Knipperlichten

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Knipperlichten

Berichtdoor heho » 08 sep 2022, 20:33

Aloha,
Rijden wij de boot af in Newcastle met de j7 doen de knipperlichten niks meer maar de alarmlichten wel. Iemand een idee wat dat kan zijn of een goede garage met verstand van de j7 in Schotland. We zijn nu in de buurt van Edinburg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heho
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 28 okt 2006, 21:45
Woonplaats: Groningen

Re: Knipperlichten

Berichtdoor Diamond » 08 sep 2022, 22:10

het kan zijn dat je knipperlicht relais stuk is .je alarmlichten hebben dan een eigen relais.
alarmlichten zijn vaak later ingebouwd.Ik weet niet waar deze relais zitten bij een J7
Diamond
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 15 sep 2016, 22:59

Re: Knipperlichten

Berichtdoor heho » 09 sep 2022, 08:01

Dat zou inderdaad kunnen, iemand tips hoe ik hè makkelijkst bij de relais kom?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heho
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 28 okt 2006, 21:45
Woonplaats: Groningen

Re: Knipperlichten

Berichtdoor mkatgert » 09 sep 2022, 08:34

Als het goed is heeft de J7 een relais die zowel alarmlichten als knipperlichten aanstuurt. Die zit ergens onder het dashboard boven de motor als ik me niet vergis. Maar dat zou ook betekenen dat als de alarmlichten nog wel knipperen, het eerder de richtingaanwijzerschakelaar is die het niet meer doet.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: Knipperlichten

Berichtdoor hendrika » 09 sep 2022, 23:04

De stroom gaat vanuit het contactslot richting knipper relais, dan door naar de schakelaar (links-rechts) dan naar de lampjes.
Als je je alarmllichten aanzet, word de aanvoerstroom geschakelt van het contact naar een permanente stroom, en worden beide sets lampjes (links en rechts) aangesloten met de uitgang van het knipper relais.

Dus in jou geval zou ik verwachten dat het probleem zit in de aanvoer stroom naar het knipper relais, of inderdaad de schakelaar.
ALs je een voltmeter hebt kun je meten of er stroom op het knipper relais zit of niet. Je kan ook de draden van het knipper relais even tijdelijk doorverbinden, dan zouden je knipperlichten permantent aangaan ipv knipperen, dat is vaak makkelijk testen of het werkt en alle lampjes werken.

Werkt de rest wel? kachel en ruitenwissers? soms trillen de zekeringen een beetje los maar dan doet meestal wel meer het niet, er zitten standaard niet veel zekeringen in.

Bij ons (j7 uit 78) zit er een soort van plaatje boven de motorkist, met daarop de zekeringekast en wat relais. Dit is een soort van slede die je naar je toe kan trekken.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Knipperlichten

Berichtdoor heho » 10 sep 2022, 22:03

Het relais is goed, het zit in de schakelaar van de alarmlichten. Die heb ik er nu uit en rechtstreeks stroom op de pool voor de knipperlichten. Dus nu wel richting aangeven maar geen alarmlichten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heho
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 28 okt 2006, 21:45
Woonplaats: Groningen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten