Grens klassiek/modern is vloeibaar, daar moet je niet moeilijk over doen. Laten we eerlijk zijn, in 2004, toen een of andere malloot dit forum startte, was een 605 veuls te nieuw en een 405 gewoon een oud gebakje. Nu 7 jaar later blijkt er liefhebberij te ontstaan in deze grote zussen van de 205. De nadruk ligt vanaf het begin op klassieke Peugeots, maar steeds al waren ook discussies nieuwere auto's welkom. Dat heb ik destijds vormgegeven door te kiezen voor (klassieke).
Veel klassiekrijders hebben als dagelijkse auto een nieuwe(re) Peugeot, op enkelen na die hardnekkig dagelijks in dat enig overgebleven Zweedse merk sturen .
Of een bepaald type Peugeot nog dagelijkse kost is voor dealer/autobedrijf, vind ik geen criterium. Want enerzijds staat het iedereen vrij aan zijn auto te werken en anderzijds moeten de professionele aanbieders het maar verdienen op de vrije markt. Zo kom zelf gewoon graag bij een bekende Culemborgse dealer, want liefde voor en veel sjoege van de oudere types. En niet schrijvende met een vork.