Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Gilletti schreef:Heb het verhaal gister ook gelezen. Leuk!
Gevaarlijk: het heeft zelfs wat 403 hebberigheid bij me opgewekt.
Evert G.D schreef:Al zal de 1e eigenaar van de 547 HM 45 (het oorspronkelijke kenteken van de JJ-75-FF, staat nog steeds op de achterklep, geschilderde letters/cijfers onder de nummerplaat)
Gilletti schreef:Wil je geen klassieke kenteken combinatie Evert? Dit nummer is uit 1983.
Volgens mij kun je die nog steeds aanvragen als ie maar 25 jaar oud is.

Evert G.D schreef:Gilletti schreef:Wil je geen klassieke kenteken combinatie Evert? Dit nummer is uit 1983.
Volgens mij kun je die nog steeds aanvragen als ie maar 25 jaar oud is.
Yep, weet ik, maar heb dat nooit gedaan, vind de lettercombinatie wel mooi en dat in combinatie met '75' (gelijk aan dat van Paris Centre Ville). Volgt ook mooi op de cijfercombinatie van de 504 (GG-74-SG, zie Automobiel Klassieker Magazine september 2005).
En uit praktische overwegingen: anders moet ik vanalles omzetten, ook m'n Fiva Identity Card... (o.a. nodig om sommige rally's te mogen rijden) Overigens een handig document omdat alles van de auto vastligt, zou 'ie 's gestolen worden, is hij gemakkelijker op te sporen.![]()
Hij is in '83 ingevoerd in Nederland, toen kreeg 'ie dit kenteken, vind ik een stukje originaliteit. Eigenlijk moet je bij zo'n kenteken verplicht gele platen voeren, dat is het enige nadeel. Maar ben nog nooit bekeurd in al die jaren. 't Zal wel loslopen
Trouwens, ik heb hem niet zelf ingevoerd, in 1994 heb ik de 403 gekocht van Raymond Ostendorf en Mattie Laan, uit (toen) Hilversum.

Columbo schreef:Deze 403-freak heeft hem op aanraden van jullie ook aangeschaft, bedankt voor de tip ! Het is maar zelden dat er artikelen geschreven worden over de 403. Maar dit verhaal is mooi neergezet en bevat een goede omschrijving wat de 403 nu eigenlijk is. Een mooie verschijning die respect verdient. Mooie foto's ook van jouw 403 Evert, mooie patina!
Ikzelf heb een wit-grijze 403B7comfort uit 1964.
gr. Pieter
Jan Bert schreef:Ik ga mijn 403 uit 1958 weer nieuw leven in blazen, dit besloot ik afgelopen weekend nadat ik in de collectieve garage, waar ze al een aantal jaren staat te wachten op nieuwe banden etc., een aantal rondjes had gereden. Zeker na het lezen van jullie inspirerende berichten vind ik dat het er weer van moet komen.

Paull schreef:PS: Wat betekent amaay :d:d, is het Belgisch??
Evert G.D schreef:[! Het Bollwerk...

Martijn schreef:Evert G.D schreef:[! Het Bollwerk...
Albert Jan Bollwerk? Ken uw klassiekers?!
Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten