J7 Bob & Hester bewonderen, tip voor verzekering?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 Bob & Hester bewonderen, tip voor verzekering?

Berichtdoor Bob & Hester » 30 dec 2004, 12:40

Hoi ik ga waarschijnlijk een j7 kopen morgen (ik wacht al een tijdje tot hij apk gekeurd is en morgen is hij waarschijnlijk klaar). Hij komt uit november 1980 nu heb ik twee vragen.... weet iemand een goedkope verzekering en weet iemand toevallig hoe het gaat met wegenbelasting.... gaat dat op bouw jaar of bouw datum? als het of jaar gaat dan is hij in 2005 belasting vrij (over twee dagen dus en dan laat ik hem nog even niet overschrijven) en anders pas in november en dan maakt het niet uit.

de auto is een camper op kenteken
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 30 dec 2004, 12:49

Houderschapsbelasting (zo heet de wegenbelasting tegenwoordig) gaat per datum eerste toelating (zie kentekenbewijs). De maand volgend op de datum van eerste toelating waarop de auto 25 jaar oud wordt, kan deze vrijgesteld worden van houderschapsbelasting. Daar moet je in sommige gevallen wel om vragen en er niet zomaar op vertrouwen dat het gebeurt! Het hoort wel automatisch te gaan, maar je weet waarschijnlijk wel hoe dat gaat in Nederland als het gaat om belastingen.... :wink:

Gefeliciteerd, trouwens!! Wéér een J7-rijder erbij!!!!! Super!!!!!!!
(als ik zo doorga, ben ik straks door mijn uitroeptekens heen)

Veel plezier ermee...

Aangezien het een camper (op kenteken is) hoef je trouwens sowieso slechts een kwartaal te betalen om een jaar te kunnen rijden! :wink:

Als je je houderschapsbelasting wilt berekenen, of wilt weten wat je zult moeten gaan betalen, moet je deze link eens proberen:

http://www.autobelastingen.nl/berekenmr ... ampeerauto

Met betrekking tot de verzekering: dat is een lastige vraag. Hoe wil je je auto verzekeren (WA, WA-Beperkt Casco, of Casco?) en hoe ga je 'm gebruiken? Hoeveel km's per jaar ga je ermee rijden?

Een klassieke camper valt eigenlijk tussen twee type verzekeringen in: de klassiekerverzekering en de kampeerautoverzekering.

Gewoon eens even contact met je tussenpersoon opnemen (als je die hebt) om te bezien wat de mogelijkheden en kosten zijn. Als je geen tussenpersoon hebt, kun je eens contact opnemen met OHRA, Centraal Beheer, of een andere direct writer...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Le Lion » 30 dec 2004, 17:06

Of Lion Classique Verzekeringen in Hoevenlaken: www.lionclassique.nl
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Berichtdoor Bob & Hester » 04 jan 2005, 15:07

we hebben eindelijk onze eigen J7

hij is geweldig. :mrgreen:

we hebben hem verzekerd bij www.lionclassique.nl die is veruit de goedkoopste en hij kan daar ook all risk.

we gaan straks even foto's maken en dan zetten we er een fototje op

groetjes Bob en Hester
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 04 jan 2005, 15:28

Ik kan niet wachten!!!

Plaatsen die foto's... En snel!

Afbeelding
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 04 jan 2005, 18:43

ok nog een keer.....

Afbeelding
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 04 jan 2005, 19:14

(ik heb je probeerseltjes even weggemodderd; dan valt het niet zo op dat je hebt zitten proberen en lijkt het erop dat je het in een keer voor elkaar hebt gekregen!)
:wink:

Hé! Die heb ik inderdaad een paar keer voorbij zien schuiven. Ik kijk namelijk zo nu en dan eens op het net welke/wat voor J7's er zoal te koop worden aangeboden en toen heb ik deze ook al eens gezien!

Leuke uitvoering. Dat dak is volgens mij een fabrieksverhoging, of niet? Ziet er in ieder geval behoorlijk professioneel uit!

Het enige dat ik -persoonlijk- jammer vind, is dattie geen schuifdeuren heeft... Maar ach... Je kunt niet alles hebben! 8)

Best een mooie kleurcombinatie. Hou je dat zo? Ben je van plan veranderingen aan te brengen en zo ja, welke?

Héél veel plezier ermee!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

verzekering

Berichtdoor jos overvliet » 04 jan 2005, 22:20

HOERA HOERA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De club van j7/9 liefhebbers groeit en groeit maar door.
gefeliciteerd met deze aankoop,ziet er leuk uit.
Wij hebben zelf een j9 met verhoogd dak,en dat ziet er ongeveer hetzelfde uit.
groet en veel plezier met deze j7 toegewenst.van JOS.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Mark » 05 jan 2005, 10:54

Geweldig, HEEL VEEL plezier gewenst met jullie bus!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Bob & Hester » 06 jan 2005, 14:05

Het dak in niet fabrieks af verhoogd maar wel mooi gedaan, ze hebben het dak net boven het opstaande randje afgeslepen en er een stuk tussen gelast.

dat hij geen schuifdeuren heeft vinden wij ook erg jammer, vandaar mijn vraag ergens anders op het forum of het mogelijk is om dat weer om te bouwen. en dat is dan ook zker iets wat we in de toekomst willen doen.

We zijn zelf niet zo weg van de kleur van de wagen, we hadden eerst het plan om hem appeltjes groen te doen maar toen ik hem liet zien aan een vriend van mij vertelde hij dat hij hem heel goedkoop legergroen kan laten overspuiten en dat is ook een mooie kleur vind ik. (er is dan overigens voor ons niets op tegen om er vervolgens dan weer orange bloemen op te schilderen anders lijkt het net een leger voertuig) we zijn het er in ieder geval over eens dat het een gekke creatie moet worden.

1 van de hoofd redenen om over te gaan tot de koop van deze j7 was het intrieur wand dat is heel mooi gemaakt en helemaal van echt hout en ook nog eens helemaal geisoleerd.

hierbij een tweetal foto's er van.....


Afbeelding

Afbeelding

groetjes Bob en Hester
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 06 jan 2005, 14:43

Inderdaad een prachtig interieur, zo te zien! :P

Het lijkt wel een beetje op het nieuwe interieur van Jeetje:
Afbeelding

Ergonomisch erg handig ingedeeld en ook de optimale ruimtebenutting! Hartstikke mooi! :wink:

Door die dakverhoging is er bij jullie busje inderdaad ruimte voor kastjes boven de achterbank(en). Dat is wel erg handig en biedt een heleboel (meer/extra) bergruimte.

Ik wil dat busje van jullie wel eens zien! Misschien dit voorjaar als Jeetje uit de winterstalling komt. Wellicht kunnen we dan een 'meeten'.

Héééééééééééél erg veel plezier ermee! Als jullie al half zoveel plezier van jullie J7 beleven dan wij van de onze, zul je 'm al nooit meer kwijt willen!

p.s.: inmiddels hangen er bij Jeetje natuurlijk ook gordijntjes in en er staat ook zo'n klaptafel in als bij jullie campertje! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 01 maart 2005, 21:13

ok, een maandje later....

Laat ik beginnen met het leuke nieuws, veel aan de binnenkant bezig geweest, en het ziet er allemaal wat smakelijker uit, kunstgras gelegd op de vloer en andere gordijntjes doen wonderen, zie de foto

Afbeelding

technisch gaat het alleen wat minder, ondertussen heb ik hem op een brug gehad, de anderkant zag er heel goed uit, tot daar het goede nieuws, ontluchten van de achter remmen gaat helemaal niet, er komt gewoon helemaal niets uit, en op de remmen test bank geeft hij ook niets geen remdruk op de achter wielen, zelf dacht ik aan een kapotte remkracht verdeler, echter is die van de j7 niet meer te krijgen, die van de j9 echter nog wel en die is niet eens zo duur (72 euro) weet iemand of die past???
nog meer slecht nieuws..... het wiel lager van lings voor kraakt behoorlijk, heeft iemand nog een wiellager te koop??? nu kan ik er niet meer mee rijden en het mooie weer komt er aan!!!!

verder kan ik een redelijk recent gereviseerde motor kopen voor niet te duur, ik weet echter niet hoeveel cc die motor heeft..... het enige nummer wat op de motor volgens de vorige eigenaar stond was 100641.
heeft iemand enig idee wat voor motor dit is????

groetjes Bob

ps als ik voor die tijd een wiel lager heb gevonden ga ik naar de ontmoetings dag of 20 maart, (anders ook wel maar dan met een fortje en dat is ook weer zo wat) gaan er nog meer j7 rijders?
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 01 maart 2005, 21:26

Het mooie weer komt eraan????? :shock: Man, het sneeuwt buiten!!! :?

Wij hebben nog een J7 sloper staan mét remkrachtverdeler er nog in (dacht ik; want die hebben we er nooit uitgehaald). Ook zitten er nog goede trommels achter op. Heeft alleen lang (4 jaar inmiddels) stilgestaan. Als je het er zelf uit/af wilt komen slopen: be my guest! Dit voorjaar gaat de motor en de versnellingsbak eruit en dan gaat deze J7 met het oud ijzer mee!

Alles wat er daarvoor nog af- en uitgesloopt kan worden en waar ik iemand een plezier mee kan doen, is in principe gratis af te halen (mits het er ook zelf afgesloopt wordt).

De voortrommels met draagarmen zijn er al af en het dashboard (oude type) ook.

Ik wil er komend voorjaar zelf nog de ramen uitslopen, de trekhaak onder vandaan halen, de motor en versnellingsbak uitbouwen en het stuurhuis eruit halen.

Met betrekking tot je remmen: met een beetje pech hebben de vorige eigenaren DOT 4 remvloeistof gebruikt en daar kunnen onze oude beestjes niet zo goed tegen. De cilindertjes gaan daarvan vastzitten en de remleidingen kunnen verstopt raken. Ook de remdrukverdeler kan daarvan naar z'n gallemiezen gaan... De tip is dan ook om de huidige remvloeistof eruit te (laten) halen, alle cilindertjes schoonmaken, een nieuwe remkrachtverdeler (of is het remdrukverdeler; ik gooi die twee altijd door elkaar) plaatsen en -liefst- nieuwe rubberen remleidingen. Daarna hooguit DOT3 remvloeistof gebruiken en je beestje remt weer als nieuw :wink: .

Heb je trouwens trommels rondom of schijven voor?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 02 maart 2005, 14:52

Bob & Hester schreef:ik heb schijven voor, ik ga dan inderdaad de remvloeistof vervangen en kom graag die remkracht verdeler halen, ik heb alleen de komende twee weekenden gen vrij, ik neem wel kontact op via een persoonlijk berichtje.

weet iemand of het wiellager het zelfde is als die voor een j9?

groetjes Bob


Het heeft ook geen haast, hoor! De sloper zal in juni ofzo 'afgevoerd' worden. Dán moet het er wel af zijn... :wink:

Als je 'm niet bent komen halen, sloop ik 'm er zelf wel van af. Zo'n ding reserve hebben, is nooit weg!

Geef maar even door wanneer je zou kunnen. Meestal kan ik ook wel (mits het een zaterdag is; als het een zondag is, hangt het ervan af óf en hoe laat ik moet voetballen)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 02 maart 2005, 21:54

De voorwiellagers van een j7 en een j9 zijn hetzelfde. En eruggggg duur, en zeer moeilijk te monteren, voor een leek niet te doen, en gaat gegarandeerd mis.
Beter is om naar een complete voorwielnaaf uit te kijken, stukken goedkoper (ca E 50,00) en in een uurtje gemonteerd. Helaas op dit moment niet voorradig,maar wel in aantocht (midden april).
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 02 maart 2005, 21:56

Kijk! En met wat geduld komt alles uiteindelijk toch weer goed! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 16 maart 2005, 13:19

Allereerst wilde ik jullie dit winterplaatje niet onthouden,

Afbeelding

verder heb ik van iemand een voorwiel naaf over kunnen nemen, hij ziet er alleen niet geweldig uit, ik ben nog even aan het dubben of ik wacht tot half april of deze er onder zet want de schijf is behoorlijk roestig. ik ga ook nog even vragen wat het kost als de sloop het wiellager uit de ene naaf perst en in de andere zet, dan ben ik naturlijk ook klaar.
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2005, 13:52

Kijk! Da's een J7 waar heel duidelijk van wordt gehouden! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 10 nov 2008, 23:52

En dan zijn we een paar jaar verder en zit de motor van Bob & Hesters J7 in mijn J7. Hij leeft dus in zeker zin voort :D.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Harrie » 11 nov 2008, 00:13

Mark schreef:En dan zijn we een paar jaar verder en zit de motor van Bob & Hesters J7 in mijn J7. Hij leeft dus in zeker zin voort :D.

:?: :shock: en die J7 van Bob en Hester dan? Heeft die een andere motor, of is die J7 niet meer onder de rijdende...?
.
.
@Jeetje: het is een remdrukbegrenzer, dit ding zorgt er voor, dat ( lastafhankelijk) de achterremmen niet te veel remmen als de wagen
lichter beladen is, dan gaat de wagen 180 graden om als je flink remt.
Des te meer belading achter, des te meer remdruk achter.
.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mark » 11 nov 2008, 00:15

Harrie schreef:
Mark schreef:En dan zijn we een paar jaar verder en zit de motor van Bob & Hesters J7 in mijn J7. Hij leeft dus in zeker zin voort :D.

:?: :shock: en die J7 van Bob en Hester dan? Heeft die een andere motor, of is die J7 niet meer onder de rijdende...?
grt, Harrie

Die is naar 'de eeuwige jachtvelden', dacht ik.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

BS enzovoort

Berichtdoor jan eend + » 11 nov 2008, 00:57

Mark schreef:Die is naar 'de eeuwige jachtvelden', dacht ik.

Hamoidan. Niet holemeel :mrgreen: Via "zoeken" : "Identiteitsloze" en de 'blauwe' van Janeend komt U een heel end :roll: 'k Heb zelfs van de eigenaren vòòr Bob & Hester nog een meeltje gehad . . . :wink:
Groetz, Vanjan.
:wink:
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten