zwaarder opschakelen bij hete motor

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

zwaarder opschakelen bij hete motor

Berichtdoor tu » 25 apr 2006, 15:24

Ik ben sinds kort met mijn (voor mij) nieuwe j7 aan het toeren en het valt mij op dat als hij koud is het schakelen veel soepeler gaat dan wanneer motor en bak op bedrijfstemperatuur zijn. Je voelt een flink stuk meer weesrtand in de pook bij het wisselen van de versnellingen. Ik maak me een beetje zorgen hierover, heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 25 apr 2006, 15:58

:shock:

Meestal is het net andersom... :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tu » 25 apr 2006, 17:49

zou het aan de transmissie-olie kunnen liggen? Mij is EP 80 geadviseerd en heb dat ook gebruikt,
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor JeeZeven4Fun » 25 apr 2006, 21:11

hey, ik heb dat ook gehad met mijn J7. Naarmate hij warmer werd ging het schakelen idd steeds zwaarder. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de olie ligt want die wordt toch dunner naarmate hij warmer wordt?

Mocht het probleem blijven...ik heb nog een bak liggen :wink:
HAHA, mijn duc past in me J7!!!!!!
JeeZeven4Fun
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:19
Woonplaats: Alkmaar

Berichtdoor Mark » 25 apr 2006, 21:46

De olie wordt natuurlijk niet dikker, maar er zijn wel (metalen) onderdelen in de versnellingsbak die uitzetten door de warmte... Ik doe ook maar een gok.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor tu » 25 apr 2006, 22:36

JeeZeven4Fun schreef:hey, ik heb dat ook gehad met mijn J7. Naarmate hij warmer werd ging het schakelen idd steeds zwaarder. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de olie ligt want die wordt toch dunner naarmate hij warmer wordt?

Mocht het probleem blijven...ik heb nog een bak liggen :wink:


Ok jij zegt dat je dit ook heb gehad, betekent dat dat het nu opgelost is en zo ja waarmee? En welke olie gebruik je?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor tu » 25 apr 2006, 22:41

Goudenleeuw schreef:De olie wordt natuurlijk niet dikker, maar er zijn wel (metalen) onderdelen in de versnellingsbak die uitzetten door de warmte... Ik doe ook maar een gok.


zou het gewoon betekenen dat er te weinig olie in zit waardoor alles te heet wordt? Ik heb nog geen bevestiging gehad van wat voor olie mensen gebruiken voor hun J7. Wel schijnt het heel lastig te zijn om het niveau te controleren en om olie bij te vullen, ik zou dit willen doen maar heb geen idee hoe dat aan te pakken. Tips?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

zwaarder opschakelen bij hete motor

Berichtdoor BertOrbons » 01 mei 2006, 21:19

Na een lange rit had ik dit ook, totdat ik olie bijvulde.

De aftap zit op het laagste punt (logisch toch) van de bak. Let op: er loopt bijna 4 liter uit.

Vullen via eenzelfde soort bout in de rechterzijwand, ongeveer op halve hoogte. Met een slang blijven vullen totdat de olie er uitloopt.
camper J7 1800 cc 1977
Avatar gebruiker
BertOrbons
 
Berichten: 156
Geregistreerd: 27 jul 2005, 15:44
Woonplaats: Miramont de Guyennen Fr

Berichtdoor tu » 01 mei 2006, 21:27

klopt,
eerst had ik er ep80 in daarna is het vervangen door 80w90 daarna was het stugge schakelen bij warme motor al een flink stuk verholpen,
nu de herrie en het lawaai nog (zie mijn andere topic-je)
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron