504 break V6inj

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 504 break V6inj

Berichtdoor Walle69 » 25 okt 2021, 20:29

Het is nog laaang niet afgelopen. Dit is een project dat nog wel meerdere jaren gaat duren. Ik heb de prioriteit bij m’n 604 en 504 coupé die ook tijd nodig hebben om ze rollende te houden en groot onderhoud te verrichten.

De Break staat te staan en daar doe ik heel af en toe maar iets aan. Bij het demonteren van de neus kwam heel veel roest tevoorschijn plus dat ik er twee nieuwe dorpels in moet lassen. Wel heb ik zachtjes aan de meeste onderdelen bij elkaar gesprokkeld.

Het laatste wat ik dit jaar gedaan heb is een complete bredere en lagere voortrein van een 504 coupé V6 klaargemaakt (gestraald, gepoedercoat, nieuwe rubbers en brushings nieuwe pakkingen en schokdemper olie). Ook de dwarsbalken en dikke stabistang van een 505 V6 zijn zo behandeld en liggen klaar voor montage.

Volgende stap is lassen in de neus en de uitsparing voor de rembekrachtiger in het linker binnenspatbord zetten plus het verlengingsmechanisme van een 604 tussen pedaal stang en bekrachtiger monteren. Dan heeft de V6 plaats op de originele motorbalk en steunen van de 505 V6 die dan 4 cm verder naar voren ligt vergeleken met de 604 waardoor er ook plaats is tussen schutbord en motor voor de voorste uitlaatpijpen van de 505V6 aangezien die spruitstukken heeft die naar achter gericht zijn ipv naar beneden zoals bij de 604/504 met even fire PRV.

Het is nog veel dromen en rustig aan verder komen, zeer rustig aan….
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Vorige

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten