Dashboard 605

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Dashboard 605

Berichtdoor bouke » 29 dec 2010, 21:38

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het uitbouwen van het dashboard van de 605 3.0 v6 van 1998?
Voordat ik ga zoeken, proberen en trekken aan al dat plastic en waarschijnlijk veel beschadig: Misschien heeft iemand een technische tekening of werkplaatshandboek van deze auto.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Stefan » 29 dec 2010, 22:34

Hoi Bouke,

Ten eerste, welkom :mrgreen:.

Misschien is het handig om te vertellen waarom je je dashboard wilt demonteren, want misschien hoef je niet alles los te halen als je bijv. een bepaald onderdeel wilt vervangen.

Ik weet niet hoe goed je Frans is, maar plaatjes lezen kunnen we allemaal:

HIER bijvoorbeeld voor het loshalen van je middenpaneel en je instrumentenpaneel.

HIER nog wat over het zekeringenpaneel en relais.

Succes!

Groeten,
Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Harrie » 29 dec 2010, 23:03

inderdaad, als je bijvoorbeeld alleen de kachelradiator wilt vervangen, hoeft het dsahboard er NIET uit,
door een stukje weg te zagen nadat je het dashboardkastje er uit hebt, kan die kachelradiator er uit en in.

Fritschy605 heeft dat al eens zo gedaan, dacht ik?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor bouke » 29 dec 2010, 23:26

Bedankt voor deze snelle antwoorden.
Nou mijn frans zal ongetwijfeld voldoende zijn om het te lezen... heb er bijna 20 jaar gewoond.
Er zijn wat lampjes van o.a. de ABS die niet meer werken. De ABS doet het wel alleen bij heet contact aanzetten licht het niet op.
Ook heb ik geen reactie als ik de schokdempers op sportstand zet. Dan gaat het lampje op de schakelaar in de middenconsole wel branden maar niet het lampje op het dashboard links onder.
Ook valt de climatcontrol af en toe uit. Misschien kent iemand dit probleem.
Verder doet mijn cruisecontrol het niet.
Voor de rest loopt de auto fantastisch en ben ik er ook zeer tevreden over.
groet Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Koffiemolen » 29 dec 2010, 23:34

bouke schreef:Bedankt voor deze snelle antwoorden.
Nou mijn frans zal ongetwijfeld voldoende zijn om het te lezen... heb er bijna 20 jaar gewoond.
Er zijn wat lampjes van o.a. de ABS die niet meer werken. De ABS doet het wel alleen bij heet contact aanzetten licht het niet op.
Ook heb ik geen reactie als ik de schokdempers op sportstand zet. Dan gaat het lampje op de schakelaar in de middenconsole wel branden maar niet het lampje op het dashboard links onder.
Ook valt de climatcontrol af en toe uit. Misschien kent iemand dit probleem.
Verder doet mijn cruisecontrol het niet.
Voor de rest loopt de auto fantastisch en ben ik er ook zeer tevreden over.
groet Bouke


Succes! Foto's?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor bouke » 29 dec 2010, 23:46

nog niet, heb hem pas 2 dagen.
Had hiervoor een 405... helemaal opgereden.
Wat een fijne auto ook, altijd starten en met 500 meter rijden was ie warm (best belangrijk met dit weer).
Heb er bijna 3 jaar geleden 250 euro voor betaald en kreeg er eergisteren een volle tank benzine voor de 605 voor terug. Met 65000 km gereden zonder onkosten een hele fijne auto dus.
Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Harrie » 29 dec 2010, 23:53

oh.. je bent een verwende Peugeot -rijder ! :shock: 8)
Eerst al een superfijne, probleemloze 405, en nu een
SUPERLIMOUSINE : 605 :D
veel plezier en comfortabele kilometers er mee !
of zoals de slogan luidde:
"in een 605 hoef je niet snel te rijden om alles achter je te laten"

grt, Harrie
p.s.: schokdempers-sportstand: als er geen verandering optreedt indien ingeschakeld, hoeft dat niet aan het lampje op het dashboard te liggen...
Dat lampje krijgt z'n signaal van de regelcomputer voor de instelbare schokbrekers.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor bouke » 30 dec 2010, 00:08

verwend? :shock:
mmm, tja enigszins wel misschien. Werk er voor zal ik maar zeggen.

Ik ga de auto morgenavond aan de computer hangen bij een kennis.
Misschien heb ik daarna wat meer info. Ik heb de climatcontrol inmiddels eruit liggen dankzij de foto's die ik van jullie doorkreeg op dat franse 605-forum (nog bedankt), was fluitje van een cent. Ben nu bezig die flink met contactspray te bewerken. Is geen overbodige luxe.
Morgen de boel weer in elkaar en hopen op resultaat.
Er staat op dat forum ook het een en ander geschreven over dat schokdemper probleem. dus heb het morgen druk zat :D
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Stefan » 30 dec 2010, 00:40

verwend, zeker :mrgreen:
Maar ze zijn er niet voor niets. die 605's.

Ik hoor het nog steeds, mensen die nog niet bij mij eerder in de auto hebben gezeten, dat ze ongelooflijk goed zitten voorin en achterin. Ik hoor ze dan ook niet meer totdat we op de bestemming zijn aangekomen :wink: (een stapel glossy magazines achter in de voorstoelen doet wonderen). Ook vechten ze niet meer wie er voorin wilt zitten, als eerder, toen ik met een 3 deurs 205 aan kwam. Niet dat dat slecht was, maar het is toch anders.

Dat franse forum is zeker de moeite waard om eens door te lezen. boordevol handleidingen voor de meeste 'probleempjes' om te repareren.

Veel succes en zeker plezier van de 605! Foto's zien we graag een keer verschijnen :D

Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor SV605 » 30 dec 2010, 01:09

Hoi Bouke,

welkom , leuk dat er weer een 605 bij is op dit forum !

Stefan heeft je als Phase 2 ervaringsdeskundige al van de nodige informatie voorzien :D , en als je technisch iets wilt weten heb je aan Harrie echt een enorme berg praktijkervaring voorhanden 8)

Mocht je om wat voor reden behoefte hebben aan 605 specifieke NL talige informatie ( niet per se nodig als 20 jaar in F was ), ik heb een compleet NL Werkplaatshandboek Phase 1 voorhanden waar desgewenst e.e.a. uit gescand kan worden.

Mocht je buiten dit mooie forum nog foto's kwijt willen van je nieuwe formidabele aanwinst, of meer willen weten over het ontstaan van de 605, kijk dan eens op http://sv605.webs.com/ :wink:

Succes en heel veel fijne kilometers gewenst met je 605 :D

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor joospeugeot » 30 dec 2010, 04:29

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 10 jan 2016, 06:56, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Fritschy 605 » 30 dec 2010, 14:08

ABS probleem is waarschijnlijk de sensor op het remblokje....die maken vaak niet goed contact en veroorzaakt storingen.

Het dashboard verhaal.......de radiator, gebruik ook nieuwe leidingen naar de slangen onder de motorkap. Dus ook de aansluiting, niet alleen de radiateur. Dit was bij mij het probleem, en veroorzaakte veel overlast. (zoveel dat ik mijn Sv24 weg heb gedaan).

Mocht je nog vragen hebben, stel ze.
PS: hoeveelheid vloeistof in een V6 was volgens mij 8.6 liter! Dus eh, dat is best wat.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Koffiemolen » 30 dec 2010, 15:13

bouke schreef:nog niet, heb hem pas 2 dagen.
Had hiervoor een 405... helemaal opgereden.
Wat een fijne auto ook, altijd starten en met 500 meter rijden was ie warm (best belangrijk met dit weer).
Heb er bijna 3 jaar geleden 250 euro voor betaald en kreeg er eergisteren een volle tank benzine voor de 605 voor terug. Met 65000 km gereden zonder onkosten een hele fijne auto dus.
Bouke


Goed zijn ze hè, die 405'en! Ik heb er 3 gehad (waarvan 2 tegelijkertijd, dus niet omdat ze 'op' waren). De eerste kocht ik voor 1900 gulden met 440.000 op de klok. Was een 1.9 GR op LPG. Heb ik tot 550.000 mee gereden, toen vielen de ruiten er uit, kreeg ik lekkages en heb ik hem met perfect lopende motor voor 500 gulden weggedaan. Daarna een 1.8 SRDT toutes options met 250.000 gekocht voor 6500 gulden en tot 4 ton doorgereden, altijd probleemloos. Voor 1800 euro verkocht. Hoezo afschrijving?

Bonne route!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor bouke » 30 dec 2010, 22:56

Nou, reacties ten over.
Leuk. Ja ben erg te spreken over m'n "peug" zoals de fransen zeggen.

Ik ben vandaag bij een kennis geweest die probeerde de auto uit te lezen maar hij kon er niet inkomen: Geen communicatie... (welliswaar geen peugeotcomputer maar een universele met de juiste 'sleutel')
Volgens hem is het waarschijnlijk een massa-probleem bij een aantal onderdelen die alleen functioneren als de motor loopt. Bij mij de automatische climatcontrol unit, de electronisch geregelde schokdempers en de cruise control. Het ABS probleempje is uit de wereld: dat was gewoon een defect lampje in het instrumentenpaneel. Hij gaat er deze week op studeren (cardata) en dan volgend weekend verder kijken.
Misschien herkent iemand dit specifieke probleem?
Storingen in massaverbindingen komen wel vaker voor. Ik ben vast niet de eerste die dit heeft :?
Ik ben natuurlijk zeer geïnteresseerd in een werkplaats handboek. dat mag van mij net zo lief in het frans als het nederlands zijn. Dat maakt na 20 jaar niet meer uit :D .
Wacht verdere reacties met belangstelling af
Groet, Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor joospeugeot » 31 dec 2010, 01:55

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 10 jan 2016, 06:56, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor bouke » 31 dec 2010, 10:29

Dat hij niet alles kon uitlezen vertelde hij me al gisterenavond. Ik zou graag even bij je langs komen om de auto uit te lezen maar je woont nou niet echt in de buurt. Ik woon vlakbij UIthoorn; da's dus ruim 200 km verder. Als ik binnenkort in de buurt kom en mijn probleempjes zijn nog niet uit de wereld dan maak ik alsnog graag gebruik van je aanbod.
In ieder geval bedankt Joospeugeot.
Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Martijn » 20 jan 2011, 00:57

bouke schreef:Dat hij niet alles kon uitlezen vertelde hij me al gisterenavond. Ik zou graag even bij je langs komen om de auto uit te lezen maar je woont nou niet echt in de buurt. Ik woon vlakbij UIthoorn; da's dus ruim 200 km verder. Als ik binnenkort in de buurt kom en mijn probleempjes zijn nog niet uit de wereld dan maak ik alsnog graag gebruik van je aanbod.
In ieder geval bedankt Joospeugeot.
Bouke


Bouke dat lampje van je schokbrekers op je dashboard hoort niet te branden, Dat gaat nl. alleen branden bij storing aan het veersysteem icm een knipperend lampje op de schakelaar in de middenconsole.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor bouke » 20 jan 2011, 22:49

Hallo Martijn,
Bedankt voor je antwoord maar da's nou juist het probleem;
Het lampje op mijn dashboard brandt wel bij het contact aanzetten maar niet als ik de schakelaar op de middenconsaole indruk. alleen het lampje in de schakelaar doet het dan. Kan ook (nog) niet echt beoordelen of de vering zich dan aanpast of niet (lees: het doet). Dus er knippert niks, gelukkig misschien... :?
groet Bouke
bouke
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 dec 2010, 15:27

Berichtdoor Harrie » 20 jan 2011, 23:00

misschien een slecht contactje in een elektriche verbinding ?
Je zou de bedrading en stekkerverbindingen eens na kunnen lopen.
stekkerverbindingen lichtjes inspuiten met K60 ( KontaktSpray ) na schoonmaken.
Corrosie is niet verwonderlijk in motorruimte, wielkasten en onder de auto...
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten