bolle en holle motorkap 504cc

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

bolle en holle motorkap 504cc

Berichtdoor Arnoud504 » 28 maart 2006, 13:01

Ik kwam er onlangs achter dat er zowel holle als bolle motorkappen voor de 504cc zijn. Kan iemand mij vertellen op welke modellen de holle, en op welke de bolle origineel zaten? En wat is functioneel gezien het verschil tussen beide?

Ik ben benieuwd,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37

Berichtdoor peugeot-304 » 28 maart 2006, 13:44

Naar mijn weten kwan de bolle motorkap met de invoering van de 6 cilinder motor. Deze gaf meer iets meer hoogte in de motorruimte.

Hier een vergelijk:

BOL Afbeelding

HOL Afbeelding

Even gejat van Kurt's site :wink:

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Dick » 28 maart 2006, 15:40

Heeft te meken met het bouwjaar, ik weet niet precies hoe het zit maar volgens mij hebben de modellen met dikke bumpers een bolle en de oudere modellen een holle motorkap. Dit staat trouwens allemaal beschreven op de site van Orbie.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor AMPlas » 28 maart 2006, 15:43

Naar mijn weten kwan de bolle motorkap met de invoering van de 6 cilinder motor. Deze gaf meer iets meer hoogte in de motorruimte.



niet helemaal waar, ik heb een V6 uit 1975 en daar zit ook een holle kap op. Naar mijn weten hebben de modellen van na 1975 een bolle kap en die van daarvoor een holle. Let wel; als je een holle kap koopt die afkomstig is van een 4 cilinder dan past deze niet op een V6!! zie mijn fotosite voor afbeelding hiervan . De linker (bestuurder) sluiting is anders, deze ligt dieper in het 'frame' van de kap.
Dus de extra ruimte die de V6 nodig had zit hem niet in het hol of bol zijn van de kap, maar in het frame van de kap. afgezien van de linker sluiting is er ook een extra 'deuk' in het frame van de V6 kap om ruimte te maken voor het luchtfilterhuis.

AMPlashttp://www.picturetrail.com/amplas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 28 maart 2006, 16:57

vanaf modeljaar 74 is dat gewijzigd, idd met de komt van de v6, maar dezelfde motorkap is toegepast op de 2L, heeft niets met motor te maken,
stijlelementje...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor AMPlas » 28 maart 2006, 20:03

vanaf modeljaar 74 is dat gewijzigd, idd met de komt van de v6, maar dezelfde motorkap is toegepast op de 2L, heeft niets met motor te maken,
stijlelementje...


is dat zo? mijn wagen is uit 75 en heeft toch echt een holle kap en een V6 motor! en het frame (dus binnenkant) van de kap van de 2 liter en V6 verschilt dus wel. Niet alle modellen zijn zonder meer uitwisselbaar.
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 28 maart 2006, 20:11

gaan we opsnorren!
Wat staat er op de site van Kurt?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Arnoud504 » 29 maart 2006, 17:33

Bedankt voor de reacties!

Ik zag op marktplaats een bolle kap te koop staan. Nu weet ik dus dat deze origineel niet op een 2 liter coupe uit 72 zaten. Helaas voor mij, misschien interessant voor 1 van jullie. Kijk maar even op marktplaats.

De groeten,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast