappen!,hij was maar (toen )600gld waard!!
Maar dat interesseerde hem niet:hij wilde zijn auto terug!!
Ondertussen was de auto nagekeken,deuren gelast,motor was al top,maar goed een extra beurt erbij,nieuwe slangen voor de ruitensproeiers(waar gaat het over??)nadat hij 1050gld betaald had,kon de auto mee.
en zo rijd hij nog steeds!
Als ik er naar wijs,start hij al!
Apk is elk jaar geen probleem!
Na het overlijden van mijn vader,heb ik alle oude papieren,aanschafbon,onderhoudsboekjee.d. en de orginele bruine peugeot-map,waar alles in zat,weer gevonden.
Toen ik voor het eerst begon te rijden,heb ik wel moeten wennen aan de stuurversnelling,pfffff!"wat een gedoe,zeg"
Als je weet dat de eerste stuurversnelling anders is dan de latere 404.
Die was namelijk logischer dan de eerste types!
Wel is de auto 2 jaar geleden overgespoten,(dat kon echt niet meer)
Dus staat hij er weer ouderwets mooi donkergroen te wezen
Maar ik heb dus een 404 met orgineel kenteken uit 1964.
Mijn vraag is eigelijk:rijden er nog meer 404's rond met nederlands kenteken van 40 jaar of ouder?


Dat is dus een zeldzaamheid. Leuk! Zeker nooit in de winter mee gereden? Heb je er een foto van?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Re: De oudste"nederlandse"404?

Berichtdoor Niek020 » 30 mei 2004, 22:42

404 schreef:
Niek020 schreef:Wij(mijn broers en ik hebben de 404,al 40 jaar in ons bezit.dus een orgineel kenteken uit 1964!!!
Eerst mijn Vader,nu ben ik de eigenaar.
De 404 heeft ons vanaf 1964 t/m1973 elk jaar naar Zuid-Spanje gebracht
Dan wil ik nog geeneens vertellen waar die auto allemaal gereden heeft
en,tja,hij blijft maar rijden..........
In 1975 heeft mijn vader de auto algeheel laten nakijken,omdat hij niet kon slagen voor een andere auto
Mijn Vader was tamelijk lang(1m95) en erg verknocht aan de 404.
Dus elke auto,waar hij in ging zitten was niet"goed":benen niet kwijt,stoelen niet goed,dak te laag,enz enz...(smoesjes,hij wou de 404gewoon niet kwijt)
De garage verklaarde mijn vader voor gek om een auto van 11 jaar te laten opknappen!,hij was maar (toen )600gld waard!!
Maar dat interesseerde hem niet:hij wilde zijn auto terug!!
Ondertussen was de auto nagekeken,deuren gelast,motor was al top,maar goed een extra beurt erbij,nieuwe slangen voor de ruitensproeiers(waar gaat het over??)nadat hij 1050gld betaald had,kon de auto mee.
en zo rijd hij nog steeds!
Als ik er naar wijs,start hij al!
Apk is elk jaar geen probleem!
Na het overlijden van mijn vader,heb ik alle oude papieren,aanschafbon,onderhoudsboekjee.d. en de orginele bruine peugeot-map,waar alles in zat,weer gevonden.
Toen ik voor het eerst begon te rijden,heb ik wel moeten wennen aan de stuurversnelling,pfffff!"wat een gedoe,zeg"
Als je weet dat de eerste stuurversnelling anders is dan de latere 404.
Die was namelijk logischer dan de eerste types!
Wel is de auto 2 jaar geleden overgespoten,(dat kon echt niet meer)
Dus staat hij er weer ouderwets mooi donkergroen te wezen
Maar ik heb dus een 404 met orgineel kenteken uit 1964.
Mijn vraag is eigelijk:rijden er nog meer 404's rond met nederlands kenteken van 40 jaar of ouder?


Dat is dus een zeldzaamheid. Leuk! Zeker nooit in de winter mee gereden? Heb je er een foto van?



Hoi,bedankt voor je mailtje!
De 404 heeft s'winters ook gereden,want was een dagelijkse auto!!
Ik wil best een foto plaatsen,maar weet niet hoe dat moet(ben geenpc-deskundige)
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 404 » 31 mei 2004, 10:22

Nog zeldzamer, want pekel, daar kunnen ze eigenlijk niet tegen. De meeste origineel Nederlandse Peugeot's uit de jaren 60 gingen na een jaar of vier naar de sloop. Van de latere types 404 uit de jaren 70 zijn nog wel redelijk wat origineel Nederlandse exemplaren overgebleven, die werden niet zo snel weggegooid als in de jaren 60.
Om hier een foto te plaatsen moet je foto op een website staan. Als je geen website hebt zijn er vele sites waar je je foto's kan plaatsen, meestal gratis ook, zoals www.picturetrail.com.
Dan plaats je de foto bij je bericht, hoe dat moet staat bij mijn bericht in de rubriek "mededelingen"
Als je dit allemaal te ingewikkeld vind kun je mij even een foto mailen, dan plaats ik hem wel bij je bericht.
Laatst bijgewerkt door 404 op 31 mei 2004, 12:16, in totaal 2 keer bewerkt.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Niek020 » 31 mei 2004, 12:11

404 schreef:Nog zeldzamer, want pekel, daar kunnen ze eigenlijk niet tegen. De meeste origineel Nederlandse Peugeot's uit de jaren 60 gingen na een jaar of vier naar de sloop. Van de latere types 404 uit de jaren 70 zijn nog wel redelijk wat origineel Nederlandse exemplaren overgebleven, die werden niet zo snel weggegooid als in de jaren 60.
Om hier een foto te plaatsen moet je foto op een website staan. Als je geen website hebt zijn er vele sites waar je je foto's kan plaatsen, meestal gratis ook, zoals www.picturetrail.com.
Dan plaats je de foto bij je bericht, hoe dat moet staat bij mijn bericht in de rubriek "mededelingen".
Als je dit allemaal te ingewikkeld vind kun je mij even een foto mailen, dan plaats ik hem wel bij je bericht.
De 404 is wel elk jaar getectyleerd van 1965+ hij stond en staat altijd in de garage.
We woonden in de binnenstad van Amsterdam,dus in principe was het pure luxe,wat auto betreft.Boodschappen doen.e.d. deden we altijd lopend, aangezien we winkels in de straat hadden.En als het slecht weer was,kwam de auto nog geeneens buiten.Wat werk van mijn Vader betreft,ging hij altijd met trein of tram of bus(hij werkte op op kantoor,bij de spoorwegen)Zomers werd ie wel veel gebruikt,zoals ik al vertelde,heleboel jaren naar Benidorm.(er woont daar familie)deed daar toen 3 dgn over!!!(moet er nu niet aan denken)dagje naar strand,naar Bakkum.e.d.Dus zoals je kon lezen,in mijn vorige bericht,was mijn vader(en nu ik en mijn 2 broers)best wel zuinig op,maar het blijft wel een auto,hoor,we rijden er wel in,dat vind ik wel bedoeling.als je een auto hebt,alleen om in de garage te zetten,zie ik niet zitten,wat moet er dan mee??
Ik ga de foto proberen!
Groetjes Niek
Afbeelding
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 404 » 31 mei 2004, 19:06

Hij ziet er strak uit, Niek! :D
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten