Het (grote) reisverhalentopic!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor robby » 09 okt 2012, 21:01

In Augustus/September zijn we met onze J9 lekker naar Frankrijk geweest. De weken eraan voorafgaand nog een geïmproviseerde imperial erop gezet (je moet die campingstoelen & tafel toch ergens kwijt). Tevens een bankje met geintegreerde gordels voor de kinderen erin gezet (zie ook: viewtopic.php?f=10&t=18687&start=25).
Onderweg ook nog diverse j7/9's gespot 8) zie ook:
viewtopic.php?f=10&t=268

Via belgie / luxemburg de gehele oostkant van Noord naar Zuid France via de route national gereden. Tevens eeen goede test met mooie klimmetjes en fijne haarspeldbochten. Eerst 2 weken ten oosten van Lyon gestaan (St Genix sur Guiers). daarna eind augustus doorgereden naar Bedoin, aan de voet van de Mont Ventoux. Op 1 september vervolgens de berg per fiets beklommen voor het goede doel (KWF), en vervolgens weer via de autoroute du soleil weer terug. Hieronder nog een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg in Nederland nog even bij La Place gegeten thv Apeldoorn. En wat staat er op de parkeerplaats...Jaja een J7 :D
Nog even kort met de eigenaren gesproken (woonachtig in Deventer). Ze kenden het forum wel, maar waren nog geen lid (van plan dit binnenkort te doen).
Hieronder nog 2 foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Op naar de volgende vakantie 8)
RJ.
Laatst bijgewerkt door robby op 07 feb 2014, 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 28 okt 2012, 21:34

Leuk!

eerste vakantie met de J9? of eerste vakantie met de kids in de J9! in ieder geval een leuke tour gemaakt.
de bus ziet er netjes uit zo met imperial en fietsendrager.

die blauwe bus ken ik wel. waren ze op de terugweg of heenweg?
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor robby » 30 okt 2012, 22:13

Hoi Hendrika,

Het was wel de eerste buitenlandse vakantie met de J9. Voorgaande jaren zijn we er wel mee in NL op vakantie geweest, maar toen had ik het bankje er nog niet inzitten. We hadden toen tevens de auto erbij mee.

De fietsdrager pas er inderdaad perfect bij. Ben er ook blij mee, praktisch ding.
Nu eens kijken wat we volgend jaar gaan doen. Hebben deze keer nog wel kort een kleine auto gehuurd, omdat we voor de verdere uitstapjes toch wat mobieler wilden zijn.
In deze winter eens kijken naar een bus/campertent. Zo eentje die je kan laten staan als je met de camper weg wil (hebben we nu niet), dat maakt het toch wat flexibeler.

De eigenaren van de blauwe bus waren op dat moment volgens mij niet op vakantie (waren al weg geweest geloof ik).

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor IVARIO » 11 jun 2013, 17:51

Hoi allemaal

Hier mijn bijdrage aan de J7-reisverhalen.
We moeten daarvoor wel terug naar de jaren 1990 tot 1993...
In 1989 had ik als jong ventje met net mijn rijbewijs al eens samen met een vriend een Citroën HY campertje gekocht voor de zomervakantie (bouwjaar 1967, met "suicide" deuren"). De reis bracht ons vanuit Drenthe via Valkenburg naar het verre Luxemburg. Veel pech onderweg, veel regen en veel lol. Daarna weer voor hetzelfde bedrag (2000 gulden) weggedaan.

Het voorjaar van 1990 met een andere vriend een J7 uit 1978 gekocht. Hij was al ingericht als camper, maar stond op grijs kenteken en er zaten geen zijramen in. Wel schuifdeuren, cool! We hebben het interieur "kaal" gemaakt: al het tapijt eruit (vloer, hemel), ramen erin, schrootjes tegen de wanden en alles keurig netjes wit geschilderd. De buitenkant hebben we provisorisch aangepakt; hier en daar wat plamuur erop (...) en voor 100 gulden en een krat bier door een kennis laten overspuiten. De industrielak kostte geloof ik 80 gulden. De kleur: ROZE. Helemaal geweldig, wat een bekijks onderweg! Nog een koeienvanger erop, gemaakt van PVC afvoerbuizen, dubbele motoruitlaten aan de achterkant en nog wat toeters en bellen EN KLAAR!

In 1990 naar Italië en Hongarije, in 1991 naar Frankrijk en Duitsland en in 1992 en 1993 naar Salou, in Spanje. Iedereen haalde ons in omdat we maar 80 km per uur gingen. Héél soms haalden we wel een oude, zwaarbeladen oostblokvrachtwagen in! Regelmatig hadden we te maken met kleine mankementen, al dan niet veroorzaakt door menselijk falen :? . Zo herinner ik me startproblemen (bleek de verdeelkap te zijn), contactsleutel verloren op de camping in Spanje, maar die was, zo bleek dagen later, door één van ons in de dakgoot van de J7 gelegd. Ook hebben we "wel eens" zonder benzine gestaan, aangezien de meter het niet deed en we jong waren EN op vakantie en wel andere dingen aan ons hoofd hadden dan ons druk te maken om de brandstofvoorziening! Ook nog eens van de weg gehaald door de Oostenrijkse politie omdat er een (nep-)arm tussen de achterdeuren naar buiten bungelde. Vonden ze "NICHT LUSTIG".

Helaas kwam ons J7-tje in 1994 niet meer door de APK keuring wegens rotte bodem, waarna ze nog een paar jaar in de schuur heeft gestaan, totdat ze is afgevoerd naar de sloop... :cry:
Echter, ontzettend veel plezier gehad, en ik bewaar dan ook geweldige herinneringen aan onze J7.
Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 04 mei 2020, 14:49, in totaal 6 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 12 jun 2013, 21:11

Leuk!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Harrie » 13 jun 2013, 18:44

+1, leuk :-) Daar trok je wel aandacht mee :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor IVARIO » 14 jun 2013, 11:14

Nee, "incognito" van A naar B reizen was er niet bij en dat was ook precies de bedoeling! :D
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Mockenrue » 16 jun 2013, 21:28

IVARIO schreef:
Afbeelding




Ook mooie retro camera 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor IVARIO » 17 jun 2013, 13:09

Ja, die camera was ook al redelijk oud, geloof ik. Geen VHS, maar Philips' eigen systeem.
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 04 mei 2020, 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Harrie » 17 jun 2013, 23:55

IVARIO schreef:Ja, die camera was ook al redelijk oud, geloof ik. Geen VHS, maar Philips' eigen systeem!

heb je 'm nog ? :D
maar zo te zien geen V2000 denk ik. ( V2000 systeem= lichtjaren vooruit )
on-topic maar weer :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor IVARIO » 19 jun 2013, 13:34

Hoi Harrie,

ik zal toch nog even snel je "off-topic" :-) vraag beantwoorden.
Nee, ik geloof niet dat die camera er nog is. Hij was van de ouders van mijn maat.
Indien het geen V2000 was, dan toch zeker Betamax... en indien Betamax niet van Philips was, dan ging het toch echt om een V2000.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor percijn » 19 jun 2013, 13:40

Op zeker Video 2000!!! Betamax was van Sony...JVC kwam met VHS en dat formaat heeft, zoals bekend, uiteindelijk de oorlog gewonnen...hoewel V2000 het beste systeem was, wilde philips geen "natuurfilms" uitbrengen...en op VHS gebeurde dat wel...
Laatst bijgewerkt door percijn op 19 jun 2013, 13:43, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot J7 1973
Avatar gebruiker
percijn
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23 mei 2012, 17:29

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor IVARIO » 19 jun 2013, 13:41

Heb trouwens nog een geinige foto gevonden.
Met de J7 op de terugreis vanuit Salou (Spanje) naar NL. Ergens op een parkeerplaats langs de Autoroute du Soleil. De bestuurder heeft het zo te zien zwaarder dan de J7. Leuk souvenir op de koeienvanger :D (een beha, gekregen als souvenir van één van de meisjes van de My Way camping)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IVARIO op 04 mei 2020, 14:55, in totaal 6 keer bewerkt.
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Le Lion » 25 jul 2013, 10:55

Wat een vrijheid zo'n J-busje!
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Techniet » 16 feb 2014, 11:05

J & L schreef:Hallo allemaal,

wij zijn net terug van ons tripje met ons busje en vol enthousiasme bedacht ik mij een klein reisverslagje te schrijven van onze zomercruise.

Beginnend met waarschijnlijk het bekende laatste klusjes-dag ( of in mijn geval dagen). Ik had nog wel een lijstje met wat zaken die nog even moesten gebeuren zoals de trap goed vastzetten, dashboardkastje bouwen, nog veel meer kastjes bouwen, lades erin bouwen,radiatorslangen vervangen, dakraam slot-constructie en niet geheel onbelangrijk: de dakdragers! Dit voor de surfplanken aangezien deze bijna 3 meter zijn en die wil je niet binnen hebben. Ook heeft mij vriendin nog even het dashboardkastje gemozaiekt( of hoe heet dat) en wij houden van vrolijke kleuren zoals je ziet ;)

Afbeelding

Met de verf nog nat op het dak reden wij 's avonds weg naar Calais om daar de boot te pakken naar Dover. Daar eigenlijk iets te vroeg aangekomen checkte ik bij de infobalie of we niet een boot eerder konden nemen. Nou als we opschoten konden we nog gelijk met de eerstvolgende mee... dat scheelt weer 2 uur wachten ( want slapen doe je dan niet). Tip voor de volgende keer!

In Engeland natuurlijk even wennen aan het links rijden en de vele rotondes die we moesten draaien. Vervolgens de zuidkust afgestruind en aangenaam verrast door het groene en glooiende landschap. Pittoreske plaatsjes als Little Hampton en hippe badplaatsen als Brighton zijn een leuke afwisseling. Wel heel veel strakke vw busjes gezien.. echt het begon gewoon saai te worden :lol:

Afbeelding
typisch engelse strandhuisjes

Toen zijn we weer terug gereden naar Portsmouth en daar de boot gepakt naar Bilbao. Je zit dan wel echt op een "echt" cruiseschip van 10 verdiepingen en je doet er zo'n 36 uur over, maar het busje gaat gewoon mee. Voor ons dus een overtocht, voor sommige mensen de vakantie zelf :roll: Veel dronken engelsen dus. Wij lekker uitgerust en mooie walvissen en dolfijnen gezien vanaf het zonnedek inclusief romantische zonsondergang.. tsja het hoort er toch een beetje bij he ;) Enne oja geef de maat van je bus door MET dakdragers bij het boeken :lol: dan hoef je waarschijnlijk niet als laatste de boot op zoals wij.. hehe

Afbeelding
heel veel water

In Spanje kwam de 2.3 indenor diesel pas echt in actie tijdens de 143 km slingerende weg van Plentzia naar Zarautz, met aardige stijgingen en dalingen tot en met 18% waar we ruim 4 uur over gedaan hebben. Af en toe een beetje met zweet in de handjes bij het tegemoet komen van vrachtwagens icm met steile afgronden zonder hekje. Schitterende uitzichten, luid gegrom van de diesel met bijbehorende roetwolken en de Macarena op de achtergrond maakten het plaatje compleet :D Mooie kleine vissersdorpjes zoals Deba zijn echt wel de moeite waard. En ja als je van surfen houdt is Baskenland natuurlijk sowieso paradijselijk.

Afbeelding
Mooi hoor die steile slingerweggetjes maar ook even rusten hoor...

Doorgereden naar de Franse zuidkust die we inmiddels wel goed kennen. Hier hebben we nog heerlijk uitgerust, uitgebreid gegeten ( want in Engeland viel dat een beetje tegen, tenzij je van gefrituurd houdt). 2 J9's gespot waarvan 1 op de vluchtstrook met een lekke band :? In 3 weken geen enkele J7 gezien, wel weer veel positieve aandacht voor het busje. Zwaaiende en toeterende mensen, trotse kinderen die met tekening van ons busje en al kwamen kijken en heel veel mensen die toch even een nieuwsgierig praatje komen maken.Leuk!

Afbeelding
Dagje tussen caravans... uh ja je valt wel op

oa. Nieuwe matrassen, een porto potti, onze dakdragers (lees meer binnenruimte) en ons dakraam waren echt duidelijk de comfort verhogende factoren dit jaar. Koelkast ging ook lekker op gas en 12v/230v, dus we hebben eigenlijk ook best veel gekookt dit jaar.

Afbeelding

Toch ruim 2500 km gereden zonder ook maar enige hapering, probleem of mankement. Gemiddeld 1:12 gereden, dus dat viel wel mee. Een litertje olie en dat was het dan :mrgreen: Super dus!

Ben benieuwd naar de andere verhalen! Wij hebben in ieder geval weer een supervakantie gehad!
Doei!
J&L
Techniet
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 feb 2014, 11:57

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor ruit'48 » 16 feb 2014, 12:51

Leuk topic, heb alle reis-verhalen en wetenswaardigheden met plezier gelezen en bekeken. ! :wink:

Gr. Kees
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor yaay7 » 18 aug 2014, 18:58

Beste forummers,

Ook wij hebben dit jaar een "grote" reis gemaakt! Voor ons de eerste keer dat we drie weken op vakantie gaan, drie weken met een camper op pad zijn en dat we naar Frankrijk op vakantie gaan. En geloof me: we zijn helemaal verslaafd! :D We hebben besloten deze reis niet té ver Frankrijk in te duiken en lekker Normandië ontdekken. De kust afgereisd richting le Mont St-Michel en weer terug!

De eerste week wat minder weer gehad, we zijn via Tournai en Amiens richting le Tréport gereden. In Amiens stonden we op een camperplek aan een meer aan de rand van het centrum. Super toch! We hebben overnacht in een uitgestorven dorpje onder le Tréport, Mesnil-val-Plage. Veel huizen stonden te koop en er was niets te doen. Wel een mooie camping zo boven op een klif.
Afbeelding
Zoek de J7:
Afbeelding
Oke.. iets makkelijker haha:
Afbeelding
Mooi uitzicht in de avond:
Afbeelding

De reis vervolgde via de kust met als tussenstop Etretat, wat een geweldig dorpje:
Afbeelding
Grrr..... Ruitenwisser afgebroken in de eerste (regenachtige) week...
Afbeelding

Gratuitement camperen onder Caen in natuurgebied Suisse de Normande:
Afbeelding

Uiteindelijk na een week aangekomen op de verste locatie van de vakantie. de Mont St-Michel. We stonden op een camperplek 3km van de ingang vandaan. Hier konden we gratis fietsen lenen! Topservice! Dat is beter dan €20 betalen op de reguliere parkeerplaats :o De Franse vlag mocht trouwens wel íets trotser wapperen... haha. De Mont St-Michel was érg indrukwekkend! Prachtig.
Afbeelding

Hierna zijn we weer noordwaards gereden richting de D-day stranden. Lekker een dagje strand met de J7, wat een bekijks en een hoop vrolijke gezichten overal als we aan komen rijden. Uiteraard hebben we Point du Hoc, begraafplaatsen, bunkers en een museum bezocht. Als echte toeristen.
Afbeelding

Af en toe 's avonds een bui'tje:
Afbeelding

Maar ook mooie zonsondergangen vanuit de frietklep:
Afbeelding

Verder zijn we noordwaarts gegaan en in le Tréport overnacht, Saint-Valery-sur-Somme, Boulogne-sur-Mer, Calais en in België in Brugge!
Le Tréport, naar het hoogste punt om te kijken of we de J7 konden spotten:
Afbeelding
Calais, een gave plek langs de Ferries:
Afbeelding

Leuke dingen gespot onderweg:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een roestvrije (!!!) J7 met custom verhoogd dak!
Afbeelding
Afbeelding
Een 6-tal van zulke ijscowagens in Calais:
Afbeelding
Een J7 uit 's-Hertogenbosch aan de Belgische kust:
Afbeelding
Een.. tja.. milieuvriendelijke J7?
Afbeelding
En nog veeeeeeeel meer! :-)

Nou hou ik op met foto's voordat het forum overbelast raakt. Heb nog zóveel leuke plaatjes :-) Uiteindelijk hebben we 2000km afgelegd zonder problemen! Nouja, het enige mankement was een afgebroken ruitenwisser, maar zoals velen hier weten is een J7 ook niet voor zulke regenbuien gemaakt! :mrgreen: Heel de reis hebben we binnendoor gereden met 70 km/u en zonder TomTom, relaxen noemen we dat. Veeeel leuke reactie's op het busje van andere vakantiegangers, van de trotse Fransmannen en de lokale boeren waar we lekker versnaperingen gehaald hebben. Iedereen wordt er vrolijk van. 's Avonds met de frietklep open kwam er een Duitse man staan: "Ein portie bitterballen alstoeblieft", geweldig hahaha.

Afbeelding

We zijn stiekem al een beetje aan het kijken waar de volgende reis naartoe gaat... :D Dus kom maar op met die mooie foto's van jullie voor inspiratie.

Gr. Ivo
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor Martijn 404 » 18 aug 2014, 19:24

Prachtig mooi verslag!! 8)
Martijn van Onna

Peugeot 403 (1959)
Peugeot 404 Berline (1964)
Peugeot 407 SW (2007)
Peugeot 207 SW (2011)
Avatar gebruiker
Martijn 404
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 05 jan 2012, 23:34
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor ruit'48 » 18 aug 2014, 20:44

Mooi verhaal Ivo + prachtige foto's ga volgend jaar nog iets verder naar het zuiden , de Charente Maritime, altijd mooi weer ! :wink:

Gr. Kees
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor robby91 » 09 feb 2015, 23:57

Mooie verhalen!
Afgelopen jaar ook 2x naar Frankrijk gereden met de j7 waarvan de laatste keer ongeveer 8 weken terug. Dat was behoorlijk koud :mrgreen: Zal de komende dagen eens een verslagje schrijven.
robby91
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 22 apr 2014, 22:30

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor yaay7 » 17 jan 2018, 13:15

Hee stelletje J7-liefhebbers! Heeft er nog iemand een mooie reis gemaakt met het busje de afgelopen jaren? :D
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor hendrika » 20 jan 2018, 23:00

yaayzeker! yaay ook?

los van veel weekendjes weg gaan we elk jaar braaf met de j7 op vakantie in de zomer. wij houden van strand en zee enzo.

na een paar jaar Bretange maar weer eens tijd voor iets zuidelijker dachten wij afgelopen zomer! :mrgreen:
in een paar dagen naar zuid frankrijk gereden en twee nachtjes in Mimizan bij het meer gekampeerd. daarna doorgereden naar de noordkust van spanje, en na wat tussenstops een paar dagen in Oyambre gekampeerd en lekker gechillt en gesurft met vrienden uit nederland. het werd aardig warm dus hadden we een beetje twijfels om wel of niet nog zuidelijker te gaan. Uiteindelijk bij Oviedo naar beneden gereist via Leon en toen richting het westen om via de noordkant portugal in te rijden. Deze weg begon met een mooi berachtig gebied, met klim van 15km lang, echt alleen maar omhoog, zonder vluchtstrook en af en toe mist. zoiets had ik nog nooit meegemaakt. hier waren we erg blij met de electrische koelvin, de motor bleef mooi op temperatuur. 8)

Afbeelding
daarna boven op de berg even bijkomen en lunchen.

Afbeelding
Die dag verder gereden en toen werd het super heet, onderweg even afkoelen bij een riviertje. :oops:

Afbeelding
De volgende dag aangekomen op een fijne camping onder porto, door de frisse wind weer een stuk koeler :lol:

Afbeelding
Paar dagen later doorgereden naar Costa nova, met typische toeristen huisjes en toeristen palmbomen

Afbeelding
Op een enigszins hutjemutje camping met veel witte campers hadden we geluk met een mooi plekje, hier pasten de witte campers namelijk niet tussen de bomen... :D

Afbeelding
Afbeelding
Camping was direct aan zee, water wat ijskoud, strand was mooi en rustig, best veel wind, dus pefect voor een rondje kitesurfen.

Afbeelding
Toen verder afgedwaald naar het zuiden, en na wat tussenstops geeindigd in Nazare, met het mooie vuurtoren huisje op de rots. Hier zijn de grootste golven van europa gemeten, maar nu was het relatief rustig.

Daarna weer richting het noorden, eerst even wat bosbranden ontwijken, en daarna twee dagen door de hitte rijden in binnenland spanje (met natte doeken en water pistolen in de bus om een beetje af te koelen).

Afbeelding
Daarna nog een paar nachtjes in zuid frankrijk op een hele fijne air naturelle camping verbleven en vooral niks gedaan... daarna was het feest weer voorbij.... :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor robby » 15 feb 2018, 11:13

Leuk verslag Hendrika!

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor bullibus65 » 14 jul 2021, 17:50

Hallo vrienden ,
dit jaar was het plan om met de peugeot j7 . door de duitse Alpen te toeren.
Dus pak je spullen, laad je fietsen op en ga op pad.
Afbeelding
De eerste bestemming was Immenstadt (Duitsland) in de Allgäu, en rijafstand van 700 kilometer, die we in 10 uur hebben gereden .
Afbeelding

Het slechte weer in de allgäu zorgde ervoor dat we de route moesten wijzigen.

De volgende bestemming was lago die ledro en lago di garda.
Afbeelding
Afbeelding
,,Alpenstrasse Jaufenpass, 2100 meter boven zeeniveau.

Afbeelding
Limoen aan het lago di garda 8)
Afbeelding

Afbeelding
Borghetto aan het zuidelijke lago di garda, prachtig .
Afbeelding

Terugreis via Zuid-Tirol
Afbeelding
Reschenpass....
Afbeelding
Een toevallige ontmoeting onder vrienden
Afbeelding
Füssen in de Allgäu met kasteel Neuschwanstein
Afbeelding
Laatste stop in Kitzingen am Main :roll:

Afbeelding
De reis is goed verlopen, we hebben 3000 kilometer gereden zonder grote problemen
De Peugeot J7 / 9 is een prachtige toerwagen.

Tot later en een fijne vakantie voor jullie allemaal.

Groetjes uit duitsland
Stefan
Laatst bijgewerkt door bullibus65 op 03 okt 2021, 17:21, in totaal 2 keer bewerkt.
https://peugeot.vandoorne-daf.de/
Avatar gebruiker
bullibus65
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 06 nov 2017, 20:48

Re: Het (grote) reisverhalentopic!

Berichtdoor RogerSch » 14 jul 2021, 18:00

Mooie foto's en reis zo te zien
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten