Dankjewel yaay7
Joos: wiellager heeft 1 moer.
Wiellagerhuis zou kunnen, maar daar zit dan de schijf toch ook mee vast?
De 4 inbussen zitten van buiten naar binnen. Hoe dan ook wil ik de schijven verwijderen om ze te ontroesten.
Wel een lastige constructie trouwens. Bij mn BMW zit de schijf nog maar met 1 inbusje vast als je het wiel en de wielbouten weg hebt. Daar is dat zo gepiept, bij de 504 moet de hele wielnaaf volgens mij los.
Ik heb 1 achterrem uit elkaar, de handremhaak krijg ik niet los van de zuiger.
Hoeft waarschijnlijk ook niet, heeft ondergedompeld in de spititus gelegen, dus eventueel klaar voor siliconen DOT5.
Of ik dat er in doe weet ik nog niet, het is slecht verkrijgbaar en niet mengbaar.
Het lijkt wel of de fabrikanten snel met 5.1 zijn gekomen omdat met 5.0 de vervangingsaankopen in gevaar komen.
Ik kan het handremmechanisme nu zien, maar toch heb ik moeite om het te begrijpen
Als je de zuigers helemaal tegen elkaar hebt, kan er geen remvloeistof tussen.
Toen ik de nippel los draaide, kwam er dan ook helemaal niets uit.
Daar is in het verleden volgens mij iets niet helemaal goed gegaan.
Ik zag dat de zuiger helemaal niet tegen het blok zat, en het blok zat muurvast in de klauw, zelfs toen de klauw los van de auto was. Ik moest de klauw in de bankschref zetten om het blok eruit kunnen te tikken.
Ik moet de zuigers nu dus niet maximaal naar binnen duwen, zodat de dot er gemakkelijk tussen kan.
Vraagbaak geeft verklaring:
Zonder blokken eerst ontluchten, dan zuiger 1/8 draaien, dan terugduwen, blokken er in, weer ontluchten
(Eigenlijk ontvloeistoffen dus) en de zuiger weer terug draaien.
Vraagbaak spreekt echter van gleuf vertikaal, terwijl anderen horizontaal beweren.
Ik hou het maar op dat de gleuf haaks op de oogjes van het blok moeten, zodat dat speciale gereedschap de gleuf in kan.
..Wat zeg ik nou dan
Wat ik nog meer moeilijk begrijp, is dat de zuigers met het handremmechanisme aan elkaar zitten.
De zuigers zijn dan nauwelijks uit elkaar te drukken, of is de hydrauliek zo sterk dat het het stelmechanisme over de tandjes duwt, en dat zonder beschadigingen? Knappe uitvinding, daar zou ik nooit opgekomen zijn
Foto's volgen, zijn heel lastig te uploaden via de tablet, laptop is stuk..