J7-register!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: J7-register!

Berichtdoor Willem Flach » 07 jun 2020, 20:08

Hi allemaal!
Mijn naam is Wim en ik woon in Dordrecht. Sinds een paar weken samen met mijn meisje de trotse eigenaar van een J7 PZ20, 1,8 liter benzine, 4 versnellingen, bouwjaar 1975. Hij is ongeveer 2 jaar geleden ingevoerd, hij ziet er nog redelijk netjes uit. Kenteken is 48-YD-83. Het is een camper, nog helemaal origineel. Op de eerste dag al heerlijk van regio Assen naar Leiden getuft, dat ging heel goed. Huidige kuren: piepende rem, remlichten werken niet, lekt wat olie, ruitenvloeistofpompje maakt vooral lawaai, onbegrijpelijke elektrische installatie aan boord. Daar gaan we nog eens lekker aan prutsen dus. We zijn supertrots, hopelijk zijn er veel technische mensen hier want ik heb veel te leren. Groeten uit Dordrecht!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik weet het zeker, denk ik...
Avatar gebruiker
Willem Flach
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 22 mei 2020, 22:12
Woonplaats: Dordrecht

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 23 jun 2020, 01:38

wow mooie bus! geniet ervan!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7-register!

Berichtdoor Frank van Eenennaam » 24 jun 2020, 00:46

Willem Flach schreef:Hi allemaal!
Mijn naam is Wim en ik woon in Dordrecht. Sinds een paar weken samen met mijn meisje de trotse eigenaar van een J7 PZ20, 1,8 liter benzine, 4 versnellingen, bouwjaar 1975. Hij is ongeveer 2 jaar geleden ingevoerd, hij ziet er nog redelijk netjes uit. Kenteken is 48-YD-83. Het is een camper, nog helemaal origineel. Op de eerste dag al heerlijk van regio Assen naar Leiden getuft, dat ging heel goed. Huidige kuren: piepende rem, remlichten werken niet, lekt wat olie, ruitenvloeistofpompje maakt vooral lawaai, onbegrijpelijke elektrische installatie aan boord. Daar gaan we nog eens lekker aan prutsen dus. We zijn supertrots, hopelijk zijn er veel technische mensen hier want ik heb veel te leren. Groeten uit Dordrecht!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Superbus! Dat wordt genieten.
Praktische vraag want ik vermoed dat het bed in de breedte staat?
Hoe lang is dat dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
203cc 1953
S57 1960
404cc 1966
J7 1973 " protection civiel"
Frank van Eenennaam
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2016, 00:23
Woonplaats: Aardenburg

Re: J7-register!

Berichtdoor Willem Flach » 24 jun 2020, 06:56

Hi Frank, inderdaad in de breedte. Ca 160 cm, dus echt smal. Ik ben 1.82 dus dat wordt nog wat. Het interieur is nog gaaf, dus origineel 1975, en het voelt niet ok om al te veel te gaan slopen om het bed groter te krijgen. Ik hoop daar deze zomer een geniale ingeving over te krijgen... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Ik weet het zeker, denk ik...
Avatar gebruiker
Willem Flach
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 22 mei 2020, 22:12
Woonplaats: Dordrecht

Re: J7-register!

Berichtdoor BartjeJ7 » 24 jun 2020, 19:47

Misschien iets proberen met een bijzettafeltje en stuk matras erop? Kun je met de voetjes in de keuken liggen [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: J7-register!

Berichtdoor Frank van Eenennaam » 24 jun 2020, 21:56

BartjeJ7 schreef:Misschien iets proberen met een bijzettafeltje en stuk matras erop? Kun je met de voetjes in de keuken liggen [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Ik zou de bank uitvullen totdat je op raamhoogte zit. Voeten buitenboord....of als het zo warm is als nu hoofd.....

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
203cc 1953
S57 1960
404cc 1966
J7 1973 " protection civiel"
Frank van Eenennaam
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2016, 00:23
Woonplaats: Aardenburg

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 04 jul 2020, 19:57

Willem Flach schreef:....en het voelt niet ok om al te veel te gaan slopen om het bed groter te krijgen.


Sja, maar als je er niet lekker in kan slapen heb je er ook weinig aan.....

altijd leuk een mooi interieur maar het is ook een beetje een beperking.... :D zie het ook wel bij andere bussen. ik zou gaan voor het betere comfort anders ga je ook niet fijn op vakantie....
ik zou het kastje naast de schuifdeur lager maken, zodat je je bed kan verlengen naast de keuken. als je dit in dezelfde stijl doet als het orginele interieur is dit volgens mij een prima oplossing waar je je niet slecht bij hoeft te voelen. 8)
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Vorige

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten