Hallo,
Vanmiddag wat stoms gedaan…
Een hele tijd geleden heb ik de parkeerlichten en de semafoortjes opnieuw bekabeld. Die kabels via het interieur naar het schutbord gelegd. Helaas kreeg ik de parkeerlichten toen via de originele schakelaar niet aan de praat. De semafoortjes hebben constant stroom nodig, ipv knipperend. Dus ook dat project is gestrand.
Dus vanmiddag bedacht ik me dat die parkeerlampjes prima aan het knipperlichtrelais konden. Stukje extra zichtbaarheid aan de buitenzijde.
Zo gezegd zo gedaan. De eerste aangesloten. Alleen van de linkerkant wist ik niet meer welke van de drie kabels wat was. Dus ik heb er eentje bij het relais gehouden. Die knipperde nog een keer en toen stopte alles. Het lampje van de oliedruk is nu ook uit en gaat niet meer aan als de auto op contact gaat. Knipperen werkt niet meer. De koplampen gaan wel nog gewoon aan en de startmotor draait ook rond.
Ik heb dus waarschijnlijk een zekering gesloopt.
Maar hoe werkt dat? Ik heb er drie onder het dashboard en twee onder de kofferklep. Hoe zie ik of die stuk zijn? Of hoe overbrug ik deze om even te testen of daar daadwerkelijk het probleem zit?
Dank voor de tips!