Ik heb wel nog het 'knobbeltje' dat aan het uiteinde van de ketting moet bij het eerste type!
Ik hád namelijk een 69er en nu -dus- een 76er. Bij de 76er is het geen knobbeltje, maar een haakje (voor aan de slotplaat aan de deurstijl). Bij de 69er is een uitsparing in het metalen deel van het dashboard (naast de klokken). Daar schuif je die knobbel in die ik hierboven heb genoemd. Ik heb het knobbeltje eraf gehaald en er een origineel haakje opgezet dat ik van een sloop J7 in Frankrijk heb gesloopt. Die ketting zit nu aan de bijrijderskant...
De ketting van de sloop-J7 heb ik helaas niet (meer). Die heeft inmiddels zijn bestemming bij Peugje gevonden; de J7 van vrienden van ons die op dit moment een prachtige restauratie ondergaat... Dat wordt geheid de mooiste J7 van Nederland (zie ook
www.peugje.nl ).
Jouw J7 heeft trouwens dat gat in het dashboard (voor de knobbel) ook. Dat heb ik namelijk gevoeld toen Webbie met je J7 onlangs bij mij op bezoek is geweest. Het gat zit onder/achter de vloerbedekking die tegen het dashboard is geplakt. De originele 'knobbel' heb ik -dus- voor je. Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent.
Vervolgens kun je zo'n ketting best gemakkelijk zelf maken. Het is immers eigenlijk allemaal materiaal dat gebruikt is dat overal te koop is.
(ketting met daaromheen een plastic huls)
Die ketting heeft een schakel(grootte en -model) die je gewoon aan de meter bij een ijzerwarenzaak kunt kopen en de plastic huls is van hetzelfde materiaal als de plastic beschermhulzen voor elektriciteitsdraad (die in de automobielwereld en camperbouwwereld worden gebruikt).