Vraagje over motortype en nummers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vraagje over motortype en nummers

Berichtdoor Elentinos » 14 maart 2006, 19:33

Mijn 504 is volgens het kenteken van 1969. Het chassisnummer begint met 504B02. Er hoort een 1800 injectie in te zitten van het type XM KF6 (volgens de vraagbaak). Het motornummer zou op de motorsteun staan aan de linkerkant en zou (weer volgens de vraagbaak) moeten beginnen met een R.

Bij mij staat er een nummer op de motorsteun, maar dat zijn de 7 cijfers van het Chassisnummer (met een X ervoor en erachter). Verder staat op het blok (ook aan de linkerkant) nog een nummer beginnend met een T. Ik begrijp er dus niets meer van. Zie ik nog een nummer over het hoofd en waarom staat het chassisnummer in de motor geslagen? Weet iemand hoe het zit met deze nummers?
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Elentinos » 20 maart 2006, 01:23

Poeh, informatief forum dit :?
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 09:26

Tjah...

Over 504'tjes weet ik hé-le-maal niets. Ik kan je dan ook niet helpen...

Kom op medeforummers: er zal toch wel íemand zijn die een antwoord op deze vraag weet????
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor L'Animal » 20 maart 2006, 12:41

Weinig 504 rijders blijkbaar. Of wel rijders maar geen onder-de-motorkap kijkers! :-)
Ik zal vanavond eens kijken hoe dat bij mijn voiture zit.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Dick » 20 maart 2006, 13:40

L'Animal schreef:Weinig 504 rijders blijkbaar. Of wel rijders maar geen onder-de-motorkap kijkers! :-)
Ik zal vanavond eens kijken hoe dat bij mijn voiture zit.


Ja dat klopt. Maar als het onder de motorkap allemaal in orde is moet je hem mooi dicht laten....
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Marcel » 20 maart 2006, 14:36

Dick schreef:Ja dat klopt. Maar als het onder de motorkap allemaal in orde is moet je hem mooi dicht laten....


De Engelsen zeggen wel eens: if it ain't broke don't fix it
Dit zal elke 504 rijder wel herkennen ;-)
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 15:06

Eeeeh.... :-|

Ben ik dan de enige die ook wekelijks het motorcompartiment schoonmaakt? :?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Nikilauda504 » 20 maart 2006, 15:11

Et voila:
Afbeelding

Ik hoop dat het een beetje leesbaar is, anders stuur maar een mailtje naar mijn privé adres.

Frank

If I can't fix it, it ain't broken
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor Marcel » 20 maart 2006, 16:38

Frank van Gestel schreef:If I can't fix it, it ain't broken


if it ain't broke fix it 'll it is :lol:
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Jeetje » 20 maart 2006, 17:07

I'm broke before it's fixed... :lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Elentinos » 20 maart 2006, 19:53

Thanx Frank, prima te lezen, dat zocht ik! :D

Mijn 504 uit '69 is nog steeds voorzien van het originele blok. Still going strong!! :D
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten