Autovisie zoekt werkpaarden voor Concours Apeldoorn

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Autovisie zoekt werkpaarden voor Concours Apeldoorn

Berichtdoor Mark » 14 mei 2006, 22:30

In Autovisie nr. 9 (27 april) lees ik dat Autovisie werkpaarden zoekt voor een speciaal optreden tijdens Nationaal Concours op paleis Het Loo op 2 en 3 september. Genoemd worden bij de voorbeelden "Peugeot Break en familiale en Fourgonnette en D4", maar geen letter over de J7 (schande!), wel de Citroen HY natuurlijk.

Lijkt me dus echt iets voor bijvoorbeeld Gilletti, met de 304 break, en Antoine, met Jeetje. Omdat beide auto's bijzonder gave voorbeelden van 'hun soort' zijn. Mannen, als jullie of anderen meer willen weten, Hetty Louwaard, 020-5852930, h.louwaard@autovisie.nl kan er meer over melden.
Mark

Berichtdoor Jeetje » 15 mei 2006, 09:43

Daar staan over het algemeen toch alleen tot in de puntjes gerestaureerde auto's?

Ik ben er ooit een keer geweest. De winnaar van het concours was een auto die op een speciaal voor die auto gefabriceerde auto-ambulance aankwam. Hij werd eraf gerold, neergezet voor de jury en vervolgens weer ingerold (door mannetjes met smetteloos witte handschoentjes).

Sinds de restauratie had die auto pas 40 km ofzo gereden (en die restauratie had al een jaar of 5 daarvoor plaatsgevonden)...

Ik vond het publiek ook nogal 'kakkerig'...

Ik weet niet of ik daarop zit te wachten!

Jeetje wordt gebruikt waar 'ie voor is gemaakt: jaarlijks heerlijke vakantiekilometers...
... it's better to burn out, than to fade away...
Jeetje

Berichtdoor Niek020 » 15 mei 2006, 19:41

Jeetje schreef:

ja,dat was een"elitair"gezelschap.

zonde van je tijd om daar tussen te"verpozen" :wink:
Niek020

Berichtdoor Mark » 15 mei 2006, 22:20

OK, dan laten we de eer toch gewoon aan een (aldanniet mottige) HY, die de archetypische Franse bus mag zijn (mag ie van mij, ik vind 'm ook leuk) 8).
Mark

Berichtdoor Gilletti » 16 mei 2006, 20:54

Ik heb een mail gestuurd. Ze begon over jurering e.d., dus blijkbaar zijn de auto's we degelijk bedoeld om ook beoordeeld te worden.

Zodra ik meer duidelijkheid heb, horen jullie het.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Gilletti
Moderator

Berichtdoor Idranor » 16 mei 2006, 22:29

Jeetje schreef:Daar staan over het algemeen toch alleen tot in de puntjes gerestaureerde auto's?

Ik ben er ooit een keer geweest. De winnaar van het concours was een auto die op een speciaal voor die auto gefabriceerde auto-ambulance aankwam. Hij werd eraf gerold, neergezet voor de jury en vervolgens weer ingerold (door mannetjes met smetteloos witte handschoentjes).

Sinds de restauratie had die auto pas 40 km ofzo gereden (en die restauratie had al een jaar of 5 daarvoor plaatsgevonden)...

Ik weet niet of ik daarop zit te wachten!

Jeetje wordt gebruikt waar 'ie voor is gemaakt: jaarlijks heerlijke vakantiekilometers...

Ik begrijpprecies wat je bedoelt en ben het volledig met je eens! Auto's zijn gemaakt om mee te rijden! Ook bijzonder mooie auto's.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Dick » 16 mei 2006, 23:31

Haha sluit ik me bij aan, maar je moet wel durven, ik zou letterlijk in mn broek schijten als ik met een Mercedes 300 SL Gullwing achteraansluit in een file en een grote M.A.N in mn glimmende spiegeltje zie opdoemen....
Dick

Berichtdoor Evert G.D » 02 aug 2006, 23:02

Dick schreef:Haha sluit ik me bij aan, maar je moet wel durven, ik zou letterlijk in mn broek schijten als ik met een Mercedes 300 SL Gullwing achteraansluit in een file en een grote M.A.N in mn glimmende spiegeltje zie opdoemen....

Gewoon gas en ff de vluchtstrook opzoeken... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Evert G.D

Loo-show

Berichtdoor jan eend + » 03 aug 2006, 01:26

Volgens mij zijn "werkpaarden" dus dieren/objekten die een bepaalde (zware) taak doen waar ze voor gefokt/gemaakt zijn. Bij paarden: een 'Arabier' bv. wordt geen werkpaard genoemd (itt een 'Belg'). Een beetje grofheid en geen opsmuk is dan gewenst. Meer glimmend dan het ooit de stal/fabriek uitgekomen is moet dan ook als een gruwel afgeserveerd worden :wink: Het moet werken, niet glimmen. Functionaliteit is het kernbegrip. Neerbuigende opmerkingen over de HY zijn dan ook m.i. niet terecht als je even kijkt hoe die oorspronkelijk gebouwd is. Panelen, dashbord en koplampen bv. van een (bestel-)eend, motor van een ID (of DS?), geen isolatie of hemeltje of zo. Wel een grote zeer bruikbare laadruimte :!: De J7 is vaak pure luxe vergeleken met de HY. Daarom rijd ik J7 en geen HY. Evenzogoed ben ik bereid om met mijn niet mooie wel goeie bussie (met butsen en deuken en diverse kleuren :mrgreen: ) acte de presence te geven, al was het alleen al om werkpaard echt inhoud te geven. Maar ik denk dat het betrokken volk inderdaad niet op de echte wereld zit te wachten. Die willen alleen een onderling "feel-good" partijtje houden :? Paarlen voor de zwijnen, ben ik bang. Laten we onze mooiigheden maar mooi onderons houden :lol: Groetz, Vanjan.
jan eend +

Berichtdoor Evert G.D » 03 aug 2006, 23:23

Ach ja zeg, dat zou toch te gek zijn zeg, zo'n gebutste en gedeukte bestelwagen of pickup in dat gezelschap. Da's toch niet geoorloofd, hoe zouden ze dúrven.... :mrgreen:

Helemaal mee eens, een 'werkauto' mag er ook zo uit zien. Mijn ultieme droom bij zo'n sjiek feestje: aankomen met een 'Betière' (veewagen) die er ook zo uitziet met het stro er nog in waar de koeien op gestaan hebben 8) Indien mogelijk met nog een koe erin ook, want dat hoort.

Liefst in bijbehorende kleding, een ouwe strontoverall en een 'béret' (alpinopet). :shock: En dan maar zwaaien naar die sjieke gasten.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Evert G.D

Berichtdoor Gilletti » 04 aug 2006, 00:09

Mannen, even voor jullie beleving:
Het betreft hier een aparte tentoonstelling los van het chique concours.
Dit door AV gesponsorde evenement is bedoeld voor "gewone" klassiekers.
Enige overeenkomst is dat het onder dezelfde vlag van "Het Loo" wordt gehouden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Gilletti
Moderator

Feessie

Berichtdoor jan eend + » 04 aug 2006, 00:15

Moio. Kijk, nou hebbe we het erreges over :lol: Maar om nou in zo'n mest-overall langs te komen.....Dan doe je ook maar weer mee aan wat zij verwachten..... :evil: Laatsut maar mooi sellef regele, onder mekaar. Groetz, Vanjan.
jan eend +

Berichtdoor jan eend + » 04 aug 2006, 00:19

Gilletti schreef:Mannen, even voor jullie beleving:

Dat bericht kwam binnen terwijl ik mijn antwoord aan't maken was. Misschien loop ik wat te hard van stapel. Betekend dat dat gewone otoos ook welkom zijn? Grtz, Vnjn.
jan eend +

Berichtdoor Evert G.D » 04 aug 2006, 23:51

Gilletti schreef:Mannen, even voor jullie beleving:

Da's nou precies waar ik zo'n hekel aan heb: die rijke lui 'entre nous' en 'het gepeupel' mag zich apart vermaken. :evil: Ik heb zoiets van: allemaal gezamenlijk óf die rijke lui zoeken het maar uit, ze bouwen hun feestje maar, pratend over Biarritz, Monaco, Cannes, dure jachten, etc. etc. Doen ze toch zo graag, zich afzonderen van 'het gewone volk', laat ze d'r gang maar gaan. :mrgreen: Ik kom liever op een forummeeting of een meeting van de Peugeotclubs of regionale oldtimerclub. Veel gezelliger en die paar rijke lui die daar bij zitten, hebben tenminste geen kouwe kak over 't algemeen. :D

Al vind ik het idee van AV om op Het Loo ook iets voor de gewone klassiekerbezitter te doen, in de kern niet echt slecht. Maar mij zien ze daar niet. :roll:
Evert G.D

Kak

Berichtdoor jan eend + » 05 aug 2006, 00:10

Moi. Nu maar ff luid en duidelijk: Blij dat ik nog meer gelijkgestemde geesten mag tegenkomen in het Hoge Noorden op de Forummeeting :lol: Groetz, Vanjan
jan eend +

Concours d'elegance

Berichtdoor Guy Peugeot » 28 aug 2006, 00:32

Het is jaarlijks de plek om fantastische (en ook onbetaalbare) auto's te zien en te horen. Wat kan jullie die kak dan schelen? Als autoliefhebber hoor je daar thuis. En Autovisie steekt zijn nek uit met een opvallend en leuk thema. Maar goed, blijf lekker thuis, ik weet zeker dat ik een leuk weekend heb in Apeldoorn.

Niet zulke lange tenen hebben en gewoon genieten!
Guy Peugeot

Berichtdoor Jeetje » 28 aug 2006, 01:27

Ik blijf niet thuis.... :lol:

Sterker nog: Jeetje is te bewonderen op dit Concours voor de elite...

Hij zal zich er waarschijnlijk niet echt thuisvoelen, maar ik ben best trots dat hij er mag staan.

Dat mag hij toch maar mooi op zijn palmares bijschrijven: gefigureerd op het Concours 't Loo!
Jeetje

Berichtdoor Jeetje » 28 aug 2006, 10:41

Het lijkt erop dat het een 'Nat 't Loo' wordt... :(
Jeetje

Berichtdoor Mockenrue » 28 aug 2006, 21:52

Ik ga zaterdag met m'n buurman z'n werkpaard:

Afbeelding

Hij heeft ook ingeschreven. Dus ik zie je nog, Jeetje.
Mockenrue

Berichtdoor Evert G.D » 30 aug 2006, 00:49

WOOOOOOOOOOOOOOWW!!! Die is Mooi!!! Precies de auto waarmee de peterolieboer vroeger bij mijn ouderlijk huis langskwam om regelmatig een groot peteroleumvat te vullen, waar de petroleumstellen en de kachel mee gestookt werden!! Dit maakt wel nostalgische gevoelens bij me los. Sterker nog, mss kom ik zondag ook wel even, als het redelijk weer is tenminste. Zaterdag lukt niet, dan is er een groot oldtimerevenement in Veenendaal, waar ik volop in de organisatie zit elk jaar. Moet ik dus acte de presence geven. Sterker nog, dat is geen moeten, maar willen. M'n regionale oldtimercluppie dat 10 jaar bestaat (waar ik ook al 10 jaar secretaris van ben en tevens een van de oprichters) is me dan toch liever dan 't Loo. Hoe mooi die auto's dan ook zijn... :D
Evert G.D

Ouderwets

Berichtdoor jan eend + » 30 aug 2006, 01:10

Evert G.D schreef:WOOOOOOOOOOOOOOWW!!! Die is Mooi!!! Precies de auto waarmee de peterolieboer vroeger bij mijn ouderlijk huis langskwam om regelmatig een groot peteroleumvat te vullen, waar de petroleumstellen en de kachel mee gestookt werden!! Dit maakt wel nostalgische gevoelens bij me los. :D

Moio. Dan ben je toch nog ouder dan ik, want bij ons kwam de kolenboer al langs.... :wink: Of was er ook toen al verschil in gebruikte energie :?: Groetz, Vanjan.
jan eend +

Berichtdoor Evert G.D » 30 aug 2006, 01:14

De kolenboer kwam bij ons ook langs... :D Maar er werden regelmatig petroleumstellen gebruikt naast een butagasstel. Kwam ook wel omdat mijn ouderlijk huis (toen) nogal buitenaf stond. Overigens ben ik afgelopen zondag 48 geworden. :mrgreen:
Evert G.D

Vervog

Berichtdoor jan eend + » 30 aug 2006, 01:14

Bovendie was het P i etreulie :!: , Tenminste bij ons in Drenthe. Grtz, Vnjn.
jan eend +

Berichtdoor Evert G.D » 30 aug 2006, 01:15

Bij ons in Veenendaal: Pitteròòlie... :mrgreen: Of, ook wel: pinòòlie.
Evert G.D

Berichtdoor jan eend + » 30 aug 2006, 01:18

Ben ik toch net ff ouwer. Alleen Vectoricx is dan van een eerder bouwjaar :?: Ik ben van de laatste dag van '50 :roll: Echwaar. Grtz, Vnjn.
jan eend +

Volgende

Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV