kilowatt

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

kilowatt

Berichtdoor peter samyn » 17 maart 2006, 22:19

mijn verzekeraar vraagt mij hoeveel kw mijn J9 veewagen met 2500 dieselmotor heeft, maar ik kan dat nergens terugvinden, weet daar iemand meer van? 't is zeer dringend
peter samyn
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 14 jul 2005, 23:30

Berichtdoor Edzo » 17 maart 2006, 22:23

1 PK is 0,736 KW , dus een rekensommetje moet het dan wel doen.

groeten, edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

kilowatt

Berichtdoor peter samyn » 19 maart 2006, 22:13

HEEEEEEELP Edzo, maar die PK vind ik nu verd.... ook wel niet zeker!
peter samyn
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 14 jul 2005, 23:30

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 01:05

Hmmmm :?

J7-info heb ik wel voor je, maar in een J7 heeft nooit een 2500cc diesel gezeten. Wél een 2100-en-nog-wat...

Misschien een rare vraag, maar waarom moet je verzekeraar het aantal KW weten???

Volgens mij is dat voor een verzekeraar helemaal niet interessant en bovendien zou de verzekeraar -als hij het écht moet/wil weten- die info zelf kunnen achterhalen!

Je zou ook even met Peugeot Nederland kunnen bellen. Die kunnen je die info wellicht zo geven.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Nikilauda504 » 20 maart 2006, 09:37

Een 2.5 diesel in een J9 levert standaard 53 kW.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 09:41

Et voilà! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

KILOWATT

Berichtdoor peter samyn » 20 maart 2006, 10:59

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE SNELLE INFO

voor Jeetje:het is een heel verhaal maar ik probeer het hier eens uit te leggen.
Ik had een personenwagen verzekerd met een bonusmalusgraad dubbel nul. Ik kocht een veewagen J9 en was natuurlijk op zoek naar de goedkoopste verzekering. Bij mijn bank zeiden ze als wij ook uw personenwagen mogen verzekeren dan bieden wij een classicverzekering voor de peugeot voor ongeveer 224 euro (dit is een verzekering zonder bonusmalusstelsel). Dat was het goedkoopste dat ik vond en ben dus op dat aanbod ingegaan. Na een tijdje doe ik mijn personenwagen weg en vraag heel duidelijk aan de bank als ik die bonusmalus kan behouden als ik later weer een ander voertuig zou kopen. Het antwoord was positief. Nu heb ik mij een motorfiets aangeschaft en wil die dus aan die bonusmalus laten verzekeren. Ik krijg het antwoord dat hun aanbod alleen betrekking had op 4wielige voertuigen en ik dus met mijn motor bij de startbonusmalus 11 moet beginnen wat natuurlijk heel duur was. De enige mogelijkheid om dat te omzeilen was om de peugeot als een gewone wagen te verzekeren en dus niet als een classiccar. Bij de vraag hoeveel ik dan meer zou moeten betalen voor mijn J9, vroegen ze mij het aantal KW om dat te berekenen daar zij dat gezien de leeftijd van de wagen zelf niet meer in hun lijsten konden weervinden.
Ik weet niet als er in nederland ook met een bonusmalussysteem wordt gewerkt, daarom leg ik het belgische systeem hier ook even uit.
Iemand die begint te rijden kan een verzekering krijgen met een bonusmalus 11. Ieder jaar dat je ongevalvrij rijdt gaat er 1 af en wordt de premie dus telkens iets goedkoper. Als je een ongeval hebt waarbij je in de fout was, komen er drie punten bij en stijgt de premie dus een heel stuk.
Ik had dus graad dubbel nul, dat wil zeggen dat ik al zeer lang zonder ongevallen rijd en de dubbele nul wil zeggen dat ik zelfs een ongeval mag hebben en mijn premie nog niet verhoogd. Zo begrijp je wel dat ik daar niet zomaar afstand wil van doen.
Groeten, Peter
peter samyn
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 14 jul 2005, 23:30

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 11:08

Wij kennen in Nederland ook een bonus/malus-systeem. Ik werk daar dagelijks mee :oops: ...

Nederlanders zeuren nog wel eens over het systeem dat wij hier hanteren, maar ik weet -uit ervaring- dat ons systeem een stuk duidelijker en gemakkelijker is als het Belgische systeem. :wink:

Overigens zijn er landen waar het nóg erger is (zoals bijvoorbeeld de VS, of Zweden). Daar is ook nog een koppeling tussen politieregistraties en de verzekering. Als je daar een verkeersovertreding maakt, krijg je niet alleen een boete, maar ook nog punten op je rijbewijs én verlies je (afhankelijk van de ernst van de overtreding) korting op je verzekerings no claim! Daar word je dus bij een verkeersovertreding 3-dubbel gepakt:

1) een boete
2) punten op je rijbewijs (en een x-aantal punten binnen een bepaalde termijn levert een rijontzegging op)
3) kortingsverlies op je verzekeringspremie

Het kán dus allemaal nog veel erger... :lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 20 maart 2006, 11:17

Wat een ellendig systeem, dat koppelen van je verzekeringspremie aan overtredingen. Wanneer Koos Spee hier trouwens achterkomt zal het zeker niet zo lang duren of het wordt hier ook ingevoerd :(
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor peter samyn » 20 maart 2006, 22:19

GRAPJE: dat je daar dagelijks mee werkt, betekent toch niet dat je dagelijks ongevallen hebt of veroorzaakt?
peter samyn
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 14 jul 2005, 23:30


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten