Motor kaduk op eerste trip... redding door PKV, nieuw blok

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor kaduk op eerste trip... redding door PKV, nieuw blok

Berichtdoor Helt » 18 jul 2005, 00:55

Afgelopen week aan het interieur gewerkt van onze j7, dit weekend ons eerste weekendje testkamperen. Eindelijk. Richting Friesland. Voor Emmeloord opeens een rammelend geluid uit de motor, we roken olie, gestopt. Wegenwacht erbij: oliedruk weggevallen geweest en de hoofdlagers stuk. Dikke vette pech. Bussie op de autoambulance, wij weer naar huis. Dat was ons weekendje weg dan en erger nog ons nieuwe bussie. Behoorlijk balen.

En nu hebben we waarschijnlijk een nieuwe motor nodig. En een garage (liefst in de buurt van Amsterdam, maar midden van het land is prima) waar onze nieuwe liefde onder het mes kan. We hebben van Hans Bouma van PKV een aantal namen gekregen van mensen met een mogelijke donormotor, die gaan we maandag bellen. Liefst willen we direct maar een 2 liter, maare vooral een rijdend bussie voor onze vakantie... ik heb wel wat gelezen over motoren hier maar kan het niet terugvinden.

Wie kan ons helpen met tips voor een monteur en garage etc? We moeten aan de berger zsm een adres doorgeven waar ie naartoe moet...

bedankt alvast.

mark en angelica
Laatst bijgewerkt door Helt op 16 aug 2005, 21:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Helt
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 02 mei 2005, 11:24

Berichtdoor 205GRIFFE » 18 jul 2005, 18:34

Goh dat is jammer zeg.

Op het forum staat een J7 motorblok te koop.
Link: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2716

Succes met het herstel.
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Michiel-J7 » 19 jul 2005, 22:17

Er werd laatst nog een diesel en een benzine motor aangeboden in Zuidhorn. Ik kan de advertentie op internet niet meer terugvinden maar heb nog wel een telefoonnummer. Kan ik je wel even mailen als je belangstelling hebt.
Michiel-J7
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 mei 2005, 22:46
Woonplaats: Buitenpost

opgelost

Berichtdoor Helt » 16 aug 2005, 21:20

Bedankt iedereen. Hoe het afgelopen is? We waren net lid geworden van de PKV en kregen de zaterdagochtend het boekje op de mat. Een geschenk uit de J7 hemel...

We hebben gebeld met de Technische Commissie, kregen wat namen door van mensen met motoren op voorraad en een daarvan heeft ons geholpen door deze er direct ook in te bouwen (eigenlijk geen tijd, maar toch deed hij het). Woensdagavond anderhalve week later 15 uur voor de start van onze vakantie was de patient weer van de Intensive Care. Gelukkig. Hij draaide geweldig. Donderdagochtend vertrokken richting frankrijk (voelde hij zich wel thuis met zn nieuwe blokje) en daar in 2 weken ruim 3000 volledig probleemloze kilometers gedraaid.

Tot we de nederlandse grens over waren. Alsof de duvel ermee speelde: weer een rammel in het vooronder. Nee toch?!! Wegenwacht er weer bij en bleek alleen de bout van de dynamo eraf te zijn. Provosorisch gerepareerd met een klemmetje. Tot 10 km voor huis heeft die het gehouden, toen voor de zekerheid toen maar de snaar doorgeknipt en wat loszittende onderdelen verwijderd. Met bijna lege accu wel thuis angekomen. Gered door de gong... zoals het hoort!

Dus: lid worden van de PKV (mailadres rba@oce.nl)
Helt
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 02 mei 2005, 11:24

P-K-V

Berichtdoor jos overvliet » 16 aug 2005, 21:40

Opgeven als lid van de pkv kan voortaan ook bij mij, daar ik sinds afgelopen pasen eerste secretaris ben.
Dat scheelt een omweg.
Mijn e-mail adres is:
J.overvliet@planet.nl
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

snaarknipper

Berichtdoor jan eend + » 16 aug 2005, 22:38

Hoi. Er is geen koe zo bont....en er is geen J7 zo goed oftie hapert wel eens. Ik wil je wel gelukwensen want jullie hebben volgens mij vreselijk mazzel gehad. Bij de meest benzine J7-ens drijft de dynamosnaar ook de waterpomp aan.....Een waterpomp die niet pompt geeft een oververhitte motor. Het gevolg laat zich raden, weer PKV of iemand anders bellen , motor scoren, enz, enz. Gelukkig is het goed gegaan en is de vakantie niet in zo'n zepert geëindigd. Nooitweerdoen. Graag korrectie overigens van deskundigen als ik miszit. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor JT » 17 aug 2005, 18:44

Dat zou best wel eens kunnen!
Een aantal zaken stemmen overeen met de 504, ik heb er één met één riem voor de 3, maar ik heb er ook één met 2 riemen voor de 3...
Hoe dat bij de J7 zit.... ?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

v.snaar

Berichtdoor seven hills 2 » 19 aug 2005, 22:03

bij de j7 benzine uitvoering 1600 en 1800 wordt de waterpomp aangedreven vanaf de krukas met 1 v snaar een 2e v.snaar drijft eveneens vanaf de krukas de dynamo aan. bij de 2.0 ltr is het meestal anders
seven hills 2
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 08 aug 2005, 23:21
Woonplaats: groesbeek

Berichtdoor jan eend + » 21 aug 2005, 23:00

Hoihoi. :oops: Oh Lord let me learn to keep my big mouth shut untill I know what I'm talking about. Klopt. Alleen de eerste series J7 hadden één V-snaar, de latere ( 1.6 en 1.8 ) hadden er dus inderdaad twee. Sorry voor de onrust. Voortaan zal ik eerst mijn (weer teruggevonden !! ) handboeken nakijken. Toch gegroet allen, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten