Pagina 1 van 1

Doorgezakte veerpoot 504 GL 1978

BerichtGeplaatst: 07 jul 2005, 09:54
door 504 TI 1978 X Triton 1977
na weer wat problemen met de 504 (eraf gelopen v-riemen stuurbekrachtiging en dynamo/waterpomp), zakte de wagen linksvoor plots door de veerpoot heen: spiraalveer boven op mijn band. :cry:

Ik heb begrepen dat het verwijderen van de veerpoot goed te doen is als het gereedschap voor het verwijderen van de fuseekogel voorhanden is, iemand ervaring? Tips?

BerichtGeplaatst: 07 jul 2005, 22:37
door JT
Ik heb nog nooit een dergelijke klus gedaan. Wel, henb ik begrepen dat vering achter een eitje is, maar voor toch wel speciaal is, veer indruk-gereedschap zal ik maar simplisties zeggen...

Iemand?

BerichtGeplaatst: 10 jul 2005, 04:16
door Bert
het verwijderen van de veerpoot is geen probleem, de fuseekogel ook niet ( de draagarm naar 1 kant drukken een klap met de hamer en meestal komt de kogel wel los, ik heb daar zeeeeeer zelden speciaal gereedschap voor gebruikt) , maar wat wel moeilijker is, is de veer , die kun je er niet op of af krijgen zonder veerspanners ( zijn te koop bij de automaterialen winkels).

BerichtGeplaatst: 25 jul 2005, 12:35
door 504 TI 1978 X Triton 1977
de nieuwe oude veerpoot zit erop. Ik heb de wagen op laten slepen naar een vriendelijk adres in nijmegen en de verrotte veerpoot bij Jonkhart ingeruild voor een gangbaar exemplaar. Nu goed in de verf zetten en houden zonder de afwatering te blokkeren en dan kan het weer een tijdje mee.
Toch blij dat ik verder ben gaan kijken dan mijn neus lang is; ik heb nu een ervaren garagist gevonden met voldoende peugeot-onderdelen in de schappen.