Kleine olielekkage bij het oliefilter

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kleine olielekkage bij het oliefilter

Berichtdoor Peu204 » 25 jan 2006, 00:15

Regelmatig kijk onder de motorkap van de 504 om te kijken of alles er nog is en of er wat rare dingen zijn. Ik heb gemerkt dat als er rare dingen zijn.......... de 504 gewoon doorgaat. Zo heb ik ook als eens een vaste sproeier van de caburateur van het motorblok gevist.

Zo kwam ik er ook achter dat de benzinepomp een beetje lekte en dat er een boutje van het spruitstuk was losgegaan. Kortom je kijkt niet voor niets.

Wat ik al eerder had gezien was dat de ..........(oliedruk/temperatuur opnemer) onder bij het oliefilter langs het stroomdraadje lekte en de boel daar flink vet werd. Na aandraaien van het ding werd het niet beter en bleef het een vette boel en werd erger (plasje olie op het blok).

Uiteindelijk het ding vervangen.........weg vette boel. Schijnt gewoon een euveltje van het ........ ding te zijn.

Overigens bleek de 504 in puike conditie te verkeren zoals mijn garagist kon opmaken toen deze voor de kleine beurt op de brug stond. Ongevraagd loopt hij de wagen geheel na en uit de knorrende geluiden valt dan op te maken dat het echt goed is.

Sinds de aanschaf in mei 2005 (met 74.000 km) heeft de teller nu de stand van 87.500 km bereikt.

Gr,

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Daniël » 25 jan 2006, 14:46

Ik heb een vergelijkbaar probleem: het motorblok aan de onderkant is vrij vettig en soms zie je ook een olieplasje. Volgens mij zit het lek bij de aansluiting van de peilstokhouder (heet dat zo?) op het blok. Die aansluiting zit echter op een rotplek, zodat je het niet goed kan los- of vastdraaien om te zien of daar het lek zit...
Volgens mij heb ik ook ergens een klein benzinelek trouwens, aangezien de soms nogal aanwezige benzinelucht in en om de auto.

Ondanks deze mankementjes, dezelfde ervaringen als jij: de auto blijft ongestoord doorkachelen. Sinds aanschaf in oktober al zo'n 7000 km gereden.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten