Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcoPeus » 08 maart 2012, 20:16

Dat bedoel ik dus :evil:
En dan maar zeiken dat Peugeot slechte motoren bouwt terwijl BMW ook dikke vinger in de pap heeft.
Kijken welke auto's er t meest in centraal afrika en 't midden oosten rijden..............
Peugeot taxi's met meer dan 1 mln op de teller zijn geen uitzondering.
Ik houd mijn hart vast v.w.b. de samenwerking met GM
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor joospeugeot » 09 maart 2012, 00:11

MarcoWetzels schreef:Dat bedoel ik dus :evil:
En dan maar zeiken dat Peugeot slechte motoren bouwt terwijl BMW ook dikke vinger in de pap heeft.
Kijken welke auto's er t meest in centraal afrika en 't midden oosten rijden..............
Peugeot taxi's met meer dan 1 mln op de teller zijn geen uitzondering.
Ik houd mijn hart vast v.w.b. de samenwerking met GM


dan mag je blij zijn met 80.000. zo heeft gm ook een hele goede saab motor om zeep geholpen :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcoPeus » 09 maart 2012, 07:23

Klopt, die oude 9000 had een onverwoestbare motor er in liggen. 3-4 ton op de klok was geen uitzondering (soms zelfs met Turbo). Bij die nieuwe zie je dat bijna nooit.

Zoals deze http://www.autowereld.nl/saab/9000/cse-turbo-2.3-e2-2783463/details.html b.v.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor chr. » 09 maart 2012, 10:39

Gilletti schreef:
chr. schreef:Het verhaal heeft nog een andere wending, lees hier http://peugeot5008club.nl/phpbb3/viewto ... 4&start=40


Daar staat toch niks nieuws? :?:


3 maal een modificatie is door gevoerd, heb ik mvr.. Fassbender niet horen zeggen aan tafel.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor jan-03 » 09 maart 2012, 13:50

Wat is de functie van deze dame binnen psa? Woordvoerster? Hoofd technische afdeling? Eigenaar???? Raad van bestuur? Monteuse?? :D
Schijn bedriegt weet ik maar het kwam bij mij niet echt over als een iemand met de benodigde technische bagage om het probleem zelf goed te kunnen
onderkennen.. Het geeft dan geen vertrouwd gevoel als je als eigenaar/ slachtoffer/ gebruiker/ aspirant gebruiker / belanghebbende / forumlid! :mrgreen:
Een goede duidelijke uitleg is nodig lijkt me in een programma als P en W bijvoorbeeld..
Niet een klein linkje op een site of zo in ieder geval.. Een groot autoblad zou misschien het beste zijn..
Nog beter op "het peugeot forum" :mrgreen:
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcelB » 09 maart 2012, 17:14

Zij is directrice Externe Betrekkingen bij Peugeot Nederland.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor jan-03 » 09 maart 2012, 18:04

406coupe schreef:Zij is directrice Externe Betrekkingen bij Peugeot Nederland.

gr. Marcel


:lol: :lol: Dat is een mooie functie daar kan je alle kanten mee op..
Zouden ze strootjes getrokken hebben en heeft deze de dame aan het kortste eind getrokken misschien om de kritiekstorm te weerstaan..
Hopelijk wordt het snel allemaal opgelost..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Remco504coupe » 09 maart 2012, 21:51

Het is bij de introductie van deze kleine geblazen benzine blokjes door criticasters al voorspeld:
Die halen de verwachte km-standen bij lange na niet.
De R5 Turbo en VW's 1.8T gaven nog niet zo lang geleden ook al veel problemen.

Het is, denk ik, daarom wachten op ellende bij een eerste generatie eenpuntzesje met meer dan 150pk,
wat vaak ook nog in een veel te zware auto gehangen is.
Wil je wat souplesse, neem dan een zwaarder blok dat laagtoerig al redelijk vermogen levert zonder de hulp van een turbo.

Als ik af en toe zie hoe de hybrides, eco's, bluemotions, TSI's en THP's me op de snelweg met 140 jankend voorbij komen..zuinig?
Ik herinner mij een aflevering van TopGear, waarbij tijdens een wedstrijdje zuinig rijden een Prius het op nam tegen een M3:
Prius schreeuwend het circuit over, de M3 laagtoerig aan zijn bumper hangend..de M3 deed de rondjes zuiniger.

VW schijnt ook problemen (met de TSI) te hebben, maar ze schijnen het, net als BMW met de Mini, eerder onderkent te hebben.

Wat ik mij trouwens afvraag mbt het rekken van de distributieketting: Over hoeveel schakels hebben we het hier?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor michelv » 09 maart 2012, 22:36

Marco schrijft:
Een vriend van me heeft een Audi A6 gehad. Hoe vaak hij met dat hok al in de garage is geweest voor allerlei wazige storingen?!?!?
Buurman van mijn heeft een Mercedes 190E. Staat elk weekend met de motorkap open voor allerlei flut dingetjes te repaperen.
Laatst een lange rit gemaakt richting t noorden van t land, 5 auto's langs de kant gezien met de klep open, 4 Volkswagens (Wie anders!?) en een Toyota.


Dat is inderdaad waar maar wordt toch anders beleefd. Imago en het managen hiervan.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor michelv » 09 maart 2012, 22:42

ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcoPeus » 10 maart 2012, 14:29



Mooi gevonden Michel

Gisteren op en neer geweest naar Oirschot in de Ovlov CX90 van mijn schoonvader, geen pechgevalletjes gezien maar wat me opvalt is het grote aantal hardrijders met zogenaamde zuinige auto's inderdaad. Ook al zoals Michel zegt. Op de weg terug reed mijn zwager in die kleine Ovlov (hij is echt klein hoor, knieen tegen dash en knieen in mijn rug van de achterpassagier). Ik heb altijd geleerd dat je een Turbo motor de eerste 10-15 km rustig moet warm rijden, olie lekker op temp. laten komen en dan mag je eens doortrekken. Wat doet hij?: Volgas de snelweg op doortrekken tot in t rood en meteen de linkerbaan op.
Zoals ik al eerder schreef, mensen menen: ik rijd in een lekkere snelle Turbo (TSi THP enz enz enz), lekker zuinig (AHUM :roll: ) dus ik kan knallen. Met alle gevolgen van dien.
Volgens mij wordt een F1 motor na elke wedstrijd volledig gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met nieuwe onderdelen. Dat doen ze omdat het blok tegen hele preciese tolleranties aan zit en er maximaal vermogen uit gehaald moet worden. Indien je uit een 1.6 turbo 160 PK wil pompen (en sommige slimmeriken chippen m tot misschien wel 200) moet je wel rekening houden met de gevolgen. (zo spectaculair is dat trouwens niet, de Renault 5 GT Turbo pompte er 20 jaar geleden al 140 uit een 1.4 met alle gevolgen van dien wanneer deze bommetjes in handen van de "wegmisbruikers" vielen).
Ik zeg niet dat er geen schuld in de fabricage zit maar voor een deel ligt het ook bij de bestuurder. Wel is het zaak dat peugeot er vol op dient te zitten om de storing te verhelpen (terugroepactie?) en haar dealers moet informeren. Imago is alles, zeker in deze tijd!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Mockenrue » 11 maart 2012, 02:19

Onder druk van de huidige emissienormen doen fabrikanten er alles aan om mee te (blijven) doen in de lukratieve leasemarkt. Om binnen de norm van 20% bijtelling te vallen, moeten er allerlei kunstgrepen uitgehaald worden in het ontwerp van een motor, om maar binnen de uitstootnorm te blijven en toch het aantal PKs te halen. Dit gaat soms ten koste van degelijkheid, betrouwbaarheid en levensduur van betreffende motor.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcoPeus » 11 maart 2012, 11:33

Ik vind de redenatie van sommige mensen om een 20% auto te kopen niet helemaal helder.
Stel ik koop een "mileuvriendelijke" auto met 20% bijtelling van 30.790 euro. Dan heb ik 6150 euro bijtelling, B.v. een Golf 1.6 TDi Highline Bleumotion Technology (gelukkig heeft dat ding een lelijke achterkant anders past die type aanduideling er nooit op LOL)

Maar eigenlijk wil ik een GTi rijden met 2.0 TSI motor van 33.290 euro. Deze heeft 25% bijtelling en kost me dus 8322 per jaar aanbijtelling

Stel ik zit in de middelste belastingschaal dan betaal ik ongeveer 35% belasting over dat bedrag. Wat neer komt op 2150 voor de diesel en 2912 voor de GTi aan extra te betalen belasting, een verschil van minder dan 800 euro per jaar, dat is 65 euro per maand............ Is zomaar een halve tank benzine :D en wordt alleen nog maar minder.
Wat boeit mij dan of ik 25% of 20% bijtelling heb, ik rij dan wel in de auto die ik wil rijden (ja, ik niet dan he, van m'n leven geen VW :lol: ).

Die diesel stoot (in t gunstigste geval) 114 gr co2 uit (en een hele lading roet en fijnstof)
en de GTi 170 gr co2 (en minder roet en fijnstof)

Een vriend van me rijdt in een 5008 1.6 HDI. Ik vroeg m of hij niet overwogen had om een 20% auto te kopen (zoals een VW, een Opel of een Toyota). Had hij geen seconde aan gedacht zei hij. Hij vind de Peugeot t mooist en bijtelling interesseerde hem niet. En deze meneer zit zelfs in de hoogste belastingschaal dus hij betaald nog meer belasting.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Koffiemolen » 13 maart 2012, 09:39

MarcoWetzels schreef:Ik vind de redenatie van sommige mensen om een 20% auto te kopen niet helemaal helder.

Een vriend van me rijdt in een 5008 1.6 HDI. Ik vroeg m of hij niet overwogen had om een 20% auto te kopen (zoals een VW, een Opel of een Toyota). Had hij geen seconde aan gedacht zei hij. Hij vind de Peugeot t mooist en bijtelling interesseerde hem niet. En deze meneer zit zelfs in de hoogste belastingschaal dus hij betaald nog meer belasting.


He vriend, je hebt het over mij of ik ben soortgenoot. Voor mij gelden dezelfde condities en ook ik heb dezelfde afweging gemaakt. En een VW Passat Bluemotion gewoon laten staan (overigens viel me de proefrit ook wat tegen t.o.v. de 5008). De VW Passat BM was een van de weinige grote auto's met 20% bijtelling begin 2010.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Mockenrue » 14 maart 2012, 01:06

Je betoog klopt, Marco, maar veel leaserijders mogen geen benzinemodellen kiezen van hun wagenparkbeheerder.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Gilletti » 14 maart 2012, 09:06

Leuke discussie over bijtelling maar de 1.6THP is gewoon een dikke 25%...
Dus nog weinig aan gesleuteld om onder een bepaalde CO2 norm uit te komen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor MarcoPeus » 14 maart 2012, 20:53

Ik rijd zelf prive een Grand Espace model 4 met 3.5 V6 automaat. Verbruik : 1:7-8, wegenbelasting ruim 90 euro p/mnd verzekering wil je niet eens weten. Onderhoud is er bijna niet aan en datgene wat er aan is betaal ik zelf. Ik rijd m dus niet omdat ik lekker goedkoop wil rijden maar omdat het een lekkere wagen is met (heel erg) veel power :twisted: . Arme Golfjes haha.
Bijtelling was met 101% zekerheid 25% geweest als ik m op de zaak had gereden.
Indien ik voor een baas zou werken, en hij verplichte mij om in een VW Passat te rijden omdat die autos nu eenmaal bij de status van de zaak horen dan hadden we toch een probleem. Dan zou ik dat apparaat gebruiken om naar/voor de zaak te rijden en de rest van de tijd reed ik in mijn eigen (zelf betaalde mooie auto). KM registratie erbij of een GPS kastje.

T leukste vind ik nog de reclameposter van Lexus voor de RX430H.......
Staat groot "Hello Petrolheads" boven een vooraanzicht van de auto. ruim 300 PK en 20% bijtelling. MJAH, alsof me dat zo veel boeit als ik (of mijn zaak) een Lexus van 90.000 euro kan betalen...... Die Lexus zou gewoon op 45% bijtelling moeten staan omdat het een totaal nutteloze auot is die helemaal voorbij gaat aan het principe "milieuvriendelijk", een auto van 2500kg met batterijpakket (gemaakt door mensen die voor 1 euro per dag werken) omdat het zo goed is voor de planeet maar dan wel met een 3,2 liter V6, Jaja, leg er dan een 1.8 Turbo in of een 2.0 commonrail TD met hybride, dan doe je iets positiefs.

@Mockenrue, je hebt natuurlijk gelijk maar dan noch zou ik voor mooi gaan in tegenstelling tot korting op bijtelling.
@Koffiemolen, Weer een vriend erbij :mrgreen:
@Giletti, je slaat de spijker op z'n kop: "gesleuteld". De auto wordt gewoon aangepast aan de wet zodat hij binnen de regels valt om op 20% te komen. Er zijn auto's die dikkere bumpers hebben gemonteerd waardoor de auto "langer" is geworden en dan een grotere motor mag hebben en toch binnen de 20% norm valt. Dacht dat het de BMW 3 serie was. Efficient Dynamics, Laat me niet lachen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Remco504coupe » 14 maart 2012, 21:50

MarcoWetzels schreef: Efficient Dynamics, Laat me niet lachen.


Daar zitten toch wel leuke innovaties aan, zoals lamellen voor de radiateur die alleen open gaan als er koeling nodig is.
En standaard kleine wieltjes, wat natuurlijk niet zo mooi staat (vooral op een Beamer)
en waar de dealer dus direct een aanbieding met groter lichtmetaal voor in de plaats neerlegt,
zodat de klant af nieuw onterecht met een gunstig energielabel de showroom verlaat waar geen haan meer naar kraait :evil:
Dus idd, die energielabels zijn eigenlijk een lachertje.

Maar weer ontopic:
Niemand heeft me nog antwoord gegeven op de vraag hoeveel schakels de distributieketting van een THP nu eigenlijk heeft.
We zijn er hier namelijk nog steeds niet uit of Radar wel of niet overdreef met die rek van 5cm..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor joospeugeot » 14 maart 2012, 22:02

Remco504coupe schreef:
Maar weer ontopic:
Niemand heeft me nog antwoord gegeven op de vraag hoeveel schakels de distributieketting van een THP nu eigenlijk heeft.
We zijn er hier namelijk nog steeds niet uit of Radar wel of niet overdreef met die rek van 5cm..



ik kan wel een dealer nr geven, maar staat niet bij hoeveel schakels.. kost 35,42 euro ex btw. zeg maar bijna niks
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Bart-Peugeot » 14 maart 2012, 23:41

Die rek van 5 cm is sterk overdreven. Was waarschijnlijk 5 mm. Radar vond 5 cm interessanter klinken om te vermelden op tv.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor 403diesel » 15 maart 2012, 00:52

Bart-Peugeot schreef:Die rek van 5 cm is sterk overdreven. Was waarschijnlijk 5 mm. Radar vond 5 cm interessanter klinken om te vermelden op tv.


Het lijkt me sterk dat een spanner dit niet zou kunnen opvangen. Ook geeft een verlenging van de hele ketting met 5 mm bij een ketting van zeg 100 schakels (ik denk dat die veel meer schakels heeft) een verlenging / speling per schakel van 0,05 mm. De speling op de schakels die ze in het filmpje lieten zien is echt meer dan 0,05 mm.
Bij een verlenging van 5 cm kom je met bovengenoemde aanname van 100 schakels op 0,5 mm per schakel; een waarde die mij meer overeen lijkt te komen met het getoonde beeldmateriaal. Bij 200 schakels per ketting is dit per schakel uiteraard nog maar de helft.

Of die rek van 5 cm overdreven is weet geen mens tot hij de ketting in z'n handen heeft gehad. Het doet er ook helemaal niet toe. De klanten hebben een probleem. Niet met de uitgerekte ketting, niet met de noodloop en weet ik veel welke storingen nog meer welke na één bezoek aan de garage kunnen worden opgelost mits er een professionele houding wordt aangenomen door importeur en dealernetwerk. Het probleem is dat er onvoldoende oplossing wordt geboden en mensen veel te vaak terug moeten voor dezelfde klacht. Peugeot pakt dit, naar mijn mening niet goed aan. in ieder geval richting de klanten niet.

Ook ik draag met merk Peugeot een warm hart toe maar om daarom maar aan te nemen dat de problemen allemaal wel mee vallen brengt niets. Als consument kan ik me voorstellen dat je hier goed ziek van wordt.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor Remco504coupe » 15 maart 2012, 16:22

403diesel schreef:[
Bij een verlenging van 5 cm kom je met bovengenoemde aanname van 100 schakels op 0,5 mm per schakel; een waarde die mij meer overeen lijkt te komen met het getoonde beeldmateriaal. Bij 200 schakels per ketting is dit per schakel uiteraard nog maar de helft.


Ik dacht ook te zien dat de speling ongeveer tussen de 0,5 en 1mm was.
Vandaar mijn vraag, want bij 1mm per schakel zijn er dus maar 50 schakels nodig om die 5cm te bereiken.
Maar hoeveel schakels zouden het dan zijn, tussen de 50 en de 100?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor ruit'48 » 15 maart 2012, 20:06

Het wordt zo langzamerhand een oeverloze discusie, duidelijk is in ieder geval dat er sprake is van een ernstige fout in de
keuze van het distributiesysteem het schijnt inmiddels te zijn opgelost, gelukkig.
En mijn complimenten voor de Mevrouw Fassbender van Peugeot, zij is echt voor de `leeuwen` gegooid en heeft haar woordje keurig gedaan.

Maar omdat alle aandacht is gericht op dit topic plaats ik hier maar mijn prentje... :mrgreen:


Afbeelding

Alle voitures voorzien van distributieketting , behalve de 2CV :wink:


VILLARD DE LANS ~Rhone-Alpes ~ (38)


.


.
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 16 maart 2012, 03:48, in totaal 2 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor joospeugeot » 15 maart 2012, 21:59

wat heeft de 2cv dan ? tandwielen ?
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Tros RADAR: THP-motor zorgt voor veel problemen

Berichtdoor ruit'48 » 16 maart 2012, 04:27

joospeugeot schreef:wat heeft de 2cv dan ? tandwielen ?



inderdaad, ´tandwielen´



Afbeelding
By zazou48
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

VorigeVolgende

Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten