welke motoren zijn er eigenlijk

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

welke motoren zijn er eigenlijk

Berichtdoor Bob & Hester » 11 jan 2005, 18:56

ik heb op internet terug kunnen vinden dat er een 1600, een 1800 en een 2000 benzine motor in een j7 past, en ik heb advertenties gevonden die spraken over een 5 bak in plaats van een 4 bak....

nou lijkt mij een 2000 5 bak wel een leuke optie maar ik weet helemaal niet of die combie ook bestaat, en als hij al bestaat waar hij dan orgineel in zou moeten zitten (j9?)

Als we nu 90 rijden op de snelweg dan kunnen we elkaar niet meer verstaan, helpt die 5de versnelling daar tegen?

en welke motoren kunnen zonder omgebouwd te worden op lpg.... of moet elke motor omgebouwd worden
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor 404 » 11 jan 2005, 19:38

4- of 5-bak weet ik niet, maar alle koppen van Peugeotbenzinemotoren moeten omgebouwd worden voor LPG.
In Utrecht zit in Overvecht de Utrechtse motorenrevisie, goed en betaalbaar, tenminste een paar jaar geleden was dat zo.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 11 jan 2005, 20:41

Bols en Kooijman in Tilburg doet dat ook, heb ik wel eens gehoord...
www.bolsmotor.nl/nl/bedrijf.htm
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor L'Animal » 11 jan 2005, 22:07

Mijn kop is bij AMC in Wekerom omgebouwd naar LPG, die van de motor dus. Goed adres volgens collega's en mijn Peugeot dealer.
www.amc-engineparts.nl/index.php?l=nl
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Jeetje » 12 jan 2005, 01:47

Voor een 5-bak moet je het achterschot (het schot waar je omhoog stapt om vanuit het camperdeel de cabine in te stappen) uitkloppen, anders past die er niet in. Dat kan wel, dus! Houd er dan wel rekening mee dat de schaalverdeling op je tachometer niet meer klopt! Dat lijkt echt nergens meer op. Dat wordt dat al gauw plakkertjes plakken bij 50, 80 en 100 km per uur...

Een 2-liter blok past ook, maar is moeilijk te vinden, duur en lastig in te bouwen. Houd er dan ook rekening mee dat je een grotere radiator nodig hebt, etcetera, etcetera...

Wat tegen de geluidsoverlast helpt is het isoleren van de motorkap (in de cabine). Goed isolatiemateriaal plakken tegen de binnenzijde helpt al. De buitenkant isoleren helpt nog meer, maar ik vind dat zonde, omdat je dan de originele motorkap aan moet passen.

Wij hebben de motorkap aan de binnenzijde volledig met isolatiematten bekleed (een soort zelfklevende matten die lijken op daksingles) en dat scheelt echt een stuk op een borrel.

Het is weliswaar nog steeds best luidruchtig (radio luisteren zit er niet in), maar we kunnen wel met elkaar praten; zelfs bij 120 km/uur (4.500 toeren)....
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor graddus » 13 jan 2005, 10:30

Geluidsisolerende matten op de cabinebodem kunnen ook nog veel doen, vergeet niet dat niet alleen de motorkap in verbinding staat met buiten... In onze HanomagMercedes was dit het verschil tussen wel en niet op normaal niveau kunnen communiceren (en dan hebben we het over een dieselmotor!)
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Berichtdoor jos overvliet » 23 jan 2005, 21:26

Even corigeren :

Om een 5 bak in te bouwen hoeft het kopschotje NIET verbogen of weggehaald te worden,de ruimte die overblijft is weliswaar klein maar voldoende (ik spreek uit ervaring).
Dat je het een en ander weg moet halen is een SPOOKVERHAAL!!!!!

De 2ltr motoren van na 1983 (die met electronische ontsteking) zijn reeds van andere klepzittingen voorzien waardoor probleemloos op lpg of loodvrij gereden kan worden.

Het ombouwen naar een 2ltr + 5 bak valt best wel mee,het grootste probleem is de tellerkabel aandrijving , die moet omgezet worden.
Maar als je een donor auto compleet overneemt heb je alle benodigde onderdelen plus nog veel meer.
Maar ja, de verkrijgbaarheid van een dergelijke auto??????

O ja deze motoren en bakken zitten in een j9 , en passen dus ook in een j7.

Doe hier je voordeel mee of neem het mee als bagage,zie maar wat je ermee doet
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 23 jan 2005, 23:16

jos overvliet schreef:Even corigeren :

Om een 5 bak in te bouwen hoeft het kopschotje NIET verbogen of weggehaald te worden,de ruimte die overblijft is weliswaar klein maar voldoende (ik spreek uit ervaring).
Dat je het een en ander weg moet halen is een SPOOKVERHAAL!!!!!

De 2ltr motoren van na 1983 (die met electronische ontsteking) zijn reeds van andere klepzittingen voorzien waardoor probleemloos op lpg of loodvrij gereden kan worden.

Het ombouwen naar een 2ltr + 5 bak valt best wel mee,het grootste probleem is de tellerkabel aandrijving , die moet omgezet worden.
Maar als je een donor auto compleet overneemt heb je alle benodigde onderdelen plus nog veel meer.
Maar ja, de verkrijgbaarheid van een dergelijke auto??????

O ja deze motoren en bakken zitten in een j9 , en passen dus ook in een j7.

Doe hier je voordeel mee of neem het mee als bagage,zie maar wat je ermee doet


Ik heb ook niet beweerd dat dat schot weggehaald moet worden! Ik heb alleen begrepen dat dat schot een beetje 'uitgeklopt' moet worden om wat meer ruimte voor die 5-bak te krijgen... Bij de PKV heeft iemand dat moeten doen om die vijfbak erin te kunnen krijgen, maar wellicht was dat nodig omdat die conversie i.c.m. een Daf Dieselblok was...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 24 jan 2005, 11:21

Tja waarom hij dit gedaan heeft is mij ook niet duidelijk uit voorzorg ?.
Normaal heb je 4cm ruimte achter de bak, een 5 bak is echter 2cm langer.
Tel uit je winst.
ps het vorige was niet als verwijt bedoeld,maar meer ter opheldering.
ps ps Dat van die whisky houden we er in. :wink:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 24 jan 2005, 11:25

No problem! Ik weet dat jij een boel ervaring hebt in het klussen aan J7's dus ik neem direct van je aan dat je gelijk hebt! :wink:

Ik moet het hebben van info die ik zo her en der verzamel.... :oops:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jos overvliet » 24 jan 2005, 17:45

Om het geluid wat te dempen kan je ook de motorkap van een diesel gebruiken ,deze zijn namenlijk extra geisoleerd en het leuke is het past ook nog. (eventueel ook de sluiting mee overzetten) :lol:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 24 jan 2005, 18:02

Ik heb nog de mooie -en onbeschadigde- originele motorkap met het in ruitvorm doorstikte zwarte kunstleer. Die blijft er lekker inzitten! 8)

Ik heb de binnenkant van de motorkap bekleed met dreunplaat: die is dun en heeft een prima geluidsisolerende werking! Dat scheelt echt een slok op een borrel (72% :wink: )...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Freek » 25 jan 2005, 00:44

Tussen alle tekst verscholen staat een ideale oplossing: de 2.3 dieselmotor, die in DAF-bestelauto's werd gebruikt! Een turbo behoort ook tot de mogelijkheden.
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor jos overvliet » 25 jan 2005, 11:36

Om een turbo te plaatsen moet je wel een stuk uit je hoofd draagbalk slijpen.en dat vind ik niet zo prettig :shock:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor jos overvliet » 08 feb 2005, 21:49

BOB en HESTER voor wat het geluid betreft, kijk dan even bij www.nois-killer.nl
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

noise-killer

Berichtdoor rovado » 09 feb 2005, 01:44

Hallo,
De site is inderdaad http://www.noise-killer.nl. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb zelf mijn moterkap en vloer met bitumen-matten bekleed, ondanks dat ik grondig te werk ben gegaan met een brandertje enzo, vind ik het toch geen groot verschil maken. Ben dus benieuwd naar jullie bevindingen :roll:
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor jos overvliet » 09 feb 2005, 15:03

Oeps foutje :oops:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Bob & Hester » 09 feb 2005, 15:40

die site van www.noise-killer.nl en www.nois-killer kan ik bijden niet openen....... zijn dat een soort matten of zo? verder nog even over de motorkap die ik heb, dat is een grijze plastic motorkap met een groot afleg vak er in, ziet er wel mooi uit en dat vak is handig, ik weet alleen niet of die nu orgineel is voor een j7 of dat hij eigenlijk in een j9 hoort, en kleven er nadelen aan het hebben van zo'n kan in een j7 geven die meer geluid?

groetjes Bob
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor rovado » 09 feb 2005, 16:54

probeer het dan nog eens via deze link: www.noise-killer.nl
Het gaat daar over matten, dekens , geluidisolerende verven. Ze verkopen ook kant en klare sets voor de J7 die kosten echter wel 350euro, dus dat is iets wat je normaal zelf goedkoper kan doen lijkt mij.
Succes.
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor jos overvliet » 09 feb 2005, 22:23

De plastic motorkap is van een j9 ,en is veel handiger als de stalen kap van een j7 dat komt vooral door de afleg mogenlijkheid.
Wat betrefd die isomatten ik ben zelf in de winkel en werkplaats geweest en het is echt supper!!!!spul vooral die verf.
binnenkort ga ik mijn wolseley opmeten voor die matten en verf bestellen voor de 404 (wordt ie nog stiller). :wink:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten