voorgloeien

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

voorgloeien

Berichtdoor elfried » 22 aug 2023, 11:55

Hallo,

heb een 2.5D in mijn j7 gelegd en kom nu hoopjes problemen tegen.
Het voorgloeisysteem-kom ik nu achter- is een knop met 3 zware aansluitingen waarvan er 1 van de startmotor -de 12V- naar aansluiting 2 loopt.
Als je de knop indrukt wordt 2 en 3 verbonden. 3 loopt naar de gloeibougies ,en erachter is een lampje gemonteerd.
Als ik probeer te starten gaat eerst het lampje branden .Probleem 1 is dat het niet uitgaat,hoe lang ik ook wacht. de bekabeling accu startmotor ,knop , gloeibougies wordt echt heel warm....eigenlijk heet.
Hij wil dan wel starten maar moeilijk.
De draad op de knop nr 1 loopt naar de gloeispiraal maar de draad die vertrekt op de gloeispiraal zit tesamen met de draad die toekomt op 1 contact????
Ik kan niet volgen waar hij uiteindelijk-na de gloeispiraal -naar toe gaat.Ik heb ook geen idee wat de functie is van nr1.
Beetje chaos dus.

Iemand zo al iets gezien? Of begrijpt iemand dit?

mvg
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: voorgloeien

Berichtdoor mkatgert » 17 sep 2023, 09:19

Van wanneer is je J7 en welke motor lag er in? Hoe moest je vóór de transplantatie voorgloeien en starten?
De eerste generaties J7 hadden helemaal geen gloeirelais maar alleen een gloeiweerstand; daar moest je zelf timen tot je dacht dat het warm genoeg was. Het klinkt bijna alsof jij ook zo'n systeem hebt, en als je dan te lang doorgloeit wordt alles wel heet en vind je accu het uiteindelijk ook niet echt leuk meer en wordt starten dus lastig.

De 2.5D zou een (snel-)gloeirelais moeten hebben.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten

cron