J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor hendrika » 21 maart 2021, 10:23

Hallo allemaal,

Volgens mijn kennis zijn er twee typen ramen in de voordeuren van een J7. De ene is met een ingelast stijltje middenin, waar het voorste ruitje er in zit als een normale vaste ruit met rubber, en het achterste ruitje in een stalen gootje (met geleiding) wat weer in een rubber in de deur zit. Het andere type is met een aluminium frame, goed zichtbaar aan de buitenkant. In dit aluminium profiel zitten beide ruiten waar de voorste niet kan bewegen en de achterste wel.

Nu zijn we met een J7 bezig met het eerste type ruiten, dus zonder het alu frame. Het stalen gootje met raamgeleiding voor het schuiven van het achterste ruitje is helemaal geroest. Het raampje wil ook niet echt meer schuiven omdat het allemaal een beetje klemt. Nu zie ik niet direct hoe het allemaal vast zit en wil er niet met teveel grof geweld ingaan met de hoop dat er nog wat te redden is.

Heeft iemand deze ruiten / gootjes gedemonteerd? En kan die gene uitleggen hoe het precies vast zit / wat de stappen zijn voor demontage? Zit het stalen gootje nog ergens vastgeschroefd ofzo?

Bedankt alvast!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor mkatgert » 21 maart 2021, 13:59

Ik heb alleen ervaring met de aluminium raamomlijsting, maar geeft het onderdelenboek geen inzicht in de montage? Ik zie één schroefje in de voor-bovenhoek.

Afbeelding
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor schipper » 24 maart 2021, 22:52

ik heb toevallig een deur staan met schade, daar zit geen glas meer in.
De stalen lijst en rubber zitten aan de deur geschroefd, ik zag aan de bovenkant en achterkant(rechte stuk) al meerdere schroeven zitten.
je zal het raampje heen en weer moeten schuiven om alle schroeven los te kunnen draaien en dan kun je het frame met glas er zijwaarts uitpakken
schipper
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 28 feb 2019, 00:04

Re: J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor hendrika » 29 maart 2021, 10:24

@mkatgert - Onderdelen boek is een goeie, heb ik alleen niet. iemand wel of ergens iets te downloaden?

@shipper - Ha dacht ik al, we gaan even kijken of het zo lukt.

Bedankt voor de tips!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor mkatgert » 29 maart 2021, 10:34

@hendrika, ik heb de mijne hier vandaan: http://ancienne-auto.nicosfly.net/docum ... ique_2.php
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: J7 ramen uit voordeuren verwijderen

Berichtdoor hendrika » 06 apr 2021, 13:24

hee super!
Thanks!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten