Hallo 304 coupe
Ik kan je uit de droom helpen aan de hand van het chassisnummer en het jaartal.
Het is en 403 met een 1468 cc motor.
Meer niet.
Auto heeft een C2 versnellingsbak ( 4e is een overdrive) Dit is de bak die ook in de 203 zat.
Alle toevoegingen aan het type nummer zijn van latere tijd.
De Sept of wel 403/7 (1290 cc) is pas van af 1960 leverbaar en die hebben chassisnummers die met een 3 beginnen (3.200.001 was de eerste)
Vanaf eind 1960 kwam de B in de type aanduiding voor.
Betekent uitgevoerd met de C3 versnellingsbak (4e is een prise directe). Dit is de versnellingsbak die toen ook in de 404 gemonteerd werd.
Er waren toen dus de 403B7 (Sept 1290 cc) en de 403B8(1468cc)
Het bovenstaande geldt voor een normale 403 dus geen Cabrio Familiale of Utilitaire (pick-up's)
Deze typen hebben naast de B en de 7 of de 8 in de aanduiding weer extra andere letters in de aanduiding. (Bvb L , B5, U5 en U8)
Motornummer en chassisnummer bij jou zijn gelijk dat betekent dat de originele motor (al dan niet gereviseerd) er nog inzit.
De grille die jij beschrijft hoort er niet in thuis want die is pas bij de Sept geintroduceerd. Waarschijnlijk was de originele grille weg of defect ze zijn nog wel gebruikt te koop.
Over interieur etc kan ik weinig zeggen omdat ik daar geen goede kijk op heb. Wel is er van af 1960 wat veranderd in het interieur. Andere claxon ring, ander dashboard kastje en een paar andere details.
De brede sierstrips (RVS !!) horen bij dit type. Bij de Sept zijn ze smaller en van Aluminium en bij de B8 zijn ze smal maar van RVS.
Van af zo'n beetje eind 1963 zijn de B7 en de B8 qua luxe uitvoeringen wat naar elkaar toe gegroeid zodat je op een gegeven moment aan de buitenkant niet goed meer kon zien welk type het was.
Wat bleef was de 1290 cc motor voor de B7 en haar varianten en de 1468 cc motor voor de B8 en haar varianten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Anders hoor ik het nog wel en zal ik me er verder in moeten verdiepen.
Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.