gezocht j9 dieselmotor

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

gezocht j9 dieselmotor

Berichtdoor Tjeerd » 21 aug 2004, 00:35

:cry:
Op een helling in haar thuisland is de motor van mijn campertje overleden. De keerring van de krukas aan de versnellingsbak heeft het begeven. Omdat ik ook de lagers niet meer vertrouw ben ik op zoek naar een mooie gebruikte. Nu heb ik al eens gelezen dat de motor van een 504 te gebruiken is. Is dit de enige of is er ook iets krachtigers te vinden. Wie helpt me vooruit, ik heb namelijk maar 3 maanden de tijd om een andere motor in te bouwen. (De ANWB wou haar alleen onder die voorwaarde naar nederland vervoeren)

groeten Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Re: gezocht j9 dieselmotor

Berichtdoor Mark » 21 aug 2004, 08:47

Tjeerd schreef::cry:
Op een helling in haar thuisland is de motor van mijn campertje overleden. De keerring van de krukas aan de versnellingsbak heeft het begeven. Omdat ik ook de lagers niet meer vertrouw ben ik op zoek naar een mooie gebruikte. Nu heb ik al eens gelezen dat de motor van een 504 te gebruiken is. Is dit de enige of is er ook iets krachtigers te vinden. Wie helpt me vooruit, ik heb namelijk maar 3 maanden de tijd om een andere motor in te bouwen. (De ANWB wou haar alleen onder die voorwaarde naar nederland vervoeren)

groeten Tjeerd

3 maanden, dat gaat natuurlijk zeker lukken. Het beste kan je denk ik zoeken naar een originele J7-motor, wat echt niet zo moeilijk hoeft te zijn. Kom op mensen: help Tjeerd 'ns ff :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Tjeerd » 21 aug 2004, 11:47

Bestaan er ook j7's met een dieselmotor. In de tekst van mijn stukje heb ik niet gemeld dat het om een dieselmotor ging. Om niet teveel te hoeven om te bouwen heb ik het liefste zo'n zelfde of een iets zwaardere uitvoering.
Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Haiko » 21 aug 2004, 12:58

Hoi Tjeerd,

Volgens mij kunnen er diverse motoren zonder al te veel problemen in de J7/J9 gebouwd worden. Ik heb zelf een J7 diesel (waarvan me het type nog niet geheel duidelijk is) en mijn vraagbaak (voor de indenor dieselmotor) vermeld de volgende auto's:
Peugeot 404,504,505,505 Turbodiesel, 604 Turbodiesel
Ford Granada en Sierra
En verder ook de Citroen HY een een obscure Volga.

Er zijn wel onderling kleine (?) verschillen. Wat makkelijk inbouwbaar is kan hopenlijk één van de andere meer ervaren motor-ombouwers (Jos Overvliet?) je vertellen.

By the way, waren er signalen dat de motor niet in orde was voordat hij overleed?

groeten van Haiko
Onze Leeuw: J7 diesel uit 1974
Avatar gebruiker
Haiko
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 12 mei 2004, 05:33
Woonplaats: Huis ter Heide (ut)

Berichtdoor jos overvliet » 21 aug 2004, 19:39

Om wat voor een motor gaat het nu eigenlijk,een diesel of een benziene.
is toch makkenlijk om te weten voor ik er een antwoord op geef.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Tjeerd » 22 aug 2004, 13:45

Haiko schreef: By the way, waren er signalen dat de motor niet in orde was voordat hij overleed?

Beste Haiko
Jawel hoor. De motor liep warm en het temperatuurverklikkerlampje brandde geregeld. Ik ben zelf aan het zoeken geweest. Heb de bedrading van de ventilator en de voelers nagekeken. De ventilator draaide keurig mee bij een warme motor. Koelwater was op niveau en de radiator werd warm. Ik ben op een gegeven moment toch maar bij een franse garage binnengereden. Het probleem was dus dat hij wel koelde maar niet goed genoeg. Ik heb toen op advies van de garagist de radiator doorgeblazen met perslucht en toen weer een proefrit gaan maken. Helling op begon het lampje weer te branden en voor ik een plek vond om mijn auto stil te zetten begon zij te stinken en toen ik in mijn spiegels keek zag ik een enorme blauwe rookwolk. Toen ik bij de garagist terug was bleek ik nogal wat olie verloren verloren te hebben. Tussen de motor en de versnellingsbak liep het er zo uit.

Later zijn we tot de conclusie gekomen dat de klep die tot een bepaalde temperatuur het koelwater in het blok laat circuleren niet goed heeft gefunctioneerd. Als deze niet goed afsluit blijft er, wanneer de motor warm is, water door het blok stromen. Niet al het koelwater komt dan langs de radiator en het blok wordt daardoor niet goed gekoeld.
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor 404 » 22 aug 2004, 20:08

Is het nu een benzine of een diesel :?:
Als het een benzine is: bouw een XN1 2-litermotor uit een 504 in. Veel vermogen. Laat de kop aanpassen naar loodvrij/ LPG. LPG is een heel goede brandstof ondanks dat velen menen dat "gas alleen om op te koken" is. Als je geen gas wil, loodvrij is makkelijker verkrijgbaar dan benzine met lood(vervanger)
Diesel: Bouw een 2300 XD2 motor in, scheelt een slok op een borrel bergop. :wink:
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Tjeerd » 22 aug 2004, 22:53

Hoi
Bedankt voor de tip. Mijn J9 heeft een dieselmotor en ik ben op zoek naar een iets zwaardere motor. Die 2300 XD2 is dus waar ik naar op zoek ga.

groet Tjeerd
Tjeerd
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 28 jun 2004, 16:45
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor leffe 404 » 22 aug 2004, 23:36

Hoe denkt de ANWB te controleren of je wel binnen 3 mnd een motor vervangt ? Wat een onzinnige en niet te controleren maatregel van de ANWB....


Ik heb misschien via via een motor voor je beschikbaar. Ik hoop volgende week meer te kunnen vertellen. Houd de rubriek te kop aangeboden goed in de gaten.

Gr Leon
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor jos overvliet » 24 aug 2004, 22:02

Kijk even naar mijn verhaaltje bij de desert storm wagen.
en bovendien in een j9 diesel werd altijd minimaal een 2300 cc ingebouwd , de 2500cc motoren konden later als optie besteld worden.
vwbt de diesels dus.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten