door 403B-1963 » 28 apr 2006, 23:31
Hallo Jan Bert,
Je ziet het Leffe 404 is me voor geweest met de beschrijving van het omkeren van het wormwiel.
Goed werk Leffe 404, ik kon het zo snel niet gevonden krijgen.
In Olieslager staat wel beschreven hoe je het differentieel uit elkaar haalt en hoe je het weer monteert, maar niets over het omkeren van het wormwiel.
Wat betreft de lagers: De (cilinder) lagers van het wormwiel zijn SKF 30208 of een vergelijkbaar type van andere merken (40x80x20mm, rechts en links identiek), tenminste als je een sedan hebt, bij de overige types kan er afhankelijkvan het bouwjaar (chassisnummer) een ander type gemonteerd zijn.
Het is een 5 cijferig lagernummer dat betekent dat het geen standaard lager is.
Je zult dus hier en daar moeten informeren en vragen of ze het kunnen bestellen.
Of ze bij het APH magazijn op voorraad liggen weet ik niet maar je kunt ze even bellen. Het onderdeelnummer is: 312506
De (kogel) lagers voor de worm zelf zijn wel standaard lagers. Het voorste lager is type 6306 (30x72x19mm) en het achterste is type 6305 (25x62x17mm).
Lager types met een viercijferig nummer zijn standaard lagers, dat betekent niet dat ze overal op voorraad zijn maar er moet makkelijk aan te komen zijn.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.