Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Berichtdoor Peukje 1 » 11 jul 2020, 15:03

Hallo,
ik wil graag de 3 vriesstoppen en het pijpje van de kachelslang vernieuwen in een cilinderkop van een 403.
Maar hoe krijg je die waterdicht ,alleen door aankloppen of moet er ook nog lijm of kit bij gebruikt worden ?
Heeft iemand de originelen montage voorschriften nog ?
En zijn er mensen met ervaring met bepaalde producten .
Ik kan niet zien of er wat gebruikt is ze zijn gewoon door de roest van de doppen zelf naar buiten gedrukt.
Peukje 1
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 26 okt 2007, 18:42

Re: Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Berichtdoor johnssons » 11 jul 2020, 21:48

... vriesdoppen ... gat natuurlijk schoonmaken, vriesdop aan de rand insmeren met vloeibare pakking en daarna in het gat plaatsen, bolling naar buiten, vervolgens met een hamer een tik geven op de bolling van de vriesdop ... dop zit vast ...
Pijpje ook monteren met vloeibare pakking..

Wel echte vloeibare pakking gebruiken https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... 06889.html of vergelijkbaar, dus geen siliconenspul



Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Berichtdoor Dirk85 » 13 jul 2020, 11:03

Is dat pijpje van de kachelslang een los onderdeel dan? Bij mijn 203 is dat ook nogal crispy. Ik heb daar nu met beleid twee slangklemmen omheen gezet. Maar je kunt dit er dus uithalen en weer opnieuw inslaan?
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Berichtdoor johnssons » 13 jul 2020, 12:41

Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vriesstoppen in de cilinderkop vernieuwen.

Berichtdoor Peukje 1 » 14 jul 2020, 05:36

Ja dat is het pijpje en daar heb ik het ook vandaan maar het verwijderen is het gemakkelijkste als de vriesstop er ook uit ligt.
Het dunne stukje van het pijpje loop een stukje door in de cilinderkop en dat is dan ook geroest en aangetast.
Nu heb ik het aan de buitenkant vlak naast de cilinderkop afgezaagd en het dunne stukje met een klein dopje naar binnen er uit getikt.
Het nieuwe pijpje heb ik dan met een wat pakking er aan voorzichtig er ingetikt.
Het pijpje is anders als op de foto het is een gewoon pijpje en geen gietijzer of zo.
Peukje 1
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 26 okt 2007, 18:42


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten