Stuurhuis 403 U5

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stuurhuis 403 U5

Berichtdoor sjaak » 18 jul 2023, 18:29

Oplossing gezocht...
Stuurhuis loopt vast en hakkelt tijdens sturen.
al schoongemaakt en afgesteld maar haalt niets uit.
Als je de stuurstangen losmaakt gaat het beter, dus gemonteerd onder druk werkt het niet?
Dank voor het meedenken.
Sjaak
sjaak
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 jul 2023, 18:22
Woonplaats: Wilnis

Re: Stuurhuis 403 U5

Berichtdoor Ivovanduijn » 18 jul 2023, 19:12

fusees ?
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Stuurhuis 403 U5

Berichtdoor RobinHoed » 18 jul 2023, 20:33

Hoi Sjaak,

In het faits divers topic hebben we een "even voorstellen" topic. Natuurlijk leuk om iets meer over jou en de 403 te horen.

Even een korte disclaimer: ik heb 2 linkerhanden en beperkte kennis maar de term hakkelig die je gebruikte deed mij aan iets denken.

Een soortgelijk probleem gehad na vervangen silentblocks en uitlijnen van de auto waarbij 1 kant gesteld is.

Sturen ging toen vrij hakelig en de auto stuurde vrij zwaar. Met de wielen van de grond hoorde je vrij goed de tandheugel tikken en weerstand bij elke klik.

Omdat het stuur naar links stond …. Was de theorie om beide zijden precies 1 slag terug de andere kant op te laten maken door ze bij de fusee kogels los te halen. Toen stond het stuur echter in de zelfde hoek naar rechts.

Toen een halve slag weer terug door toch de spoorstang ook los te halen. (vergeef me als ik verkeerde benamingen gebruik)

Niet geheel recht, maar wel bijna. Als gunstig bij effect dat de tandjes niet meer aanliepen en dus stuurde de auto weer lekker licht.

Geen idee of je er iets aan hebt, maar zal in die hoek zitten. Abe of Aart weten vast meer tips te geven als ze dit lezen
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 734
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Stuurhuis 403 U5

Berichtdoor johnssons » 20 jul 2023, 16:53

... als het sturen een zwaar punt heeft, is er meestal de worm versleten of beschadigd (krom) ... te veel speling geeft ook zwaar lopen ...
Heb je hele stuurhuis uit elkaar gehad, nieuwe bussen enz. en met veel vet in elkaar gezet ?

Je kunt de fuseekogels en de stuurkogels smeren, maar ik verwacht niet dat het dan verbetert ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten