Het moet niet gekker worden..!!

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor ruit'48 » 24 nov 2012, 07:31

Afbeelding

bron: Yahoo France Auto

De eigenaar van dit rijdende kantoor (Ford Mondeo) werd in Duitsland aangehouden wegens een snelheids overtreding
de verbaliserende wetsdienaren waren stomverbaasd, omdat hij tijdens de aanhouding beide handen aan het stuur had
en niet zat te bellen te internetten of te printen kwam hij er af met een boete van 120 Euro.

.
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 24 nov 2012, 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor tout est beau avec une... » 24 nov 2012, 09:53

Je kind zal hem op weg naar school tegenkomen, de malloot.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor Manitoba » 24 nov 2012, 10:14

tout est beau avec une... schreef:Je kind zal hem op weg naar school tegenkomen, de malloot.

M.Vr.Gr.Marco.


Wat een bevooroordeelde conclusie... De man is aangehouden voor te hoge snelheid, met beide handen aan het stuur en al die apparatuur niet gebruikend. Je hebt geen idee waar hij die apparatuur voor nodig heeft.

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor Koffiemolen » 24 nov 2012, 11:51

Precies Manitoba. Dat stapeltje elektronica zou mij minder afleiden dan een wulps geklede schone op dezelfde zitplaats en dat laatste is ook niet strafbaar! 8)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor jan-03 » 24 nov 2012, 12:15

Nou ik denk dat het de verkeersveiligheid niet bevorderd.. Als dat klepje van de laptop omhoog staat ziet die ook weinig vanaf die kant..
Ook hoor je de ogen op de weg te houden en dat is met zoveel afleiding naast je ook niet gegarandeerd..
Als die een noodstop moet maken vliegt deze apparatuur ook rond door de auto..
Maar hiervoor zijn volgens mij geen regels dus logisch dat er hiervoor geen bon is uitgedeeld..
Ik denk ook wel dat de chauffeur z,n rijstijl hierop aanpast en z,n werk doet op de parkeerplaats het niet onveilig hoeft te zijn maar het is wel heel
riskant als je dit laatste toch niet altijd doet..
Wel een mooie historische foto van een tijdbeeld waar we nu in zitten...
Ik hoop voor deze meneer dat die een olditmer heeft voor de weekenden..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor tout est beau avec une... » 24 nov 2012, 12:50

Manitoba schreef:
tout est beau avec une... schreef:Je kind zal hem op weg naar school tegenkomen, de malloot.

M.Vr.Gr.Marco.


Wat een bevooroordeelde conclusie... De man is aangehouden voor te hoge snelheid, met beide handen aan het stuur en al die apparatuur niet gebruikend. Je hebt geen idee waar hij die apparatuur voor nodig heeft.

Greetz,
Walter.


Daarom heeft hij de boel ook zo mooi op steuntjes op de rechter voorstoel gemonteerd.
Dan kan hij op de parkeerplaats mooi zijn laptop bedienden met 1 hand zonder dat hij op schoot hoeft te nemen. :roll:

Bevooroordeeld? Jazeker, ik ben hem gelukkig niet in de praktijk tegengekomen dus ik weet niet wat hij ermee doet.
Mijn bevooroordeelde mening is dat deze bestuurder het verkeer niet serieus neemt.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor Harrie » 24 nov 2012, 18:51

Manitoba schreef:
tout est beau avec une... schreef:Je kind zal hem op weg naar school tegenkomen, de malloot.
M.Vr.Gr.Marco.
Wat een bevooroordeelde conclusie...
De man is aangehouden voor te hoge snelheid, met beide handen aan het stuur en al die apparatuur niet gebruikend.
Je hebt geen idee waar hij die apparatuur voor nodig heeft.
Greetz, Walter.

kijk nog eens: hij kan amper door de voorruit kijken door die laptop !
en zo mist 'ie nét dat kind dat achter de bal aanrent.
Als ik die verbalisant was, had ik alles uit de auto geript en in de kofferbak gemikt !
Een auto is GEEN rijdend kantoor, al is dat tegenwoordig voor veel zakenmensen wel zo...

Resultaat: ze letten niet op in het verkeer !
Daarom was al jaren geleden het verbod ingevoerd voor niet-hands-free bellen. Hoe wil je dit dan noemen ?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Het moet niet gekker worden..!!

Berichtdoor Manitoba » 24 nov 2012, 21:09

Jongens, jongens, pfff. Wat een reacties allemaal. Het ging mij er om dat de beste man meteen tot "malloot" gedegradeerd wordt, terwijl we geen van allen ook maar iets weten over de beste man. Behalve dat hij voor het overschrijden van de maximum snelheid is staande gehouden en dat er verder geen overtredingen zijn geconstateerd.

Wie weet is hij wel cartograaf voor 1 of ander navigatiekaarten-bedrijf? We weten het toch allemaal niet?

@Harrie: ik ben de eerste om het met je eens te zijn dat mensen vaak niet opletten in het verkeer. Rijd meer dan genoeg km's om dat ook meerdere keren per dag te constateren. Maar als hier serieus sprake was van bedreiging van de verkeersveiligheid dan zouden de betreffende agenten daar zeker iets aan gedaan hebben. Die zijn namelijk altijd met dat soort zaken bezig, in plaats van 's fatsoenlijk bezig te zijn met handhaving, zoals het "zoveel mogelijk rechts rijden", wat iedereen op de nieuwe 5-baans A2 schijnbaar verleerd is... Om maar 's wat te noemen :wink:

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten