Da's weer een lastige vraag...
Een goede J7 vinden, is niet zo eenvoudig; vooral eentje waar de roestduivel (nog) geen grip op heeft. Dáár gaat het bij een J7 met name om: hoe issie carrosserieel? Zo'n carrosserie weer strak maken (en laten spuiten) is namelijk het duurst en bepaalt grotendeels de waarde van zo'n J7.
De prijzen voor de J7 zitten duidelijk in de lift (en da's mooi

). De J7 wordt de laatste jaren steeds meer beschouwd als een echte klassieker; een klassiekerstatus die bijvoorbeeld de Citroën HY, de Renault Estafette en de VW Transporter (type 1 en 2) al hebben.
Dat brengt ook met zich dat er steeds meer liefhebbers zijn voor de J7 en aangezien de voorraad goede J7's steeds kleiner wordt (ook in Frankrijk) ontstaat door de marktwerking (stijgende vraag en minder aanbod) een hogere prijs...
10 jaar geleden kocht je een goede J7 voor zo'n fl. 2.000,00. Een slechte kon je veelal (voor onderdelen) voor zo''n fl. 250,00 á fl 500,00 meenemen en zó slecht (technisch) waren die busjes vaak niet.
Qua prijs voor een goede J7 is er op dit moment (nog) geen verschil tussen een vroeg type (met het oude dash en de trommels rondom) en een nieuw(er) type. Ook de uitvoering maakt (nog) niet zoveel uit (een verlengde of verhoogde hoef niet perse meer te kosten dan een 'gewone')
Schuifdeuren voor (hetgeen zo karakteristiek is voor de J7) kunnen wel voor de liefhebbers een ietsjepietsje meer waard zijn, maar dan praat je over niet heel erg veel meer (wellicht een paar honderd euro)...
Voor een goede, (vrijwel) roestvrije J7 en in technisch goede staat verkerend betaal je tegenwoordig al gauw 4.000 euro...
Voor een hele goede J7 kan de prijs vervolgens al behoorlijk hoger zijn.
Ons busje is bijvoorbeeld (wel inclusief de camper-inbouw) op 10.000 euro getaxeerd (en dat is exclusief de luifel; die nog eens voor 1.000 euro is meeverzekerd). Ik kan je wel vertellen dat ons busje voor deze 11.000 euro NIET te koop is!
Overigens zie ik nergens een prijs voor dat busje bij classicjaap staan... Wat is zijn vraagprijs?