Mede door tips van dit forum (mijn dank is groot!) ben ik erin geslaagd de motor van mijn J7 te wisselen, en hem (gisteren) uit Frankrijk terug naar huis te sturen. 1185 kilometer lijkt me toch wel een soort van gedegen proefrit...
Tijd om wat terug te doen voor de bezoekers van het forum, lijkt mij! Hij is te koop, voor iemand die er een tijdje onder wil liggen. Ikzelf heb met mijn buik de olie al van het onderstel geveegd, dus vies wordt je niet. (terzijde: als ik de ontwerper van dit gedrocht tegenkom krijgt hij geen biertje. Hij had er al genoeg op toen hij de plaatsing van de inbusbouten verzon die het blok met de bak doen samensmelten...)
Bevindingen tijdens het inbouwen van de motor: beide koppelingscylinders zijn slecht (de cylinders zelf, dus reviseren heeft geen zin), de dynamo is twijfelachtig en er zit nogal wat stuurspeling op. Ook is de "bellhousing" (ring waarop het blok gemonteerd wordt) nogal vettig, kennelijk zweet de keerring van de prise-as. Nog twee maanden APK, dus je hebt nog even tijd. Van de koets is nog wel wat te maken, al is hij door de vorige eigenaar in de meest afschuwelijke kleurcombinatie geschilderd.
Voor ik hem op Marktplaats zet: vind hier iemand het leuk? Een blije nieuwe eigenaar met, om teleurstelling te voorkomen, enige kennis van zaken is belangrijker dan de prijs.....