De afgelopen winter heb ik een J7 gekocht uit 1980. Hij rijdt nog aardig goed, alles is nagekeken en is net APK gekeurd. De binnenkant was niet naar mijn zin. Veel te vol, compleet met groot aanrecht en 4-pits gasstel. Die er als eerste uitgesloopt. Toen Het bed ook maar. Allemaal spaanplaat, en 4 lagen plakplastic. Een paar dagen later ook de bovenkastjes eruit, ik was toch bezig. Tot slot, dacht ik ook het vinyl dat rondom ingeplakt was af te stropen. Eindelijk was de muffe geur verdwenen. Nu heb ik met behulp van Jan Dulfer de achterwand eruit gesloopt, omdat ik de achterdeuren toch wel graag wil kunnen openen. Kan het gereedschap, jerrycan, en achterwiel en dergelijke daar liggen, in een eigen vak.
Het achterwiel was OP de achterdeuren gemonteerd. Daarom zaten er ook geen deurkrukken meer bij. Bovendien zijn beide deuren niet open te krijgen. Een halve bus WD40 later nog niet. Morgen en overmorgen nog maar eens proberen, want volgende week gaat hij (zeer eenvoudig) betimmerd worden.
Nu ben ik dus op zoek naar 2 deurkrukken. En misschien ook wel naar twee complete achterdeuren...... Want ik weet niet of het sluitmechaniek wel bruikbaar wordt.
Heeft iemand een goed idee, of iets liggen wat ik kan overnemen?
Carin Schripsema
c.schripsema@tiscali.nl