Hallo,
Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik ben Tim, 21 jaar en sinds kort de trotse (of ongelukkige dat weet ik nog niet) bezitter van een Peugeot J7 campertje. Zoals sommige van jullie vast zullen begrijpen, het was liefde op het eerste gezicht.
Natuurlijk een aankoopkeuring bij een bovag garage want ik ben niet voor 1 gat te vangen. Volgens de garage geen grote problemen te verwachten.
Toen ik de camper ging ophalen reed deze niet harder dan 50 en werden de remmen (voor) gloeiend heet. Afin, remmetjes gedemonteerd een weer gangbaar gemaakt. Toen reed de camper 60 (al bijna net zo hard als m'n brommertje vroeger!). Knallen ploffen etc. Deed 'ie overigens bij m'n eerste testrit niet. Uiteindelijk aangeland bij een peugeot dealer(waalwijk) en die hebben hem snel en goed gerepareerd(afgesteld). En de top is nu +/- 100km/h
Thuis er nog wat dingetjes aan gedaan, claxon inbouwen Alarmlicht schakelaar demonteren. Daarna APK. Hoogte 2.75m blijkt voor veel garage's een probleem te zijn. Na mezelf een plakkerig oor gebeld te hebben kwam ik uit bij peugeot Zaanstad. Daar heb ik gevraagd of ze mn remolie konden verversen (er zat lucht in). En of ze de banden die ik zelf mee had er om wilde leggen. En een APKtje. Dat kon alllemaal wel. Ding daar gebracht, krijg ik na een paar uurtjes een telefoontje. APK kon niet doorgaan, chassisnummer was onleesbaar. De J op het begin (die van J7pz10) was een O volgens hem. Dus ik moest volgens hem bij de RDW een nieuw nummer laten inslaan. Maarja wat doe je er aan, dus toch de banden en remolie laten doen APK maar laten zitten. €150,-! lichter. Thuisgekomen even een fijn schuurpapiertje over de O gehaald en verrek toen werd het ineens een J. Het was nl een kloddertje verf. RDW afspraak dus maar afgezegd.
De remmen zitten nu wel hoger en zijn zonder lucht maar worden wel weer rood heet na een paar honderd meter rijden(slepende remmen). Remlicht dat vroeger wel werkte maar wat ver weg zat werkt nu helemaal niet meer. Kan iemand me vertellen waar ik de remlichtschakelaar kan vinden???
Ook vraag ik me af, weet iemand in de buurt van Amsterdam een betrouwbaar keurstation dat ook evt. nog reparaties zou kunnen uitvoeren (voor als het remlicht zelf fixen niet lukt.) Want die gasten in Zaandam hadden volgens mij nog nooit een auto ouder dan 5 jaar onder handen gehad.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een garage die gewoon ff wat meer met oude auto's doen. Volgens de peugeot in zaandam werd de apk nog een probleem want die auto was niks meer volgen hun. Dan ga je vragen wat is er fout dan? en dan komen ze met: ruitenwissers, claxon, accu zit niet vast en er zit roest op de drager van de bak achterop (maar niet op de dragende delen) Volgens hem moest ik er zonder APK mee op vakantie gaan en hem daarna dumpen. De punten die hij wist op te noemen zijn volgens mij de kosten niet. De bodem is mooi (geen roest) het motortje loopt als een naaimachine 1x starten en hij loopt. Hij remt, hij stuurt, wat wil je nou nog meer? (gegalvaniseerd plaatwerk aub!?!?)
Dit weekend nog maar eens nakijken en dan volgende week ergens anders voor de APK.
gr,
Tim