A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 17 jun 2013, 21:14

Idd projectbegeleider, dat is de juiste term.... :mrgreen:
Ik heb nu 1 remcilinder helemaal schoon, en twijfel om de buitenkant van een laklaagje te voorzien..
Moet dat dan met hittebestendige lak?

De randen van de cilinder aan de buitenkanten hadden wat zwarte koek, het leek wel of dat het lakrestjes waren.
Toevallig heeft een priem die ik heb een braampje naast de punt, en daarmee kon ik mooi de groeven voorzichtig schoonkrabben. Alleen buitenkant hoor, binnenin alleen gepoetst met spiritus..
Je ziet nog wel wat zwarte strepen (rubber keerring resten?) Maar het voelt spiegelglad.
Morgen monteren en nr.2 uit elkaar halen, daar heb ik mee gewacht zodat ik een voorbeeld heb.

Vandaag even bij een apotheek langs gewipt voor een spuit.
De leidingen lopen niet helemaal leeg dus dan kan ik daar mee zuigen.
Woensdag heb ik vrij en het wordt warm, maar onder de auto is het vrij koel, dus dan gaan de eerste leidingen er aan geloven.
Dan komen er waarschijnlijk ook weer eens plaatjes bij de praatjes :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 20 jun 2013, 23:55

De eerste remklauw ligt klaar, links voor..
Volgens de vraagbaak moet je 2 voelermaatjes hebben om die glijplaatjes in te duwen.
Die heb ik helaas niet, maar met lijmklemmen gaat het ook
Afbeelding

Volgens Olyslager moet de veer (links op de foto) aan de bovenkant, bij mij zaten ze onder.
Afbeelding
We weten inmiddels dat hij de Ate rem beschrijft, terwijl ik Girling heb.
Of zou het fout zitten zo? Ik kan het een voudig veranderen, even de linker en rechter veer omruilen

Nr.2 ligt hier open, rechts voor. Als ik die drab zo bekijk denk ik niet dat die troep er ooit door de nippel uit had gekund.
Afbeelding

En rechtsachter, de leiding krijg je met de remleidingseutel niet gedraaid, dus na loswrikken een normale sleutel er op.
Afbeelding
Toen hij bijna los was, brak de leiding.
Handremkabel ging lastig los, buitenkabel eerst, en binnenkabel ging pas van de haak toen de klauw los was.
Dat is volgens mij niet de normale manier, maar ik kreeg het anders niet los. Doe ik iets verkeerd?

Ik dacht dat de remschjf achter met 4 inbusbouten vast zit, die van binnen naar buiten zitten.
Bij mij zitten ze echter achter de wielplaat van buiten naar binnen.
Hoort dat zo of is dat een bewijs van beunhazerij in het verleden?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 21 jun 2013, 00:03

Z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:57, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor yaay7 » 22 jun 2013, 08:01

Ik heb zojuist dit topic voor bewondering door zitten lezen. Wat een werk :o Het opknappen ziet er allemaal erg goed uit! :D
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 22 jun 2013, 13:49

Dankjewel yaay7 :D
Joos: wiellager heeft 1 moer.
Wiellagerhuis zou kunnen, maar daar zit dan de schijf toch ook mee vast?
De 4 inbussen zitten van buiten naar binnen. Hoe dan ook wil ik de schijven verwijderen om ze te ontroesten.
Wel een lastige constructie trouwens. Bij mn BMW zit de schijf nog maar met 1 inbusje vast als je het wiel en de wielbouten weg hebt. Daar is dat zo gepiept, bij de 504 moet de hele wielnaaf volgens mij los.

Ik heb 1 achterrem uit elkaar, de handremhaak krijg ik niet los van de zuiger.
Hoeft waarschijnlijk ook niet, heeft ondergedompeld in de spititus gelegen, dus eventueel klaar voor siliconen DOT5.
Of ik dat er in doe weet ik nog niet, het is slecht verkrijgbaar en niet mengbaar.
Het lijkt wel of de fabrikanten snel met 5.1 zijn gekomen omdat met 5.0 de vervangingsaankopen in gevaar komen.

Ik kan het handremmechanisme nu zien, maar toch heb ik moeite om het te begrijpen :oops:
Als je de zuigers helemaal tegen elkaar hebt, kan er geen remvloeistof tussen.
Toen ik de nippel los draaide, kwam er dan ook helemaal niets uit.
Daar is in het verleden volgens mij iets niet helemaal goed gegaan.
Ik zag dat de zuiger helemaal niet tegen het blok zat, en het blok zat muurvast in de klauw, zelfs toen de klauw los van de auto was. Ik moest de klauw in de bankschref zetten om het blok eruit kunnen te tikken.

Ik moet de zuigers nu dus niet maximaal naar binnen duwen, zodat de dot er gemakkelijk tussen kan.
Vraagbaak geeft verklaring:
Zonder blokken eerst ontluchten, dan zuiger 1/8 draaien, dan terugduwen, blokken er in, weer ontluchten
(Eigenlijk ontvloeistoffen dus) en de zuiger weer terug draaien.

Vraagbaak spreekt echter van gleuf vertikaal, terwijl anderen horizontaal beweren.
Ik hou het maar op dat de gleuf haaks op de oogjes van het blok moeten, zodat dat speciale gereedschap de gleuf in kan.
..Wat zeg ik nou dan :mrgreen:

Wat ik nog meer moeilijk begrijp, is dat de zuigers met het handremmechanisme aan elkaar zitten.
De zuigers zijn dan nauwelijks uit elkaar te drukken, of is de hydrauliek zo sterk dat het het stelmechanisme over de tandjes duwt, en dat zonder beschadigingen? Knappe uitvinding, daar zou ik nooit opgekomen zijn :shock:

Foto's volgen, zijn heel lastig te uploaden via de tablet, laptop is stuk..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 22 jun 2013, 23:53

De plaatjes van de remzuigers met het handremmechanisme:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor tout est beau avec une... » 23 jun 2013, 15:02

Remco504coupe schreef:Vraagbaak spreekt echter van gleuf vertikaal, terwijl anderen horizontaal beweren.
Ik hou het maar op dat de gleuf haaks op de oogjes van het blok moeten, zodat dat speciale gereedschap de gleuf in kan.
..Wat zeg ik nou dan :mrgreen:

Wat ik nog meer moeilijk begrijp, is dat de zuigers met het handremmechanisme aan elkaar zitten.
De zuigers zijn dan nauwelijks uit elkaar te drukken, of is de hydrauliek zo sterk dat het het stelmechanisme over de tandjes duwt, en dat zonder beschadigingen? Knappe uitvinding, daar zou ik nooit opgekomen zijn :shock:

Foto's volgen, zijn heel lastig te uploaden via de tablet, laptop is stuk..


Je hebt 4 spiebanen bij de vertanding dus vertikaal of horizontaal maakt niet uit, het hoort horizontaal.

Als de remzuigers bewegen trekken ze aan de veer die je in de zuiger ziet zitten, hij gaat dus niet steeds over de tandjes heen.
Als je met een losse zuiger aan het handremheveltje trekt kun je de beweging zien.

M.Vr.Gr.Marco
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 23 jun 2013, 18:08

Bedankt voor je uitleg Marco.
Toch is het me nog niet helemaal duidelijk.
Als de handrem zichzelf een tandje bij moet stellen door remblokslijtage, dan gaat ie toch wel over een tandje heen?

En bij het ontluchten, eerst zonder, dan met blokken, moet ik dus pas op het allerlaatst de zuiger die kwartslag terugdraaien?

Op laatste foto is te zien dat de zuigers hol zijn, in de achterste cilinders komt volgens mij meer dan 3 keer zoveel dot als in de voorste. Voor mij wel verhelderend om het eens met eigen ogen te aanschouwen, dat geeft toch wat duidelijkheid.
Daarom heb ik die foto's ook geplaatst, ik kon er geen duidelijke plaatjes over vinden. Iemand anders nu wel :wink:

Qua spiebanen maakt horizontaal of verticaal idd niet uit, wel voor dat speciale gereedschap.
Ik ga zelf iets fabriceren van een plaatje wat in de gleuf past op een balkje of zo.
Maar er moet ook iets van een bout bij om de zuigers terug te duwen.
Heeft iemand een foto hoe het origineel eruit ziet?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor tout est beau avec une... » 23 jun 2013, 20:36

Ja dan ga ik toch weer twijfelen, dus even weer op zolder geweest.
De veer in de zuiger heeft niet echt wat met de automatische steller of het bewegen van de zuiger te maken.
Het stelmechanisme met de fijne vertanding is een klein blokje dat vrij kan bewegen in een komvormige (conische) passing.
Wordt de remzuiger naar buiten gedrukt door de remdruk, dan komt dit blokje vrij uit de conische passing en staat er weinig druk op de vertanding.
Het stelmechanisme zal zich nu opstellen, hierbij schiet hij inderdaad over de vertanding heen maar daar staat dus weinig spanning op.
Op het moment dat de handrem bediend wordt wordt het blokje in zijn conische passing gedrukt en knijpen de tanden in elkaar en kunnen de tanden in die richting niet over elkaar schuiven.

Ik heb er even een onduidelijke tekening van gemaakt. :D (anders zou je misschien nog enig idee hebben waar ik het over heb :wink: )
Maar toch hoop ik dat je hem zo een beetje snapt

Afbeelding

Als je de normale rem gebruikt beweegt het blokje in zijn vrije ruimte, wordt de slag groter dan stelt hij zich automatisch een tandje verder op.
Inderdaad een heel vernuftig systeem.

Het gereedschap staat op de volgende afbeelding. (onderdeel E en G)
Maar op zich kan het ook zonder, de zuigers kun je vrij makkelijk terugduwen.

M.Vr.Gr.Marco.
Afbeelding
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 23 jun 2013, 21:44

Bedankt Marco!
Dankzij jouw "onduidelijke" tekening gaat er iets dagen :mrgreen:
Dat blokje en die conische passing waren me nog niet opgevallen.
Morgen ga ik het wederom bekijken en als ik het fatsoenlijk op de foto krijg tracteer ik op het volgende plaatje :wink:

Dat gereedschap is dan misschien wel misbaar, maar ik zou toch graag zoiets maken.
Vooral G, voor het draaien van de zuiger.
Ik kan nu eenvoudig de maat bepalen van de gleuf.
Kun je E, voor het samendrukken, ook voor de voorrem gebruiken of is daar weer een andere voor?
Want die lijkt me wat moeilijker na te maken, dus of dat de moeite waard is?
Nu alles weer los en soepel beweegt moet het terugduwen idd wel met de hand lukken nu.
Dat ging eerst echt niet, er zat allemaal zwarte koek aan de buitenkant van de afdichtringen op de cilinders.
Volgens mij kwam dat van diezelfde ringen af.
Heb ik voorzichtig weggekrabt, zodat de zuigers weer de ruimte hebben die Peugeot ervoor bedoeld heeft.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 23 jun 2013, 22:02

hoi Remco,
Ten eerste dank aan Marco ( tout est beau avec une..) voor zijn research en uitleg, duidelijk :wink:
Het speciaalgereedschap heb je niet nodig, voor het verdraaien ( inhorizontale ! stand v.d. gleuf
kun je een grote platte schroevedraaier o.i.d. of een platte vijl gebruiken. Zuigers kun je i.d.d. zó terugduwen,
dat gaat wel langzaam want je moet de remvloeistof naar voren terugduwen, als je dan alsnog eens wilt ontluchten
draai je de ontluchtingsnippel los, dan gaat het héél gemakkelijk.

1) VEER : die span-veer die in de klauw zit, moet BOVEN , ook vóór als er voor Griling klauwen zitten i.p.v. Até.
2) De handremafstelling is nodig omdat de tandjes in de zuiger zijn bedoeld om de remblokslijtage op te vangen,
dan hoef je niet elke maand de handrem af te stellen, maar bovenal het pedaal elke keer dieper in te trappen naarmate
de remblokken slijten. De zuigers gaan dus niet verder terug dan nodig als de ( hand-) rem wordt los gelaten. Zou dat wél
gebeuren, dan stroomt er veel remvloeistof retour naar het pedaal en moet je daardoor telkens meer remvloeistof naar
de remmen pompen met de HRC ( dus met je pedaal ) waardoor het pedaal telkens dieper ingetrapt moet worden.
Bij oudere auto's met trommelremmen en stelnokken in de ankerplaat moet dit dus daarom regelmatig bijgesteld worden.
3) de imbusbouten waarmee de naaf aan de draagarm zit, zijn andere dan die van de remschijf. Beide gaan van binnenuit
naar buiten toe, de remschijf zit weer achter de plaat van de naaf ( met wielbouten ) , daaraan zit de remschijf aan de
binnenzijde en van binnenuit vastgebout. Als je oranje poeder en zooi op de schroefdraad vindt, dat is borgmiddel zoals Loc-Tite,
uitborstelen met roterende staalborstel en nieuw borgmiddel aanbrengen bij montage.
Echter, zoals telefonisch besproken, waren alle remschijven nog als nieuw, dus dan zou ik het niet loshalen als ik jou was,
die vliegroest kun je er beter op een gemakkelijke manier verwijderen.
4) het klopt dat je de handremkabel niet van de haak af krijgt zonder eerst de klauw los te maken en te kantelen.
Daarvoor is de handremkabel te 'kort' en te stug, en ook nog eens beperkt in bewegingsvrijheid door de draagarm.
met amicale groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 23 jun 2013, 22:18

Dankjewel Harrie!

Dan zitten de veren bij mij dus verkeerd.
Dit antwoord roept gelijk weer een vraag op:
Zitten mijn veren al op de juiste klauw nu of niet?
Als dat niet het geval is, en ik spiegel ze naar boven, zit voor-en achterkant van veer verkeerd om.
Foto is welkom :wink:

Want er is wel meer wat niet klopt, er is toch beunhazerij te bespeuren.
die inbusbouten van de achternaaf zitten echt van buiten naar binnen.
Als dat niet veel uitmaakt, laat ik de achterschijven voorlopig maar zitten.
Ik heb nog zo'n B&D Mouse, die al jaren werkloos is. Ik zal die eens loslaten op de schijven :idea:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 23 jun 2013, 22:55

foto had je al per email ontvangen.
bouten van buiten naar binnen zal ik nog eens een keer in duiken.
de schroefdraad zit in de naafplaat, dus kan niet anders denk ik....
vreemd. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 25 jun 2013, 01:31

Op die foto van Harrie is goed te zien hoe die klemveer hoort, met het horizontale gedeelte aan de binnenkant reactieplaat dus.
Achter zat er rechts trouwens niks op, viel me pas op toen ik het op de linker zag zitten.
Deze veren zijn voor een achter hetzelfde trouwens.

Ook bij deze klauw zat het binnenste blok vast in de klauw, pas in de bankschroef ging ie los.

Ook het handremmechanisme nog eens bekeken, maar het blokje niet gezien.
Wel dat de 4 tandrijen te bewegen zijn, maar alleen als 1 geheel.

@Marco: kun je dat blokje alleen maar zien als je de handremhefboom van de zuiger hebt verwijderd?
Want die laat ik maar zitten. Ik heb het geprobeerd los te halen, maar toen dat na redelijk veel kracht zetten nog steeds niet lukte heb ik de borgveer maar teruggeplaatst onder dat witte dopje.
Ik was bang dat het hele mechanisme door mijn schuurtje zou springen.

Fotootjes volgen, is me nu teveel werk met die verdomde tablet :?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 28 jun 2013, 23:05

Tijd voor wat plaatjes.
De achter binnenste remzuiger met het handremmechanisme en de steltandjes.
Eigenlijk niks te zien, het lijkt of je tegen de bodem aankijkt, maar met een schroevendraaier voelde ik dat er wat beweging achterin zit. Hier zal de Dot tegen aanduwen:
Afbeelding

HRC en bekrachtiger los, de laatse met veel moeite. Zo is goed te zien hoe de moertjes zitten:
Afbeelding
2 in de motorruimte op een onmogelijke plaats. De rest in de cabine bij de pedalen, samen met de moertjes die die plaat vasthouden.
Ik had ze allemaal voor de zekerheid los gemaakt, toen ze eenmaal op de mat lagen zag ik dat diegenen die ik hebben moest iets dikker waren dan de rest. Omdat met kleppenstellen of het blok moet zakken, of de bekrachtiger los moet, denk ik dat ik de moertjes voor vlindermoertjes vervang, dan kun je er beter bij :idea: :wink:

Pedaalplaat ziet er verrassend goed uit, ik had zoiets verwacht als in Harrie's 604 topic te zien is, maar dit valt mee.
LInksboven de 2 hele lastige moertjes.
Afbeelding
Koppelngsgevercilinder haal ik maar direct ook los. Nu hoeven alleen nog de remdrukverdeler en de leidingen los..
Ik demonteer zoveel mogelijk op vrije dagen, zodat ik op werkdagen met een oud vest in het schuurtje uit de voeten kan.

Laatste plaatje vind ik het mooist, het verschil tussen voor en na mijn werk, dankbare foto :lol:
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 08 jul 2013, 22:41

Zo, ik heb nu 4 remklauwen en de hrc klaar, de laatste hoogglans zwart gespoten, nu een mooi doosje onderdelen op de plank.
Splitsstukje onder de hrc wilde niet los...dan maar de leidingen doorgezaagd, ik heb toch nieuwe 8)
1 wartel, die op de kopse kant wilde zelfs in de bankschroef niet meegeven, remleidingsleutel draaide de kop zelfs rond :shock:
Gelukkig leen ik nooit gereedschap, dus had ik ooit eens griptangen gekocht, en daarmee lukte het gelukkig, na een luide tjingg
Morgen de regelaar en koppelinggever zien te lossen...
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 08 jul 2013, 23:12

je leert al doende, Remco :wink:
complimenten !
heerlijk gevoel als je dit zelf voor elkaar krijgt, zo wordt het je eigen auto, dat voelt echt anders :wink:
als je weer een vraag hebt, bel je maar weer :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 08 jul 2013, 23:35

De laatste keer dat ik belde stond Harrie op het dak van zn J7 :mrgreen:
Dat is nog eens een personal trainer :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 10 jul 2013, 22:27

De koppelingsnippel is los..de nemer flink met wd40 ingespoten, net als de wartels en de klem waar de rem-en koppelingsleiding aan het schutbord zitten, dat moertje mag liever niet breken of dol draaien :shock:

De remdrukregelaar na veel zwoegen los gekregen :D
De hefboom was los van het drukpuntje, komr dat omdat auto op de bok staat?
Drukpuntje ging wat stroef, maar het ding is eenvoudig uit elkaar te halen.
De bevestigingsbouten zaten muurvast en de schroefdraad was poepiebruin, maar met beleid toch los gekregen en nu liggen ze in een ontroestbadje, en dat doet wonderen.
Jammer dat ik maar zo'n klein beetje heb, ooit eens in het Mecc gekocht, anders had ik de schijven er ook ingelegd.
Remdrukregelaar zelf ligt nu in het spritusbad, voor de 2e keer alweer, onder het stofkapje was ht erg vies en aangeroest.
Hij is gelukkig nog wel te redden.
Dan resten (buiten de koppelingscilinders) alleen nog de leidingen en slangen :wink:
En die kan ik eventueel doorzagen/knippen :wink:
Liever draai ik de stukken netjes los, dan kan ik ze het mooiste nabuigen..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor andreti » 10 jul 2013, 22:37

Zo Remco,

heb even je topic doorgekeken, en is peugeot nou een hobby of een dwangneurotisch iets :D :D

Ik kan van deze topics een hoop opdoen, en merk dat de hulp er altijd is.

Vooral doorgaan he
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 10 jul 2013, 22:47

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:57, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor andreti » 10 jul 2013, 23:00

helemaal mee eens Joos,

Vroeger (ojee, hij begint weer) had ik de 604 ti en m'n beste vriend een 504 ti coupé,
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 10 jul 2013, 23:35

joospeugeot schreef:
andreti schreef:heb even je topic doorgekeken, en is peugeot nou een hobby of een dwangneurotisch iets :D :D

een ZEER BESMETTELIJK VIRUS :mrgreen: en dat raak je ook noooooit meer kwijt.


Zeer besmettelijk inderdaad.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 10 jul 2013, 23:45

Een zeer besmettelijke dwangneurotisch hobbyvirus waar je niet meer vanaf komt.
Dus idd gewoon doorgaan :mrgreen:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 11 jul 2013, 01:45

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron