Peugeot 309 1.4i XL Profil met lederen interieur

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 309 1.4i XL Profil met lederen interieur

Berichtdoor Bas309 » 13 okt 2018, 17:25

Na twee jaar ben ik weer toe aan iets anders, daarom verkoop ik mijn 309.
Het is een lokale auto geweest sinds nieuw. De garage waar hij tot 2014 in onderhoud is geweest (bij de eerste eigenaar) heeft de onderhoudshistorie nog in hun systeem staan. vanaf 2014 tot 2016 is de historie voor mij onbekend. Distributie is in 2013 nog gedaan. Sinds ik de auto heb (2016) zijn alle remleidingen vervangen, voor en achter, nieuwe schijven, nieuwe blokken, alle ontstekingsdelen zijn vernieuwd (bobine, kabels, rotor, verdelerkap en bougies), luchtfilter, oliefilter, schokdempers achter vervangen en nieuwe gasveren in de achterklep. Ook is de koelvloeistof begin dit jaar ververst nadat het systeem geflust was. Ik heb ook de achterklep moeten vervangen, hierdoor zie je kleurverschil. De originele had een groot roestgat onder het rubber, waarschijnlijk een keer te hard dichtgegooid met iets ertussen ofzo. Wil je deze 309 weer perfect hebben, dan zou je de klep moeten laten bijspuiten. Verder is de lak nog erg mooi voor een auto van bijna 30 jaar oud!

De auto staat op 205 1.6 GTi speedlines (pepperpots) met banden die ik in 2017 nieuw erom heb laten leggen. Zijn Goodyear Efficientgrips in 185/60/14 (deze kwamen als een van de beste banden uit de test in dit formaat).
Het interieur is vervangen door een opnieuw bekleed lederen GTi interieur, het originele XL Profil interieur was verrot en doorgezakt. Ook zit er een DAB+ radio in met zes speakers. De auto rijdt heerlijk en is zowel geschikt voor woon/werk verkeer als voor lange ritten of voor iemand die hem voor de hobby heeft (zoals ik).
APK geldig tot maart 2019 maar nieuwe apk is geen probleem. Van een liefhebber, voor een liefhebber :)

Vraagprijs is € 1800

AfbeeldingPeugeot 309 1990 by Bas, on Flickr

AfbeeldingIMG_20180330_192415404_HDR by Bas, on Flickr

Voor meer foto's: https://www.autoscout24.nl/aanbod/-fb6f ... 0040a1bfd#
NU: Peugeot 309 1.4i XX-25-PJ, Peugeot 205 1.1i YF-26-BX, Citroën AX 1.1 Spirit XX-50-FY, Xantia 1.8i 16V 01-DR-GR,
EX: AX 1.1i ZH-81-XP, BX GTi RR-44-YB, Peugeot 205 YV-84-NG, Peugeot 106 PD-PH-41, BXSPORT! NN-11-BR, Xantia Break HDi 61-FZ-LG
Bas309

Keer terug naar Auto's