Olie drukmeter sensor aansluiten

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Olie drukmeter sensor aansluiten

Berichtdoor Petrusk » 22 maart 2022, 02:07

Ik wil graag op mijn J9 met benzinemotor een olie drukmeter en olie temperatuur meter aansluiten. De beste plaats is denk ik daar waar ook de originele sensor zit, op het huis van het oliefilter heeft iemandcervaring hoe ik dat het beste kan doen? De originele sensor heeft een M18 x1.5 draad aanslyiting, de 2 sensoren hebben elk 1/8" draad. Tips zijn welkom.

Grt Pieter


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Petrusk
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 10 aug 2021, 08:13

Re: Olie drukmeter sensor aansluiten

Berichtdoor Ivovanduijn » 22 maart 2022, 07:38

Ik denk dat je niet zomaar de oude sensor eruit kan halen omdat er dan een olielek intern ontstaat. Het makkelijkst is misschien iets maken in de leiding naar de cylinderkop . Als je je zorgen maakt over de oliedruk kan je nu je blok eruit is ook even kijken naar je lager schalen dan weet je misschien meer. Om problemen in de toekomst te voorkomen is het schoonmaken van het blok ook iets wat je kan overwegen. Kanalen van krukas ,tuimelaarassen zitten vol met prut wat uiteindelijk smering van bepaalde delen verhindert.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Olie drukmeter sensor aansluiten

Berichtdoor johnssons » 22 maart 2022, 10:34

... oliedruksensor kan bijv. op de plaats van de huidige sensor, alleen even zoeken naar de juiste verloopbussen ivm de schroefdraad .. maar dan ben je wel je oliedruklampje op het dashboard kwijt ... een andere oplossing is een zogenoemde sandwichplaat op het oliefilterhuis te plaatsen en daar de oliedruksensor in te schroeven, wel even zoeken naar een M18 enzo ivm met de draad van het oliefilter .. of een M20 met een oliefilter M20 ..

voorbeeld. https://www.google.com/search?q=sandwic ... 8&dpr=1.75

De sensor van de temperatuurmeter kan natuurlijk op de plaats van de huidige sensor of met een speciale montage set in een waterslang ..

ander voorbeeld https://www.carbuilder.com/uk/instrumen ... orderBy=15


Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Olie drukmeter sensor aansluiten

Berichtdoor Petrusk » 22 maart 2022, 23:09

Dank je wel John,

Water had ik zelf al gemaakt, maar die filter sandwich dingen kende ik nog niet.
Heb er een besteld die moet passen en daar passen ook meteen olie temperatuur en oliedruk in.

Goede Tip!

Grt
Pieter

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Petrusk
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 10 aug 2021, 08:13


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten